PDA

View Full Version : Gibson "The Paul"



77punk
23 december 2001, 09:09
Hallo, ik ben in het trotse bezit van een Gibson "The Paul"
Wie weet daar iets meer over te vertellen, ik weet dat die maar een paar jaar is gemaakt in de jaren '70
Verder is er weinig over bekend, zelfs op de officiele site van Gibson ie er niets te vinden.
Zijn er nog meer mensen die er zo eentje hebben.

BRiet
23 december 2001, 21:05
Wat ik denk te weten van een The Paul is dat ze volgens mij van 1978-1982 gemaakt zijn. Hij is van Walnotenhout. Het was een goedkoper alternatief voor de standard. Hij heeft een vlakke body, ennuh, dat was het zo'n beetje.
Er bestaat trouwens ook een The SG. Hiervoor geldt hetzelfde als de The Paul.

nickelwound
24 december 2001, 17:16
The Les Paul: geïntroduceerd in 1976, platte heruitgave van de Les Paul Custom; esdoornhout.

BRiet
24 december 2001, 17:56
Dit komt uit de GibsonCatalogus van de The SG:

Finishes: Walnoot

Humbrucking pickups: 1 Hum, 1 Super

Body / Neck: Walnoot

Scale: 629 mm

Frets: 22

Fingerboard: Ebbenhout

Plating: Chrome

Jaartal kan ik me in vergist hebben.


Wat ik heb gehoord is het een alternatief voor de Standard of TheLuxe.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BRiet op 2001-12-24 17:59 ]</font>

nickelwound
24 december 2001, 20:44
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben hoor.
Toch had ik het ook uit een normalerwijze goede bron nl. 'De gitaar' van Ralph Denyer.
Die versie die jij bedoelt, ziet die er uit als een SG of als een gewone Les Paul?

BRiet
25 december 2001, 16:58
Dit ging over een The SG. Maar volgens mij gaat er ongeveer hetzelfde verhaal voor op als de The Paul.

philbee
26 december 2001, 01:28
hallo, ja leuke gitaar die the Paul, speelt lekker; hoewel voor Gibson verzamelaars niet echt je dat. Er zullen inderdaad meer mensen zijn die er een hebben; ze worden trouwens regelmatig op marktplaats e.d. aangeboden.