PDA

View Full Version : Chinese squier



Arthis
24 juli 2009, 16:46
Hallo, speel nu al ongeveer 5 jaar op een chinese squier, affinity series.
Laatst speelde ik op les op een japanse squier. De hals was dikker dan mijn eigen squier, hij voelde heel prettig aan. Hij klonk echt beter dan mijn eigen.

Ik zit nu te 'gassen' op zo'n japannertje. Nu wat vragen:

1. Wat zijn jullie eventuele ervaringen met deze gitaren?
2. Maakt het veel uit of hij uit de 80ies of de 90ies is?
3. Wat is een goede prijs voor deze gitaar?
4. Heeft iemand er een staan die hij wel zou willen verkopen?

Alvast bedankt :')

Edit: Kan een admin ff de titel veranderen in: 'japanse squier'?

spirit
24 juli 2009, 17:45
1: Ik heb enkel maar Japanse Squiers staan (4 stuks), en mijn ervaring is dat ze erg goed zijn.

2: 80's en 90's zijn beide goed, mijn voorkeur gaat uit naar de 80's Squiers, maar dat is puur persoonlijk, omdat deze meer vintage correct zijn.

3: Voor de vroege Jappen (JV- series), moet je tegenwoordig diep in de buidel tassen, prijzen van 800,- tot 1000,- en hoger zijn geen uitzondering meer. Een SQ strat of tele is voor 400 á 500,- euro nog wel te vinden, soms met wat geluk nog wel goedkoper ook.
Een E-serie lukt nog wel voor een honderdje of 3, en voor de jaren '90 silver-series zal je ong. 250,- euro neer moeten tellen.

4: Nee, op dit moment geen Japanese Squiers te koop. (spam mode aan) wel een MIJ Condor strat (spam mode uit)

5: Een goed alternatief zijn de Pro-tone Squiers uit Korea, kosten nog altijd rond de 450,- euro, maar zijn ook heel erg goed.
Óf de Koreaanse Squiers met serienummers S en E (1989-1991), daar kunnen ook hele goede tussen zitten, wel opletten of ze een massieve body hebben ipv ply-wood.

Arthis
24 juli 2009, 17:58
Ah, thanks man

Ik vond een advertentie op marktplaats van een japanse squier. advertentienmmr: 262247301

Zou je mij die aanraden? en is dat dan zo'n silver series?

spirit
24 juli 2009, 21:29
Om zeker te weten of de gitaar uit de adv. goed is, zou je 'm uit moeten proberen. Ook tussen de Jappen zaten wel eens "mindere" exemplaren.

Nou durf ik niet met zekerheid te zeggen of de benaming "silver series" op het zilverkleurige logo slaat (wie het wel zeker weet mag het zeggen), als dat nl. zo is, valt deze gitaar daar onder. De silver serie die ik heb gehad, had dat ook nog eens vermeld staan op de headstock, de gitaar in de adv. heeft dat niet.

Hieronder een foto van Ebay van een silver serie met aanduiding:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/BUn99oB2kKGrHgoOKjsEjlLmVqugBKObQn0.jpg

En hieronder een advertentie uit de jaren '90 van de silver serie, en daar staat dan weer géén aanduiding op de headstock:
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/BWUDg2kKGrHgoH-EIEjlLl09jBKW2mMHDuw.jpg

Wat misschien ook interesant voor je is, is een Squier classic vibe, staat er nu ook een op MP, en prijs is vergelijkbaar.

Wil je persé een oudere Jap, kun je op dit forum veel info vinden: http://www.21frets.com/cgi-bin/forum/Blah.pl?

BamBuFan1
25 juli 2009, 03:13
Nou durf ik niet met zekerheid te zeggen of de benaming "silver series" op het zilverkleurige logo slaat (wie het wel zeker weet mag het zeggen), als dat nl. zo is, valt deze gitaar daar onder. De silver serie die ik heb gehad, had dat ook nog eens vermeld staan op de headstock, de gitaar in de adv. heeft dat niet.

Volgens mij is een Squier enkel een Silver series als dat op de kop staat vermeld. Ik heb er inmiddels ook eentje (voor €150 op de kop getikt) en die gaat dus echt never nooit meer weg.

Raytheman
25 juli 2009, 08:43
Wauw wat een prijzen zeg! In dat geval zou ik voor een Japanse Fender gaan uit dezelfde tijd :-)

http://i855.photobucket.com/albums/ab119/Raytheman/fenderjapan.jpg?t=1248504392

spirit
25 juli 2009, 09:27
Volgens mij is een Squier enkel een Silver series als dat op de kop staat vermeld. Ik heb er inmiddels ook eentje (voor €150 op de kop getikt) en die gaat dus echt never nooit meer weg.

Maar als je de foto van de advertentie uit 1992 bekijkt, zie dat het daar NIET op de kop vermeld staat, terwijl daar juist reclame word gemaakt voor die silver serie.

Van de JV en SQ series is aardig wat bekend, maar de rest is toch een beetje gissen. De E-series zijn bv tussen 1984 en '87 in productie geweest. Veel mensen denken dat het eerste cijfer op de neckplate ook het b.j. is, zoals bij Fender. Echter blijken er gigantisch veel neckplates in een keer gemaakt te zijn, en die zijn door elkaar heen gebruikt. Dan heb je nog de E-series mer JV decal op de headstock, en lopen er ook de A, B en C-serie nog tussendoor zelfs de F-serie-nummers zijn tot 1987 geproduceerd. Een D serie nummer is er dan weer niet.
Van de silverseries is eigenlijk nog minder bekend. Ook pruducie aantallen zijn niet bekend. Mensen van het JV-forum hebben al div. malen contct gehad met oud medewerkers uit Japan, maar er schijnt weinig tot niets genoteerd te zijn in die tijd.

BamBuFan1
25 juli 2009, 15:31
Maar als je de foto van de advertentie uit 1992 bekijkt, zie dat het daar NIET op de kop vermeld staat, terwijl daar juist reclame word gemaakt voor die silver serie.

Je hebt helemaal gelijk, ik had mijn posting al aangepast nadat ik mijn eigen archiefje had geraadpleegd.


Mensen van het JV-forum hebben al div. malen contct gehad met oud medewerkers uit Japan, maar er schijnt weinig tot niets genoteerd te zijn in die tijd.

Nee, dat is het grote probleem bij vrijwel alle Japanse merken.

Arthis
25 juli 2009, 23:53
Ok bedankt jongens.

Ik heb die gast ff gemaild. (bleek een radioproducer ofzo te zijn)

Meer mensen met ervaringen? of belangrijker: een te koop?

Harry
26 juli 2009, 11:32
ik heb er een uit de E-serie, maar die doe ik zeker niet weg.
Dus als je er eentje ziet voor 300 euro (zoals boven vermeld) zou ik 'm meteen kopen!!

spirit
27 juli 2009, 06:58
Ok bedankt jongens.

Ik heb die gast ff gemaild. (bleek een radioproducer ofzo te zijn)

Meer mensen met ervaringen? of belangrijker: een te koop?

Even geduld hebben tot morgenavond, misschien weet ik er een die te koop komt.

spirit
29 juli 2009, 07:10
Arthis, je hebt PM