PDA

View Full Version : Telecaster pickups



Igos du Iskana
24 juli 2009, 15:33
ik ben nogal gek op p-90 pickups en zit er aan te denken om eens lekker te gaan knutselen met m'n Telecaster. Het is een American standard Fender en die heeft al routs voor een humbucker in de nek en nog een singecoil in het midden

Het idee is om de nek pickup naar de middenpositie te verplaatsen en dan in de nek een Seymour duncan P-Rail te installeren.

nou vraag ik me dus af hoe 1. de sound van de originele singlecoil zal veranderen als die dan verder naar de brug gaat,
en 2. kan ik de 3-way switch van m'n tele zonder problemen vervangen door een 5-way switch (of moet ik dan controlplate aanpassen?)

of is het beter om die neckpickup gewoon te vervangen door die P-rails (omdat die ook als strat-achtige singlecoil te gebruilen is)

ben benieuwd naar jullie ervaring met verschillende pu's in de Tele en of er ideeen zijn over de manier waarop alles aangesloten kan worden (juist omdat die p-rails nogal wat opties mogelijk maken)

Alvast bedankt!,
Auke

Luke-wannabe
24 juli 2009, 15:37
Die halspickup zal als een middlepickup gaan klinken door de plaatsing.
Luister naar een strat in de middelste positie en je weet hoe het ongeveer gaat klinken.

Igos du Iskana
24 juli 2009, 15:45
ghehe heel flauw, maar ik heb geen strat en ken ook niemand met een goede strat... zijn er misschien opnames/youtubefilmpjes waar je iets dergelijks goed kan horen?