PDA

View Full Version : MEUL - [--Lucidity--]



meul
24 juli 2009, 18:54
Hee daar,

wederom een nieuw nummer.

http://members.casema.nl/plien68/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Lucidity%20.mp3

Alvast bedankt voor de reacties!

Tony L
24 juli 2009, 19:16
Klinkt weer te gek Jan! :ok:

Hele nummer is gaaf maar ik vind het begin met die dubbele gitaren echt prachtig. Lekker neoclassic-achtig terwijl je eigen style er weer overduidelijk doorheen te horen is.

pasqual
24 juli 2009, 22:55
hoi Jan,

dit is (IMHO) een van je beste. hiermee wil ik de andere nummers niet te kort doen. dit nummer heeft een bepaalde continuiteit waardoor het lekker loopt, begrijp je? in andere nummers gebruik je soms veel breaks en dat is niet altijd lekker. hier gebruik je ook breaks maar dit gaat niet ten koste van de "flow", het nummer blijft lekker lopen. dit is uiteraard niet meer dan een mening.

wat doe je eigenlijk met deze nummers? gebruik je dit puur voor je zelf of wil je er meer mee? je zou niet mistaan in bands als Dream Theater e.d.
je hebt een goede techniek, feel en sound.

groeten Pasqual.

spanky_franky
25 juli 2009, 00:23
Ik luister nooit naar muziek als deze maar het klinkt weergaloos strak.

Het blijft boeien. Het is wat te 'gelikt' naar mijn smaak, maar het blijft knap.

Ibanez666
25 juli 2009, 08:49
Vet nummer! Doet me wel denken aan de oude Tony MacAlpine platen die ik hier nog ergens heb liggen

peter_heijnen
25 juli 2009, 09:25
Mmmh, dat is even lekker wakker worden op de zaterdag!

Wat ben je toch een klasbak Jan, mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen! :)

Btw, droom je wel eens lucide?

Rinze
25 juli 2009, 10:07
Klinkt weer goed :crazyhappy:

Je hebt wel een behoorlijke produktiviteit de laatste tijd he :rockon:

VHsologitarist
25 juli 2009, 10:56
Zeker supers vet Jan!
Wat een goeie elektrische gitarist ben jij zeg!

samthegreat4
25 juli 2009, 11:43
Superstrak! Letterlijk en figuurlijk.
mooi gespeeld.
Hoe heb je al die effecten er in gekregen (strings; etc.)?

a darker shade of grey
25 juli 2009, 12:05
Dit is echt waanzinnig! Ontzettend goed gedaan! Ik wou dat ik dit kon :P

JvD.
25 juli 2009, 12:17
aaah! hoe bedenk je dat. met al die samples en synths!

glennshred
25 juli 2009, 13:14
Hoe doet hij het hoe doet hij het.

Meesterlijk!!! :cooler:

benwave
25 juli 2009, 14:16
Ja Jan... Jezus.. Perfect kan niet anders zeggen.. De onmogelijke strakte zit er bij jou in

Edit: Dit vind ik ook de beste van jou tot nu toe. geweldig dat meeslepende slagitaarwerk vanaf 3:13

stratie
25 juli 2009, 14:44
Heel erg gaaf,

Je maakt altijd van die ''Red Allert'' achtige songs je weet wel, dat spelletje heb ik je ook dit soort muziek als je aan het spelen bent (is een groot compliment) Waanzinnige sounds en een ontzettend sterke compositie!

Stratman70
26 juli 2009, 13:00
Klasse met een grote K! Erg mooi dit hoor! Je hebt een mooie muziekstijl en je speelt geweldig! Supermooi geluid ook!

Fusion
26 juli 2009, 15:38
Ken niet zoveel van je, behalve een nummertje of 4 van hier, maar dit is idd je beste tot nu toe. Superstrak gespeeld, idd een lekkere flow, en toch vrij freaky. Erg goed!!!

Fusion
26 juli 2009, 15:39
Wat voor gitaar, pickups, (pre-)amp en/of modeller en/of effecten?

meul
27 juli 2009, 11:35
Hee-- iedereen heel erg bedankt voor het luisteren! tof!

@ pasqual, ik doe niet zoveel met de nummers. ik moet gewoon muziek maken anders word ik gek, dus deels therapeutisch zeg maar, maar ook wel een beetje c.v.

@ Peter, Hoi Peet, fantastische gek, mag ik.. ja dat mag ik... :-) jezus wat heb ik gelachen om die smeets.. lucide..als kind is het een paar maal gebeurd.

@ samthegreat4, dit zijn allerlei samples, uit allerlei libraries maar soms speur ik ook gewoon het internet af op zoek naar iets dat ik net nodig had. de strijkers zijn de enige vst plugin, deze zijn van east-west

@ benwave, hey ben, hoe is het met je strats?

@ Fusion, Ibanez prestige met emg 85 op de brug en 2 emg slv's (single) in midden en hals positie. verder een pod x3, het zou kunnen dat dit de laatste opname met deze gitaar is geweest. Ik ben momenteel een andere gitaar aan het uitproberen.

The Lo Lands
27 juli 2009, 19:37
Naast een super vette gitarist kun je ook nog eens eens prachtig arrangeren! Mijn complimenten Jan, er zit een heerlijke flow in dit nummer. Deedt me lichtelijk denken aan Dream Theater maar zo heeft iedereen zijn eigen referentiekader :) Waneer ga je eens live spelen met je eigen repertoire want dan kom ik zeker kijken :crazyhappy:

Thundermane
27 juli 2009, 21:52
Wow, klinkt supercool!
Soms iet wat vreemd, maar het gitaarspel is retestrak.
Vooral die groovende riff die rond 1/4 van het nummer begint, vind ik erg fijn. Het is hoe dan ook goed lopend en kloppend. Echter de contrast tussen metal en rustige klassiek is soms wat extreem.
Dit doet me een beetje denken aan wat de band Winds of Plague doet.

Arthis
27 juli 2009, 22:23
Normaal houd ik niet zo van dit soort muziek. Maar dit vond ik echt totasal geen straf om naar te luisteren. Vond het echt vet klinken. Je hebt echt een lkkre sound man.

HEel origineel en creatief!

meul
29 juli 2009, 10:58
@Thundermane en Arthis, txs!

@ The Lo Lands, dank u vriendelijk! geen live ambities, als het ooit wel zover komt zal ik het zeker laten weten.

Nellyrocks
29 juli 2009, 12:21
Ha Jan,

Woon je tegenwoordig in Den Haag? Niet meer in de macrobiotische groenteflat?

Dit vind ik trouwens wel een heel gaaf stuk. Zeker omdat er vrij virtuoze slagstukken in zitten tegenover een solo die vrij rustig begint. Mooie melodie. Gaaf hoor. Ik heb wel de indruk dat deze wat 'holler' klinkt dan andere stukken van je. Ik kan het niet echt benoemen maar ik mis een beetje goor mid, beetje rans.

meul
31 juli 2009, 11:49
Hee Niels,

Yep, intussen zit ik in Den Haag.
jaartje alweer, dacht dat je dat al wist joh?

Sound, het pakt elke keer weer wat anders uit door factoren waar ik zelf helemaal mijn vinger niet op kan leggen. maar ik wissel ook nog wel eens van presets.