PDA

View Full Version : Mesa Boogie Nomad



keller
24 juli 2009, 16:00
Hoi

Heeft iemad ervaring met een Mesa Boogie Nomad 55 Top?
Kan er eentje 2de hands op de kop tikken.
Iemand een iedee wat die waard is?

hole
24 juli 2009, 16:12
Google (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Mesa%2FBoogie/Nomad+55+Head/10/1) is (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Mesa+Boogie+Nomad+55&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryNL) je vriend (http://lmgtfy.com/?q=mesa+nomad+55)

AART
27 juli 2009, 16:01
Het zijn 3 kanaals mesa's met aardig wat opties Ze doen alleen niet het metalgeweld zoals de marks of de recto's.
Meer een blues/(hard)rock bak dan een metalbak. Ik heb er ooit eentje getest maar herinner me even niet wat ik nou van het clean vond.

Prijs zal denk ik tussen de 700 en 900 liggen afhankelijk van de staat.

Neals
27 juli 2009, 17:28
Ik vond de crunch nog wel gaaf, het had iets eigen.

Clean of een zware overdrive vond ik zelf een beetje steriel.

Tristan
28 juli 2009, 01:14
Ik heb zo'n Nomad 50 of 55? watt 1x12 combo gehad, persoonlijk vind ik het een van de mindere amps die ik gehad heb, geluid blijft vrij sterk in de kast hangen, niet echt open en weinig ballen, de DC5 die ik daarvoor had was eigenlijk een heel stuk beter i.m.o...
Een beetje een brave en klinische en eigenlijk ook niet eens echt een goeie Fusionbak als je het mij vraagt...

arjanb01
28 juli 2009, 07:32
+1 Begin niet aan Nomad's voor dat geld kan je betere amps kopen. Bijvoorbeeld een Hughes en Kettner Duotone ofzo....
Nomad clean: ballenloos, klinisch geknisper.
Scheur: doods, klinisch, weinig ballen.

Kortom, te weinig bang voor de bucks. En een amp kopen omdat er Mesa Boogie op staat, doe maar niet...

Suggesties:

- Hughes en Kettner Duotone (waanzinnig mooie amp voor ietsje meer dan een Nomad)

- Marshall JVM series (meerdere gebruikers hier op het forum hebben hem, rond de 1100 euro wel te krijgen)

- Mesa Boogie DC-5, als je meer ballen wilt en toch mesa, check ze tweedehands eens, voor rond de 700 euro wel te krijgen.

mrweird
28 juli 2009, 08:21
Ik heb er eentje.. Best tevreden eigenlijk, maar ik herken wel iets van de bovenstaande omschrijving, Crunch is goed, clean vindt ik ook goed ook maar het is geen sprankelend fender/fox clean dat het lijkt alsof de engeltjes over je versterker heen dansen.. Kanaal 3 is matig, met EL34 (je kunt de 6L6 verwisselen voor EL34) , en andere voorversterker buisjes iets beter maar m'n chinese fame klinkt beter op dat gebied..

caliban
28 juli 2009, 10:39
vindt ik; fender/fox clean

jij vint vender een leuk fersterker merk tus?

mrweird
28 juli 2009, 12:27
jij vint vender een leuk fersterker merk tus?

Nou maak ik wel 's een spelfoutje met d of dt, maar overdrijven is ook een vak..

JeroenSchaaf
28 juli 2009, 12:28
Nou maak ik wel 's een spelfoutje met d of dt, maar overdriven is ook een vak..

Lol! Ik ben zelf niet zo van fan de nomad, had het voor mij allemaal net niet.

strate
28 juli 2009, 12:56
heb die nomad top ook op MP zien staan, en was er ook in geïnteresseerd, maar zo te horen is het niet zo'n goeie amp...
nu vroeg ik me af, beetje off-topic sorry daarvoor, of een heartbreaker of eventueel een trem-o-verb wel goeie mesa's zijn? er is gisteravond een heartbreaker top voor 380 (!) euro verkocht. toch wel interessant..

marc_o
28 juli 2009, 13:00
Heartbreaker-top voor 380 euro? Die had je direct moeten kopen!

strate
28 juli 2009, 13:10
Heartbreaker-top voor 380 euro? Die had je direct moeten kopen!

hahaha idd, helaas kwam ik er vanochtend pas achter... ben opzoek naar een mesa maar ga eerst nog op vakantie. daarna kijken hoeveel geld er is overgebleven... incl. verzendkosten en invoerrechten kwam ik trouwens uit op 650 euro, nog steeds geen geld..

JeanPaul du Vinnie
28 juli 2009, 14:44
heb die nomad top ook op MP zien staan, en was er ook in geïnteresseerd, maar zo te horen is het niet zo'n goeie amp...
nu vroeg ik me af, beetje off-topic sorry daarvoor, of een heartbreaker of eventueel een trem-o-verb wel goeie mesa's zijn? er is gisteravond een heartbreaker top voor 380 (!) euro verkocht. toch wel interessant..
Ik geloof dat Heartbreakers voor een beperkte tijd zijn geproduceerd en niet zo gewild zijn... meen ik hier ergens gelezen te hebben. Mogwai speelt over een Heartbreaker en die vind ik bij hen eigenlijk niet zo schitterend klinken.

De Tremoverb is een ander verhaal: een schitterende all-roundversterker die je zeker 's moet proberen (of kopen, als het binnen je budget past). Volgens velen een van de beste versterkers die Mesa ooit heeft gemaakt, en daar ben ik het mee eens. Gaat van sprankelende clean over bluesy randjes tot een mooie ronde rockdistortion en vuile lompe metal. Enigste minpunt dat ik eraan vind zijn de twee kanalen: die hebben elk twee voicings, waardoor je nooit het volledige spectrum van klanken ter beschikking hebt.

strate
28 juli 2009, 15:02
Ik geloof dat Heartbreakers voor een beperkte tijd zijn geproduceerd en niet zo gewild zijn... meen ik hier ergens gelezen te hebben. Mogwai speelt over een Heartbreaker en die vind ik bij hen eigenlijk niet zo schitterend klinken.

De Tremoverb is een ander verhaal: een schitterende all-roundversterker die je zeker 's moet proberen (of kopen, als het binnen je budget past). Volgens velen een van de beste versterkers die Mesa ooit heeft gemaakt, en daar ben ik het mee eens. Gaat van sprankelende clean over bluesy randjes tot een mooie ronde rockdistortion en vuile lompe metal. Enigste minpunt dat ik eraan vind zijn de twee kanalen: die hebben elk twee voicings, waardoor je nooit het volledige spectrum van klanken ter beschikking hebt.

Hoi Jean Paul, bedankt voor je reactie! die tremoverb begint nu toch ook wel bij me te kriebelen, ben er benieuwd naar! ik heb een budget van tot 1500 euro. Als ik er een keer eentje tegenkom ga ik hem zeker uitproberen! overigens kan ik denk ik beter hierover een nieuw topic openen, anders neem ik het hele topic van Keller over, lijkt me niet echt de bedoeling;)

stratie
28 juli 2009, 16:10
strate!



zucht...hahah

strate
28 juli 2009, 17:34
strate!



zucht...hahah

tweelingbroer stratie! :D

stratie
28 juli 2009, 22:21
tweelingbroer stratie! :D

Hoe issut broeder! :)

Ik schrok me dood toen ik post zag man. Ben ik echt in het versterker forum gegaan?! OHNEE huh!? hahah dat ben ik nie!

Edit: okok, nu weer OT;)

strate
28 juli 2009, 22:33
Hoe issut broeder! :)

Ik schrok me dood toen ik post zag man. Ben ik echt in het versterker forum gegaan?! OHNEE huh!? hahah dat ben ik nie!

Edit: okok, nu weer OT;)

hahaha, ik had je al wel eens eerder gezien en toen dacht ik ook van: heb ik dit gezegd!?
maar toen bleek het dat er nog een extra i in de naam stond;) je clips op youtube klinken trouwens goed!

nu weer on-topic!