PDA

View Full Version : bullet squier of deluxe squier



allround
24 juli 2009, 17:29
hey mensen,

Ik wil binnenkort een gitaar kopen (mijn 1e gitaar) en ik twijfel erg tussen een bullet squier(100 euro) en een deluxe squier(300 euro) maar ik weet dus niet welke ik moet pakken. De deluxe vind ik veel mooier en klink wss beter maar ik weet niet of het die extra 200 euro waard is. Ik hoop dus dat iemand me hiermee kan helpen.

De versterker heb ik wel al uitgekozen, dit word een 15x roland cube :)

Daarnaast vraag ik me af wat hot rails pickups inhouden en voor welke stijl deze geschikt zijn.

bedankt :strat:

Exi
24 juli 2009, 17:52
Deluxe Squier is niet veel beter en je betaald alleen maar voor de opsmuk.
Ik raad je aan een Squier Classic Vibe te nemen, zelfde prijs als een deluxe, maar deze klinkt echt vele malen beter en speelt heerlijk. (heb hem zelf ook - 50s versie (een prachtige witte)):cheerup:

Paulio
24 juli 2009, 17:56
Ik denk dat die deluxe squier het extra geld zeker wel waard is, een deluxe is gewoon een degelijke gitaar, waar je mee vooruit kan, een bullet is eigenlijk niks.

Hotrail pickups zijn volgens mij iets heftigere versie van de normale single coils, iets meer richting de rock/hardrock kant denk ik, heb er zelf overigens geen ervaring mee.

Bedoel je trouwens deze deluxe?: http://www.feedback.nl/?b=0321660900&a=

Die heb ik ook gehad, zeker goed gitaartje, ook goede combinatie met de roland:)

allround
24 juli 2009, 18:39
nee ;) ik wil sowieso een witte, dit is de deluxe die ik bedoel:
http://elderly.com/fmic/items/SQDS-PWM.htm

en squier classic vibe vind ik niet zo mooi :sssh:

humbucker
24 juli 2009, 18:46
Zeker voor de deluxe gaan! Prima (start)gitaar en icm de cube heb je dan een lekkere set om mee te beginnen. Hotrails zijn elementen met een hogere output, hierdoor zijn deze (over het algemeen) beter geschikt voor de hardere muziekstijlen.. Wat voor stijlen wil je gaan spelen?

edit: ik zou de classic vibe ook zeker testen! Zijn volgens de meesten de beste squiers die nieuw te koop zijn :)

allround
24 juli 2009, 18:49
nouja stijl, geen metal en hardrock maar ik weet niet echt een stijl te noemen. Ik vind de muziek van John Mayer erg leuk en ik denk dat ik die kant op ga

is de squier bullet zoveel slechter dan deluxe?

Paulio
24 juli 2009, 18:55
Misschien is voor John Mayer-achtige muziek de classic vibe eerder iets, iets meer vintage sound denk ik, en daar haalt John Mayer t ook vandaan ( hendrix, srv, enz.)

allround
24 juli 2009, 18:59
klopt zeker, ik wil een witte strat en bij de witte classic vibe vind ik de slagplaat echt heel lelijk :soinnocent:

edit, ik heb ent het geluid gehoord maar dat past mijn mening aan... klink echt goed!
meer piercing geluid?
http://www.youtube.com/watch?v=jm2aFRTGix8

en deluxe : naar mijn idee een vrij warm geluid
http://www.youtube.com/watch?v=5Ypjpk2MLeE

humbucker
24 juli 2009, 19:21
slagplaten vervangen is geen rocketscience, kwestie van schroefjes los- en vastdraaien :)

allround
24 juli 2009, 19:23
zonder aan de snaren en pickups te zitten :P?

Exi
24 juli 2009, 19:38
klopt zeker, ik wil een witte strat en bij de witte classic vibe vind ik de slagplaat echt heel lelijk :soinnocent:

De slagplaat is zo vervangen, heb ik ook gedaan, alhoewel die gouden er echt niet zo lelijk uitzag. De hals van de Classic Vibe zit echt heerlijk in de lak en is lekker snel en stoot vuil en vettigheid af.

Je moet wel even opletten bij het aanschaffen van een slagplaat voor de Classic Vibe als je het toch gaat proberen. de slagplaat van een Classic Vibe heeft 8 schroefgaten, maar een standaard slagplaat met 8 schroefgaten gaat niet passen. De 11 gats slagplaat gaat wel passen, maar dan hou je 3 gaatjes over.
Ikzelf heb de 3 schroefjes extra erin gezet (even boren en parker-schroefjes erin draaien)

Als je niet wil boren kan je ook bij warmoth (http://www.warmoth.com/Pickguard/StratPickguard.aspx) een zogenaamde 8-hole conversion slagplaat kopen, dat past ook perfect.

Ik kan even een foto posten van mijn strat met witte slagplaat als je wil;)


zonder aan de snaren en pickups te zitten :P?

Valt reuze mee, als je een gitaar koopt zijn de snaren toch al aan vervanging toe, omdat ze er al vanaf de fabriek opzitten.
pick-ups zijn zo losgeschroefd, je moet alleen even oppassen dat je geen draadjes lostrekt oid, dan kan je ook gelijk gaan solderen ;)

j3r03n
24 juli 2009, 19:51
Ik kan even een foto posten van mijn strat met witte slagplaat als je wil;)
Ja doen!

Ik wil het verschil wel zien tussen een witte deluxe, een witte classic vibe en een witte classic vibe met witte slagplaat naast elkaar :soinnocent:

allround
24 juli 2009, 19:55
thx :)

waarom is de classic vibe zoveel beter dan een bullet strat?

het word immers mijn eerste gitaar ;)

Exi
24 juli 2009, 20:13
Ja doen!

Ik wil het verschil wel zien tussen een witte deluxe, een witte classic vibe en een witte classic vibe met witte slagplaat naast elkaar :soinnocent:

OK, heb nu geen cam paraat, maar ik heb wel foto's van de gitaar toen ik er nog aan bezig was (ziet er een beetje maf uit zonder snaren)
foto 1 (http://img22.imageshack.us/img22/5788/cvwhite1.jpg)
foto 2 (http://img9.imageshack.us/img9/906/cvwhite2.jpg)

de kapjes en knoppen kun je eventueel ook vervangen (15 euro ofzo?), maar ik vind hem zo wel iets hebben

telestratje
24 juli 2009, 20:52
thx :)

waarom is de classic vibe zoveel beter dan een bullet strat?

het word immers mijn eerste gitaar ;)

Omdat ze drie keer zoveel kost, super klinkt,super voelt en super uitziet.Als ze niet zo goed moet zijn omdat het Uw eerste gitaar is neem dan maar de Bullet,maar je gaat dan wel snel Uw tweede gitaar willen.
Oja,nog wat,voor mij heeft de Micro Cube een veel beter geluid dan de 15 X of en de 20 X.Maar gaat wel minder hard.

j3r03n
24 juli 2009, 22:16
OK, heb nu geen cam paraat, maar ik heb wel foto's van de gitaar toen ik er nog aan bezig was (ziet er een beetje maf uit zonder snaren)
foto 1 (http://img22.imageshack.us/img22/5788/cvwhite1.jpg)
foto 2 (http://img9.imageshack.us/img9/906/cvwhite2.jpg)

de kapjes en knoppen kun je eventueel ook vervangen (15 euro ofzo?), maar ik vind hem zo wel iets hebben

Ziet er inderdaad mooi uit zo:ok:

Allround, die Classic vibe heeft dus een gelakte hals, en die andere twee volgens mij niet. Je moet echt zelfs eens proberen wat je fijn in de hand vind liggen (schuiven) maar zo'n gelakte maple hals vind ik persoonlijk nooit fijn spelen.

Sjoelie
24 juli 2009, 22:19
Je zou ook ipv een Squier naar een Cort kunnen kijken, Ik heb zelf een Cort G210, +-180 euro geloof ik en speelt echt heel fijn

Exi
24 juli 2009, 23:15
Ziet er inderdaad mooi uit zo:ok:
Dankje!:hippie:


Allround, die Classic vibe heeft dus een gelakte hals, en die andere twee volgens mij niet. Je moet echt zelfs eens proberen wat je fijn in de hand vind liggen (schuiven) maar zo'n gelakte maple hals vind ik persoonlijk nooit fijn spelen.

Dat is wel zo, je moet hem daarom zeker even proberen. Maar als je geen extreme last hebt van zweet pootjes is het echt wel te doen.:)

allround
25 juli 2009, 00:12
wow exi, zeker nice!

heeft iemand ervaring met de roland cube mini tegenover de 15x zoals telestratje zei?

maar telestratje, dat die gitaar 3x zoveel kost wil niet zegge dat die beter is en de bullet klinkt opzich ook niet slecht

roel-snip
25 juli 2009, 10:45
Probeer ook eens een Yamaha strat uit , een pacifica 112 of zoiets. Speelt imho
een stuk beter , en klinkt ook beter. Zit in dezelfde prijsklasse.

Exi
25 juli 2009, 14:05
wow exi, zeker nice!

heeft iemand ervaring met de roland cube mini tegenover de 15x zoals telestratje zei?

maar telestratje, dat die gitaar 3x zoveel kost wil niet zegge dat die beter is en de bullet klinkt opzich ook niet slecht

Wat is je budget voor een versterker?
Voor 100 euro zou ik deze (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Vypyr-15-Modeling-Amp/art-GIT0013563-000) nemen.
Die is veelzijdiger en klinkt waarschijnlijk ook net wat beter (altijd lekker, wat reverb). Ik heb er zelf nog nooit op gespeeld, maar de specs zijn best goed. Zeker even op je lijstje zetten.
Voor iets meer geld raad ik een Vox VT15 of VT30 aan.

tweedehands is er ook heel wat te vinden. Dan heb je net even wat meer voor je geld.:)

allround
25 juli 2009, 17:14
budget is 100 euro idd en ik zal zeker kijken naar de amps! :)

hoe zit het met de kwaliteit van een bullet squier? en het geluid

Tupelo
25 juli 2009, 20:48
Probeer een 2e hands Cube20X op de kop te tikken; heppie een stuk meer aan dan aan een Cube15.

allround
25 juli 2009, 21:36
wat kan die dan wat de 15x niet kan ?:satisfie:

en welke gitaar is qua houtsoort en geluid het meest geschikt voor john mayer muziek? classic vibe heb ik gelezen wat geluid betreft en die zie ik nu ook erg zitten. hoe zit het met het houtsoort?

en graag nog wat die squier bullet kan ;)

Tupelo
25 juli 2009, 22:38
Als ik me niet vergis Reverb & Echo, Tremelo, Flanger, Fhaser, Chorus & ingebouwd stem apparaat; de moeite wel waard hoor !!
Dingen zijn nagenoeg niet te slopen dus een veilige 2ehands keuze.
Moet wel te krijgen zijn voor circa 100 euro.

Verder vertrouw een beetje op het advies hier en verkijk je niet teveel op uiterlijk.

Exi
25 juli 2009, 22:57
wat kan die dan wat de 15x niet kan ?:satisfie:

en welke gitaar is qua houtsoort en geluid het meest geschikt voor john mayer muziek? classic vibe heb ik gelezen wat geluid betreft en die zie ik nu ook erg zitten. hoe zit het met het houtsoort?

Een typische stratocaster heeft een elzen body en een esdoorn hals. Vrijwel alle Fenders hebben deze houtsoorten.
Van de Squiers hebben in ieder geval de Classic Vibe en de Affinity strats deze houtsoorten.
De Deluxe en de Bullet zijn gemaakt van Basswood/Lindenhout.
Ik heb niet veel kaas gegeten van hout, maar wat ik begrepen heb is dat basswood een zachte houtsoort is die ook vrij licht is. Het mist wat van die Fender twang en klinkt wat doffer/warmer (wat je dus zelf al ondervonden hebt:))

De Cube 20x is wel wat uitgebreider inderdaad.

allround
25 juli 2009, 23:02
bedankt, het word waarschijnlijk de classic vibe (in het wit) ik vind het geluid zo mooi, bedankt voor het advies! :satisfie:

j3r03n
26 juli 2009, 11:34
Laat je weten wat het uiteindelijk geworden is (incl. foto's)? ;)

Veel succes nog!

allround
26 juli 2009, 11:51
dat zal ik zeker doen, het zal nog even duren aangezien mijn vakantiewerk nog uitbetaald moet worden ;)

een typische financiering voor een 17 jarige toch :soinnocent:

allround
26 juli 2009, 19:14
ik kwam net wat fender amps tegens zoals de

Fender Frontman 25 R Transistorcombo 25 Watt

die ik binnen mijn budget zit.
Weet iemand of deze goed(sound en effecten) is en beter dan de roland cube 15 of 20?

Exi
26 juli 2009, 19:26
ik kwam net wat fender amps tegens zoals de

Fender Frontman 25 R Transistorcombo 25 Watt

die ik binnen mijn budget zit.
Weet iemand of deze goed(sound en effecten) is en beter dan de roland cube 15 of 20?

Het ligt eraan wat je wil spelen. Het cleane geluid van die versterker schijnt zeer goed te zijn, maar met overdrive klinkt hij wat minder.
Tenzij je alleen clean en blues wil spelen zou ik hem laten staan.
Je kan er wel weer een distortion pedaal voor zetten, om hem geschikt te maken voor hardere muziek.
De nadelen hiervan zijn dat zo'n pedaal ook weer geld kost en je mist enkele effecten die de cubes wel hebben.

Met een Cube 20x zit je echt wel goed hoor en vergeet ook de Peavey niet te proberen.

Tupelo
26 juli 2009, 19:31
Voor het geld - mijn bescheiden mening - kun je voor thuis weinig beters krijgen dan een Cube 20X.
Ik zal niet zeggen dat 't beter klinkt dan mijn Fender Twin deed, of beter doet dan mijn Vox AC30 nu, maar ik heb destijds speciaal zo een ding gekocht om thuis op bescheiden volume te kunnen spelen, opnemen (which I never do) en om eenvoudig dingen uit te kunnen proberen die liggen tussen volledig overstuurd en compleet clean. En dat kan die 20X dus allemaal, krijg je er nog wat effecten en een stemapparaat bij ook.

Mijn mond viel open van verbazing toen ik ermee thuis kwam.

allround
26 juli 2009, 19:46
Het ligt eraan wat je wil spelen. Het cleane geluid van die versterker schijnt zeer goed te zijn, maar met overdrive klinkt hij wat minder.
Tenzij je alleen clean en blues wil spelen zou ik hem laten staan.
Je kan er wel weer een distortion pedaal voor zetten, om hem geschikt te maken voor hardere muziek.
De nadelen hiervan zijn dat zo'n pedaal ook weer geld kost en je mist enkele effecten die de cubes wel hebben.

Met een Cube 20x zit je echt wel goed hoor en vergeet ook de Peavey niet te proberen.

het cleane geluid is dan mooier dan die cube? ik ga voornamelijk clean spelen :)

Tupelo
26 juli 2009, 19:52
Probeer ze allebei zou ik zeggen. :listen:

JurjenYarr
26 juli 2009, 20:16
dat zal ik zeker doen, het zal nog even duren aangezien mijn vakantiewerk nog uitbetaald moet worden ;)

een typische financiering voor een 17 jarige toch :soinnocent:

die goede oude tijd.. vorig jaar toen ik ook nog 17 was :soinnocent:

Exi
27 juli 2009, 12:26
Probeer ze allebei zou ik zeggen. :listen:

Precies. Ik denk dat ze in veel winkels wel die twee versterkers hebben staan.
Ook verschillen de meningen over wat nu een goed clean geluid is en wat niet.

Het is misschien handig om even enkele muziekwinkels te bellen om te weten te komen of ze misschien een Classic Vibe en die twee versterkers hebben staan.
Dan weet je meteen hoe het gaat klinken samen!:ok:

allround
27 juli 2009, 17:41
ga ik zeker doen, ik denk eraan om de musicstore in duitsland te bezoeken :crazyhappy:

Thundermane
27 juli 2009, 21:32
Ik heb destijds de Squier Bullet ook als eerste gehad. In plaats van dat ding te verkopen, had ik het meteen op de brandstapel moeten gooien. Wat een onding. :mad:
Maar ja, als ik eerlijk ben, hoef je niet al te kieskeurig te zijn met je eerste gitaar.

allround
27 augustus 2009, 23:59
hey,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd, ik heb foto's beloofd van mijn gitaar+versterker enz. Dit ga ik ook nakomen.

Maar heb geduld ;) Ik heb dinsdag een witte classic vibe en een roland cube 20x besteld. Dit heb ik gedaan bij Musicstore en het duurde even voordat ik een bevestigingsmail kreeg maar uiteindelijk kreeg ik deze. Toen ik deze kreeg heb ik meteen betaald en verder weet ik niet wat er nu gaat gebeuren, misschien duurt het even voordat ze het geld binnen hebben maar ik heb nog geen bericht gehad en vraag me af wanneer ik het binnen krijg :)

Naast de gitaar en versterker heb ik natuurlijk een steun gekocht om hem op te hangen, flink wat plectrums, en tas en natuurlijk een kabel.

Zodra ik het binnen heb, volgen er snel foto's!

j3r03n
28 augustus 2009, 13:04
Yeah, gefeliciteerd! :cheerup:

Exi
31 augustus 2009, 00:17
hey,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd, ik heb foto's beloofd van mijn gitaar+versterker enz. Dit ga ik ook nakomen.

Maar heb geduld ;) Ik heb dinsdag een witte classic vibe en een roland cube 20x besteld. Dit heb ik gedaan bij Musicstore en het duurde even voordat ik een bevestigingsmail kreeg maar uiteindelijk kreeg ik deze. Toen ik deze kreeg heb ik meteen betaald en verder weet ik niet wat er nu gaat gebeuren, misschien duurt het even voordat ze het geld binnen hebben maar ik heb nog geen bericht gehad en vraag me af wanneer ik het binnen krijg :)

Naast de gitaar en versterker heb ik natuurlijk een steun gekocht om hem op te hangen, flink wat plectrums, en tas en natuurlijk een kabel.

Zodra ik het binnen heb, volgen er snel foto's!

Gefeliciteerd!:cheerup:
Het duurt inderdaad even voordat het geld is overgemaakt naar een andere bank en dan gaat het vanuit Duitsland nog 2 dagen duren voordat de postbode met een groot pakketje voor de deur staat.

Ik heb hem ook bij Musicstore vandaan;)

Als ik het goed begrijp heb je er geen witte slagplaat bij gekocht?:D

allround
2 september 2009, 22:26
sorry, foutje ;)

allround
2 september 2009, 22:30
Hey!

Alles is binnen, op het moment heb ik alleen nog foto's van de gitaar, wel gemaakt met de telefoon :dontgeti:

het is mijn eerste gitaar dus het is allemaal erg moeilijk :P als ik de 1e, 2e en de 3e fret gebruik heb ik vaak dat ik de snaren niet hard genoeg indruk waardoor (voornamelijk de 6e snaar) vervelend gaat trillen en dus een vals geluid maakt :P
heb ook al flink pijn aan mijn vingers ^^

hier de foto's :
http://i31.tinypic.com/2e16rd4.jpg

http://i32.tinypic.com/2igoaqp.jpg

http://i32.tinypic.com/2898nr9.jpg

http://i30.tinypic.com/2hhzqpz.jpg

iemand nog wat tips voor beginners ;)?

ben erg tevreden over de gitaar en amp natuurlijk (roland 20x)

ik heb idd geen witte slagplaat erbij, ik had gekeken bij warmoth maar erg duidelijk het is me niet :P ik vind goud trouwens ook niet zo lelijk nu! ;)

Tupelo
2 september 2009, 22:47
Congrats dude; leuk om te lezen dat je ervoor gegaan bent !! En nu speuluhh !! :ok:

Exi
2 september 2009, 23:57
Gefeliciteerd!:ok:
De gouden slagplaat is inderdaad niet lelijk.
Het viel mij ook best mee toen ik de gitaar eenmaal in handen had.

Tips voor beginners? Begin er niet aan, je kan er nooit meer mee stoppen!:crazyhappy:

Als je het jezelf allemaal wil leren, zonder leraar (Of als je maanden moet wachten voordat zo'n gek tijd voor je heeft en het wachten beu bent en maar zelf aan de slag gaat en blijkt dat het je prima af gaat zonder leraar :chicken:) is er veel te vinden op het internet.

Justin Guitar (http://www.justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php) is wel een aanrader.

allround
3 september 2009, 09:38
Bedankt! :)

ik zou graag lessen nemen en ik denk dat dat erg veel voordelen heeft maar op dit moment kan ik da gewoon niet betalen :(

maargoed, akkoorden komen erg makkelijk over? het vervelende vind ik het onthouden wat welk akkoord is maar om te spelen is het erg makkelijk.

Ik ben nu 'smells like teen spirit' aan het oefenen en ik moet zeggen dat het goed gaat.

bedankt voor het advies! :)

Exi
3 september 2009, 12:12
ik zou graag lessen nemen en ik denk dat dat erg veel voordelen heeft maar op dit moment kan ik da gewoon niet betalen :(

hehe, omdat al je geld in die nieuwe gitaar en versterker zit!:seriousf:
Misschien je ouders even lief aankijken en ze overtuigen dat muzikale vorming heel belangrijk is!

En cool dat die akkoorden je zo gemakkelijk afgaan. Ik vond het wel lastig in het begin.

smells like teen spirit is inderdaad leuk om te spelen
Ik vond Time Of Your Life van Greenday (http://www.youtube.com/watch?v=sf4qPocEavk) ook geweldig om te spelen.
Geen moeilijke akkoorden, maar heerlijk om het aanslaan (strummen) een beetje onder de knie te krijgen.

Succes en veel plezier!:cheerup:

j3r03n
3 september 2009, 15:46
Goed bezig! Zeker geen slechte aanwinst. Hij ziet er inderdaad mooi uit. En als je die gouden slagplaat alsnog beu bent, kun je altijd voor een paar tientjes een andere vinden, maar dat is dus nog niet nodig.

De beste manier om het te leren is: veul speulen! Maar dat zal met zo'n gitaar wel geen probleem zijn ;)

Tupelo
3 september 2009, 18:23
Tips voor beginners? Begin er niet aan, je kan er nooit meer mee stoppen!:crazyhappy:Geen dag in mijn leven les gehad.
Als je gitaristen kent, praat dan veel met ze en kijk wat zij doen en hoe zij dingen doen, durf dingen te vragen.
Verder, eis niet teveel van jezelf, het gaat er in 1e instantie om dat jij het fijn vindt om muziek te maken en dat je wat je zelf speelt mooi vindt, dat wil niet zeggen dat het onmiddelijk verschrikkelijk moeilijk hoeft te zijn.
Er zijn een heleboel mooie liedjes die met wat beginners akkoorden geschreven zijn.
Probeer ook niet alles letterlijk na te doen, ga leuk om onderzoek uit, kijk wat je zelf fijner vind spelen en klinken.
Aldus; leg de lat niet te hoog en probeer vooral tevreden te zijn over wat je doet zonder jezelf teveel te weerspiegelen aan andere gitaristen.
Einde van het verhaal wil je toch je eigen mojo hebben ontwikkeld..? :ok:

allround
4 september 2009, 22:37
die lesjes van Justin guitar zijn zeker handig en leerzaam! die volg ik zo nu en dan (wel één voor één natuurlijk)
ik heb wel vaker moeite met een snaar hard genoeg induwen als ik 3 verschillende frets gebruik aangezien de vingers niet altijd recht blijven staan ;)

zoals het er nu uitziet hou ik de gouden slagplaat, en idd als ik iets anders wil dan heb ik het zo!

bij justin guitar volg ik zijn adviezen op maar als ik zelf iets fijner vind dan doe ik het toch op mijn eigen manier :) het is nog wel moeilijk om snel van akkoorden te wisselen enzovoort maar ik denk dat dat een kwestie van oefenen is.

ik heb mijn gitaar nu opgehangen :)

http://i25.tinypic.com/2i16l2.jpg

http://i32.tinypic.com/10pzig5.jpg

iron maarten
5 september 2009, 16:19
Classic vibe!!!!!!
Zeer goede keus voor het geld.

ik vind het zelf de allerbeste gitaren van squier voor het geld.
De CV 50's strat ligt bij mij lekkerder in het gehoor dan de CV 60's strat, of een standard strat van squier.

Maar ik vind die witte strat met gouden slagplaat er toch wel een beetje gay er uit zien :) :)

allround
5 september 2009, 18:41
ik niet :)

DaChosen1
7 september 2009, 11:03
supermooie gitaar, ik heb em zelf ook... Ik zou de gouden slagplaat er gewoon op laten zitten, dat is juist het aparte aan deze gitaar.. Zie je normaal nooit, behalve dan in handen van David Gilmour..
Ik vind hem ook echt erg fijn spelen, heb nooit een goedkope Squier gehad, maar wel iets vergelijkbaars en je voelt en hoort het verschil echt wel degelijk. Je hebt een goede keus gemaakt en is op de lange termijn het goedkoopst..

Ik kocht deze gitaar toevallig in dezelfde week als mijn Ibanez Prestige en was in het begin een beetje bang dat ik alleen op de Ibanez zou gaan spelen, maar ik pak de Squier er toch elke keer weer bij, wat een mooi helder geluid en lekkere hals (ook al is hij gelakt)

Exi
7 september 2009, 17:50
Nu dit toch een soort van Classic Vibe owners meeting wordt...

Ik had nogal last van een te helder klinkende brug pickup (Ice-pick, zoals de Engelsen het mooi verwoorden).
Met een beetje distortion klinkt de gitaar echt te dun op de brug pickup naar mijn mening.

Ik had al iets gelezen over het rewiren van de onderste tone knop naar de brug-pickup.
Dus in plaats van het regelen van de middelste pickup gaat die tone knop de brug pickup regelen.
Dit is een populaire mod en wordt best vaak gedaan.

Vandaag toch de moed en de tijd om het daadwerkelijk te doen en ik moest toch nodig nieuwe snaren op mn Classic Vibe zetten.
Het was heel weinig werk om te doen (Slagplaat eraf, draadje los solderen, draadje vast solderen, slagplaat er weer op.) en resultaat is fantastisch!!

De gitaar klinkt nu heerlijk met distortion en de brug-pickup tone op 4. Nu krijg ik een overtuigende rock sound met meer ballen.:rockon:

Een leuke bijkomstigheid is ook dat de middelste pick-up nu niet zo dof/modderig meer klinkt maar heerlijk open is.
De tussenstandjes zijn dus ook verbeterd en klinken ook niet modderig meer!

De sound is er zo op vooruitgegaan dat ik dit even met jullie wilde delen.
Als je niet bang bent om te solderen, is het zeker de moeite waard om je er even in te verdiepen.

Deze meneer (http://www.youtube.com/watch?v=VFGENe48Tlw) heeft hetzelfde gedaan met zijn Classic Vibe.

boybrouwer
7 september 2009, 21:18
wat dacht je van helemaal geen squier, koop een yamaha of ibanez ofzo, daar heb je veel mee aan

j3r03n
7 september 2009, 21:45
wat dacht je van helemaal geen squier, koop een yamaha of ibanez ofzo, daar heb je veel mee aan

Ik speel nu al anderhalf jaar elektrisch gitaar op een yamaha eg012 (goedkopere versie van pacifica)
Ho nou, een beetje subtieler mag wel met jouw verstand van zaken. Ik denk dat die Classic Vibe wel wat beter is dat jouw Yamaha. (die maken toch buitenboordmotors?!)

Exi
8 september 2009, 14:26
Inderdaad en het oog wil ook wat.
Met alle respect voor de eigenaren van de pacifica; ik kan het echt geen pure stratocaster noemen, het is net een gemuteerd gedrocht dat iets heeft van een Ibanez en een stratocaster. Ik vind ze echt lelijk:stop:

De Classic vibe heeft gewoon de precieze vorm van een stratocaster en klinkt ook als een echte strat. En niet zomaar een strat, het geluid is geweldig!

Ik ben zelf begonnen op een Ibanez SA120 en ik moet zeggen dat de Classic Vibe veel meer karakter heeft. De Ibanez is wel veelzijdiger, maar mist karakter wat de gitaar minder leuk maakt om op te spelen.

boybrouwer
8 september 2009, 15:42
ok het is maar net wat je wilt, ik vind mn pacifica een mooiere headstock hebben, en een gewone strat vind ik te saai klinken:cooler:

j3r03n
8 september 2009, 22:06
Ik vind Stagg eigenlijk ook de allerbeste/-mooiste gitaren ahum maar dat neemt niet weg dat de Classic Vibe van Allround beter en mooier is ;)

allround
8 september 2009, 22:47
Nu dit toch een soort van Classic Vibe owners meeting wordt...

Ik had nogal last van een te helder klinkende brug pickup (Ice-pick, zoals de Engelsen het mooi verwoorden).
Met een beetje distortion klinkt de gitaar echt te dun op de brug pickup naar mijn mening.

Ik had al iets gelezen over het rewiren van de onderste tone knop naar de brug-pickup.
Dus in plaats van het regelen van de middelste pickup gaat die tone knop de brug pickup regelen.
Dit is een populaire mod en wordt best vaak gedaan.

Vandaag toch de moed en de tijd om het daadwerkelijk te doen en ik moest toch nodig nieuwe snaren op mn Classic Vibe zetten.
Het was heel weinig werk om te doen (Slagplaat eraf, draadje los solderen, draadje vast solderen, slagplaat er weer op.) en resultaat is fantastisch!!

De gitaar klinkt nu heerlijk met distortion en de brug-pickup tone op 4. Nu krijg ik een overtuigende rock sound met meer ballen.:rockon:

Een leuke bijkomstigheid is ook dat de middelste pick-up nu niet zo dof/modderig meer klinkt maar heerlijk open is.
De tussenstandjes zijn dus ook verbeterd en klinken ook niet modderig meer!

De sound is er zo op vooruitgegaan dat ik dit even met jullie wilde delen.
Als je niet bang bent om te solderen, is het zeker de moeite waard om je er even in te verdiepen.

Deze meneer (http://www.youtube.com/watch?v=VFGENe48Tlw) heeft hetzelfde gedaan met zijn Classic Vibe.

ik heb de gitaar nog geen week maar ik snap precies wat je bedoelt! het viel me ook al op maar ik heb het nog een beetje kunnen wegpoetsen door met de amp te kloten enzo, ben niet van plan om aan de gitaar te kloten (nog niet :P)

ik heb natuurlijk niet veel ervaring met gitaren dus ik kan niet echt zeggen of deze gitaar zo goed is of niet :P maar ik heb nog nergens alst van, houdt de toon en de neck is recht!

allround
20 september 2009, 13:31
ik ga denk ik wat nieuwe snaren erop zetten, is er iets waar ik op moet letten? type snaren, merk of luistert dat niet zo nauw?

en kan ik de snaren er zelf opzetten (geen enkele ervaring) of gewoon bij de boer laten doen en hoeveel moet ik dan ong geven (ga niet teveel betalen omdat ik niet weet wat het kost:P)

:strat:

j3r03n
20 september 2009, 21:32
Toen ik voor het eerst snaren wilde vervangen ben ik gewoon naar een goede gitaarzaak gegaan en heb me daar laten adviseren voor merk/type snaren en de beste man heeft ook meteen de snaren erop gelegd en uitgelegd hoe ik het zelf kon doen.

Snaren kostten een tientje, en met opleggen was het €12.

Exi
21 september 2009, 13:52
Ik doe het op deze manier (http://www.youtube.com/watch?v=zGLMy6DbpBc).

Zelf snaren vervangen is niet zo heel moeilijk, als je eenmaal de juiste techniek weet (zie filmpje). Je moet er gewoon even de tijd voornemen in het begin.

Je kan ze er ook op laten zetten, maar het is de moeite waard om het zelf te leren. Je hoeft je gitaar niet naar een muziek zaak te sjouwen en het bespaart je geld.

Op mijn Classic Vibe liggen nu D'Addario XL 120 .009 - .042 snaren. (zelfde dikte als de standaard snaren van de Classic Vibe). 5 euro per pakje bij mijn lokale muziek zaak.

Ik zou zeggen; koop 2 pakjes van die snaren en ga het proberen. Als je een snaar breekt, heb je altijd nog een reserve pakje. Lukt het in één keer, dan heb je nog een pakje voor de volgende keer.

Als je dikkere snaren erop wil, moet je vaak je gitaar even opnieuw intoneren. (Is geen ramp, maar geen pretje om te doen ;) )
Het merk maakt niet zoveel uit. De ene gitarist zweert bij het ene merk en de andere vindt het juist helemaal niets.

j3r03n
21 september 2009, 14:08
In dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773) van piezo staat trouwens met tekst en plaatjes een handige manier uitgelegd om je snaren te vervangen.

allround
21 september 2009, 18:09
cool, ik wilde idd van die D'Addario snaren halen

breken die snaren snel dan?

j3r03n
21 september 2009, 22:11
Ik speel zelf ook altijd D'Addario (.010) en er breekt zelden een snaar. Alleen als ik erg lomp deed heb ik wel eens een hoge E-snaar gebroken.

Exi
22 september 2009, 11:04
Die manier van Piezo lukt mij dus niet:seriousf:
Ik vind D'addario wel een vertrouwd merk en ik heb nog nooit een snaar van D'addario gebroken.

j3r03n
22 september 2009, 15:05
Die manier van Piezo lukt mij dus niet:seriousf:

Het werkt ook niet bij alle stemmechanieken, maar over het algemeen wel. Het vergt wat handigheid, maar niet meer dan wanneer je een andere manier gebruikt. Ik doe het altijd op die manier :rockon:

allround
22 september 2009, 17:24
hoe vaak zet je dan nieuwe snaren erop?

j3r03n
22 september 2009, 20:16
Geen idee. Als ik vind dat het al veel te lang geleden is dat er nieuwe op zaten of wanneer er ooit toevallig eens een dunne E-snaar breekt vervang ik ze allemaal. Ik heb in elk geval nooit last van vuil/vet/oxidatie aan mijn snaren, waarschijnlijk omdat ik meestal van tevoren mijn handen was of gewoon niet veel zweet in mn vingers ;) En dat 'de rek eruit is' kan ik ook niet echt zeggen.
Ik doe denk ik een half jaar of meer met een setje snaren. Eerlijk gezegd geen idee, maar ik heb laatst van al mijn gitaren de snaren vervangen, omdat ik een fretboardpolish/poetssetje had gekocht.

allround
22 september 2009, 20:57
ow ok, dat valt nog mee, die gast in dat filmpje zegt namelijk elke 2 weken :dontgeti:

bat
23 september 2009, 09:04
Hoe vaak je je snaren moet verwisselen is afhankelijk van meerdere factoren, onder andere hoe vaak je speelt, hoe erge zweethanden je hebt en hoe je je gitaar opbergt.

Toen ik in een goedlopend bandje speelde waarmee ik gemiddeld 2 keer per week optrad, verwisselde ik de snaren op al mijn gitaren wekelijks. Tegenwoordig speel ik niet in een bandje en vooral thuis en doe ik gerust een paar maanden met een setje.

Exi
23 september 2009, 09:42
Ik doe er nieuwe op als ze beginnen te oxideren. Dit verschilt per gitaar, omdat ik meer op de ene gitaar speel dan de andere. Gemiddeld doe ik anderhalve maand of 2 maanden met een setje snaren.
Ik was mijn handen niet voor het gitaar spelen, maar ik doe mijn snaren wel altijd even af met een doek als ik klaar ben. Zo blijven ze wel goed schoon.