PDA

View Full Version : Zingen en spelen tegelijk?



Ihsahn
29 maart 2003, 03:17
Goeiedag.. enige tips hier voor het bovenstaande toevallig?
ik speel gitaar. af en toe wel moeilijke dingen qua ritmes etcf.. maa rik moet toch wat zangpartijen op me gaan nemen.. hoe.. doe ik dat zonder mijn gitaar uit te zetten/.

Maiden Michiel
29 maart 2003, 08:12
Gewoon zorgen dat je niet al te moeilijke partijen op je neemt. Dus geen halve solo's of rare licks terwijl je moet zingen.
Zorg dat je een beetje rhythm speelt wanneer je moet zingen. Wanneer je niet hoeft te zingen kun je dan los gaan hehe.

Akira
29 maart 2003, 10:47
Net zolang het nummer spelen/zingen totdat je het kan doen zonder erbij na te denken.
Dan tegelijk proberen.
Het kan echt, zelfs als man zijnde...(vrouwen schijnen wel goed 2 dingen tegelijk te kunnen doen. :smile: )

Ihsahn
29 maart 2003, 17:01
Bah een feminist :smile:

Stitch
29 maart 2003, 17:54
Op 2003-03-29 17:01, schreef Ihsahn:
Bah een feminist :smile:



Je leest het niet goed

francis
29 maart 2003, 17:59
Gewoon de juiste stemhoogte vinden en hey ritme aanvoelen, dan zal het niet lang duren.

sash
29 maart 2003, 18:31
Er zijn al tientallen topics hierover geweest. Gebruik de zoekfunctie even.

Ic3gl0vE
29 maart 2003, 21:17
of kijk gewoon even IN HET GOEDE FORUM HIERVOOR


-------------------------------------

Ihsahn
30 maart 2003, 10:40
ja kan ook gewoon antwoord gevenwant het heeft toch met gitaar spelen te maken

SiNiSTRaL
30 maart 2003, 10:42
Op 2003-03-29 21:17, schreef Ic3gl0vE:
of kijk gewoon even IN HET GOEDE FORUM HIERVOOR


-------------------------------------


http://www.muzikantenforum.nl bedoelt ie :grin:

Bad Habits
31 maart 2003, 09:57
Ik heb soms hetzelfde probleem zeker als de zang een ander soort ritme heeft als het riff. Ik oefen altijd gewoon met spelen en begin een beetje mee te neurien. Als dat goed gaat kun je het ook zingen.

marc_o
31 maart 2003, 22:49
oefenen oefenen en nog meer oefenen, een andere manier is er niet, heeft me lang geduurd, maar kan nu ook gewoon door solo's heenzingen of praten, maar dat komt niet op een weekje hoor, oefenen dus.

Eagel
31 maart 2003, 23:17
Ik zing veel terwijl ik ook gitaar speel, zoals je hier boven al kan lezen zorg dat je een "simpel" stuk speelt terwijl je zingt. O ja, zorg dat je de tekst kan dromen, dat is ook een groot voordeel

Ic3gl0vE
31 maart 2003, 23:25
Op 2003-03-30 10:40, schreef Ihsahn:
ja kan ook gewoon antwoord geven

Niet als ik zo ontzettend pissed off ben. Niets tegen jou trouwens... En nu gaat er waarschijnlijk iemand zeggen dat ik dan gewoon m'n bek had moeten houden maar dat weet ik zelf ook wel

pimmetje
1 april 2003, 00:51
Is idd oefenen... ik ben er ook nog bar slecht in, maar 't begint hier en daar een soort van 'plots' te lukken. Eigenlijk 'tzelfde als met gitaar spelen zelf dus :grin:.

Ik heb wel gemerkt dat 't heel handig is om beide partijen afzonderlijk goed in te studeren. Zodra ik iets te veel over tekst of zanglijn moet denken, dan gaat ook 't gitaarspel al snel fout... dus zorgen dat er weinig denken aan te pas komt. Dat echt spelen met (een van) beide partijen komt dan (waarschijnlijk) wel weer op 't volgende niveau :smile:.

moretel
1 april 2003, 10:23
Ik vind het ook erg afhankelijk van de medemuzikanten, thuis kan het goed gaan maar met oefenen met de band val je dan wel snel terug in de vertrouwde simpele accoorden. Als de ritmesectie lekker loopt gaat het soms vanzelf, een week later weer niet en moet je echt moeite doen,
vorm van de dag zeg maar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-04-01 10:23 ]</font>