PDA

View Full Version : Gibson Les Paul USA nieuw of tweedehands?



RolandT
24 juli 2009, 23:17
Ik probeer mijn weg te vinden in de verschillende Les Pauls en vraag me af koop ik nu best nieuw of beter tweedehands?

1 GIBSON LES PAUL STAND. TRAD. PRO VS nieuwprijs 1598 euro (http://www.thomann.de/de/gibson_les_paul_stand_trad_pro_vs.htm)
2 GIBSON LES PAUL TRADITIONAL DB nieuwprijs 1845 euro (http://www.thomann.de/de/gibson_les_paul_traditional_db.htm)
3 GIBSON LES PAUL STANDARD 2008 DB nieuwprijs 1998 euro (http://www.thomann.de/de/gibson_les_paul_standard_2008_db.htm)

Ik lees vaak dat de nieuwe Gibsons "veel te duur" zijn maar 2dehands zie je vaak recente "classic" en "standard" aan prijzen die vaak hoger zijn dan de huidige standard traditional. Is de prijs van Gibson dan nu zo sterk gedaald vgl met een paar jaar geleden en koop ik nu best nieuw?

kenx
24 juli 2009, 23:27
Een standard vind je tweedehands zékér rond de 1200 - 1400

Ik zou voor een 2dehands gaan, je hebt wel geen garantie, maar je spaart wel een paar 100'den euro's uit, én hij is waardevaster!

Grtz

arjanb01
25 juli 2009, 09:17
Mijn mening: Test ze alledrie en neem diegene die je het mooiste vind klinken, de beste feel heeft. Ga niet beknibbelen op die paar honderd euris, want als je echt geld hebt voor een goeie gibson mag 200 euro niet uitmaken toch ?

grayfink
25 juli 2009, 09:24
Ik heb een mooie standard uit '97 waar ik 1400 voor heb gegeven. Een nieuwe is iets boven de 2000€ Mocht ik stoppen met mijn bandje (ouwe lul, het is waarschijnlijk ook mijn laatste bandje) verkoop ik hem zo weer voor dat geld. Maar als je per sé een nieuwe wil zal ik je niet tegenhouden. :)

RolandT
25 juli 2009, 11:09
ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?

terrasbeest
25 juli 2009, 11:28
ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?

Jij hebt maar 1 iets dat de gitaarwinkel graag wil hebben : jouw geld.
Een leugentje meer of minder......

Arjan12
25 juli 2009, 16:43
ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?

Ja, en toevallig heeft die winkel een hele partij zeer goede Gibsons weten te bemachtigen.

:ok:

Sinner1980
25 juli 2009, 16:54
ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?

Leuk verkoopraatje van de lokale gitarenboer...die man moet natuurlijk ook eten...

kenx
25 juli 2009, 18:09
ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?



Lol xD ik lach me een breuk :D:seriousf:

Tupelo
25 juli 2009, 22:46
Zo raar vind ik het ook weer niet eigenlijk.
Hoog bullshit gehalte, maar wanneer ik verkoper zou zijn en ik had er een rot exemplaar tussen zitten, dan zou ik dat ook liever via internet slijten aan iemand die het kennelijk niet van belang vind een gitaar zelf uit te proberen, dan dat ik mijn paradepaardje op de post deed en de bad apple in mijn winkel liet staan.

pannekoek
26 juli 2009, 00:25
ik hoor in de lokale gitaarwinkel dat Gibson met 5 kwaliteit klassen zou werken gaande van "zeer goed" to "minder goed." (verkoop?)vehaal is dat op internet de minder goede te koop zijn en in zijn winkel (natuurlijk) de zeer goede. Weet iemand of dit echt zo is?

pfft wat een onzin. mensen verkopen gitaren wanneer ze geld nodig hebben of een te overvolle collectie, of een andere gitaar willen aanschaffen etc.

en trouwens, de gitaren op marktplaats enzo komen in de eerste instantie ook gewoon uit de winkel hoor :seriousf:

RolandT
26 juli 2009, 11:28
Ik ben gisteren gaan testen Traditional en de 2008 Standard en heb uiteindelijk de trad gekozen.

Ik was binnen gegaan voor de 2008 (want ik heb al een LP studio en ik wou echt iets anders). Toen ik de 2008 in handen had vond ik een aantal van wat ik dacht "verbeteringen" te zijn toch niet echt passen bij een LP.
- locking tuners zijn mss wel handig maar niet zo mooi
- locking van je kabel is eerder onhandig
- doorschijnend plastiek achteraan zag er op foto wel cool uit (voor een electronica fan als ik) maar in het echt is het kitsch
- de knoppen op de 2008 zien er ook goedkoop uit.

De trad had was gewoon -voor een oude vent als ik- de echte LP.

Wat betreft geluid kon ik niet echt verschil horen. Ik had het idee dat de trad iets krachtiger was dan de 2008 maar mits andere settings op je amp kon je die 2 gelijk laten klinken. Toch het gevoel dat ik met de trad op om het even welke amp setting een goede toon had en voor de 2008 moest ik meer aan de amp settings regelen. Dit is gewoon smaak en voor iemand anders mogelijk net omgekeerd.

Ik heb de mooiste flame top kunnen kiezen uit een 10tal trad exemplaren; dit is wel een voordeel tov internet en maar natuurlijk enkel in de grotere winkels. (Ik herinner mijn aankoop van mijn Studio toen was er maar 1 exemplaar om uit te kiezen:-)

En de prijs was zelfs beter dan de beste internet prijs:cheerup:

humbucker
26 juli 2009, 11:49
Gefeliciteerd,


maareuh, zonder foto's moet je hier niet komen aanzetten met je nieuwste aanwinst hé ;)

RolandT
26 juli 2009, 12:09
Bij deze,ik krijg de top er niet zo mooi op maar het geeft toch al een idee.

http://www.10pont.net/trad.jpg

Chocola
26 juli 2009, 12:34
Nice :D

Gefeliciteerd :). Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaalt?

Veel speelplezier :)

inteDes
26 juli 2009, 12:39
Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaalt?

En waar heb je ze gekocht?

Veel plezier ermee!!! Ik ben best wel jaloers!

RolandT
26 juli 2009, 15:48
Hoeveel heb je er nu uiteindelijk voor betaalt?Ik had niet gedacht dat ik lager zou kunnen dan Thomann maar zie 1750 euro.

Tupelo
26 juli 2009, 16:14
Locking Tuners zijn zalig who cares hoe ze eruit zien... :dontgeti:

Anyhoe; congrats ermee !! :lp:

nickofzo
26 juli 2009, 16:23
Ik ben gisteren gaan testen Traditional en de 2008 Standard en heb uiteindelijk de trad gekozen.

Ik was binnen gegaan voor de 2008 (want ik heb al een LP studio en ik wou echt iets anders). Toen ik de 2008 in handen had vond ik een aantal van wat ik dacht "verbeteringen" te zijn toch niet echt passen bij een LP.
- locking tuners zijn mss wel handig maar niet zo mooi
- locking van je kabel is eerder onhandig
- doorschijnend plastiek achteraan zag er op foto wel cool uit (voor een electronica fan als ik) maar in het echt is het kitsch
- de knoppen op de 2008 zien er ook goedkoop uit.

De trad had was gewoon -voor een oude vent als ik- de echte LP.

Wat betreft geluid kon ik niet echt verschil horen. Ik had het idee dat de trad iets krachtiger was dan de 2008 maar mits andere settings op je amp kon je die 2 gelijk laten klinken. Toch het gevoel dat ik met de trad op om het even welke amp setting een goede toon had en voor de 2008 moest ik meer aan de amp settings regelen. Dit is gewoon smaak en voor iemand anders mogelijk net omgekeerd.

Ik heb de mooiste flame top kunnen kiezen uit een 10tal trad exemplaren; dit is wel een voordeel tov internet en maar natuurlijk enkel in de grotere winkels. (Ik herinner mijn aankoop van mijn Studio toen was er maar 1 exemplaar om uit te kiezen:-)

En de prijs was zelfs beter dan de beste internet prijs:cheerup:




ik vind dat je de goede keuze hebt gemaakt;)





en 5 klasses? dat is beetje verkooppraatje:P geloof me ik werk ook in een winkelketen en maak het ook altijd sappiger dan het is als verkoper
zolang ik maar geen volstrekte onzin sta te verkopen, ik ben liever gewoon eerlijk:P

maargoed ik kan wel een half uur door typen.. maar waar het op neer komt.. is dat ik van die klasses nooit gehoord heb.. de enigste manier warop ik ze kan sorteren is gewoon.. studio standard custom deluxe classic traditional enzo der hangt natuurlijk aan alles wel een ander prijskaartje

over-

RolandT
26 juli 2009, 16:32
en 5 klasses? dat is beetje verkooppraatje:P geloof me ik werk ook in een winkelketen en maak het ook altijd sappiger dan het is als verkoper zolang ik maar geen volstrekte onzin sta te verkopen, ik ben liever gewoon eerlijkJa dit 5 klassen verhaal heeft hij na een tijdje praten ook wel flink afgezwakt. Uiteindelijk was het dat je op internet nooit wist wat je zou krijgen terwijl in de winkel zie je de gitaar staan die je koop. Ik zit ook in de verkoop en heb ook mijn verhaaltjes:)