PDA

View Full Version : Warmoth body: pocket ondiep?



munkie
23 juli 2009, 22:18
Ik post hem hier maar, meer lezers :seriousf:

Net een 2dehands Warmoth Strat body binnen gekregen. Ik wou er een Allparts neck op bouten, even in de pocket duwen, past net. Maar de nek steekt hoog boven de body uit, even snel proberen met een snaartje door de Schaller vaste brug gehaald. Ja hoor de pocket is niet diep genoeg :(
Ik kan het met het blote oog wel zien vergeleken met mijn zelfbouw body. Mmm nou moet ik toch nog gaan frezen in die neckpocket en ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. En je raakt het Warmoth logo kwijt. En hij heeft al een vrij dunne hiel, "deep contour" zodat je makkelijker bovenin komt.
Iemand vergelijkbare ervaringen? Of hebben Warmoth necks dunnere "hielen" zeg maar?

Hendriks
23 juli 2009, 22:34
Een jaar geleden ook een Warmoth tele bodie gehad en ook daar deed zich hetzelfde probleem voor, zadels moesten op de hoogste stand e nog een te hoge actie . Onlangs nog een Warmoth tele gehad en die was wel goed betreffende neckpocket.

grayfink
23 juli 2009, 22:39
Dikke troep die Warmoth rommel.

(zoekt dekking...)

Rinze
23 juli 2009, 22:53
Dikke troep die Warmoth rommel.

(zoekt dekking...)


Zeker eerst even gechecked of Orph niet online is? :D

OT: da's wel een beetje slordig dan.

Hendriks
23 juli 2009, 23:00
Fender Licensed wil niet altijd zeggen dat het ook allemaal goed past, ook Allparts en MM hebben lang niet altijd de goede maten. De beste arvaringen heb ik met Rockinger bodies en Musikraft halzen , altijd perfect.

pasqual
23 juli 2009, 23:05
ik heb het ook bij een Eden body gehad. deze heb ik ook moeten uitfrezen. en weg was het logo. en "sjimmen" werkt niet? ik heb er toen zo'n 2 mm uit moeten halen wat toch eigenlijk best veel is. ik had verwacht van Warmoth dat dit niet zou voorkomen als je naar de prijs kijkt.

groeten Pasqual.

Orpheo
23 juli 2009, 23:45
post een foto, dat eerst.

maar tis een 'bekend' euvel. de neckpocket is vaak minder diep dan 'normaal' omdat op die manier je diverse slagplaten zou kunnen monteren. anders gezegd. niet iedere hals is gelijk, en door een ondiepe pocket zou je meer varianten van halzen erop moeten kunnen zetten. nu zijn ze langzaam maar zeker af aan het stappen van 'replacementparts', omdat ze meer en meer naar de customshop-kant willen gaan.

Hendriks
23 juli 2009, 23:52
Allemaal goed en wel, maar er word wel de kreet "Fender Licensed"gebruikt en dat zou toch min of meer een garantie moeten zijn dat het onderling verwisselbaar moet zijn. Ook vind ik het apart dat het bij de ene bodie wel goed past en bij een andere weer niet , nogmaals ; meer fabrikanten hebben hier last van.

Orpheo
24 juli 2009, 00:14
Allemaal goed en wel, maar er word wel de kreet "Fender Licensed"gebruikt en dat zou toch min of meer een garantie moeten zijn dat het onderling verwisselbaar moet zijn. Ook vind ik het apart dat het bij de ene bodie wel goed past en bij een andere weer niet , nogmaals ; meer fabrikanten hebben hier last van.

de breedte en lengte van de neckpocket is wel altijd 'standaard', maar jou argument snijdt eigenlijk geen hout ;) Fender heeft zelf jarenlang geen vaste maat gehad; warmoth's neckpockets zijn CNC gefreesd (lang voor fender ermee begon), en zijn veel precieser dan die van veel andere toko's. Juist om meer halzen erop te kunnen hebben (of meer soorten halzen op (non)warmoth bodies) hebben ze die specs gehanteerd.

de licentie van Fender is alleen maar op de headstockshape en de comfort contours als ik me niet vergis.

vulvasonic
24 juli 2009, 03:30
Ik heb ooit een telecaster body en een telecaster hals gekocht van Allparts en dat spul sloot perfect op elkaar aan. Echter, de body was minder dik dan die van Fender.

Overigens is de diepte van de neckpocket ook niet altijd gelijk tussen de modellen onderling, maar dan is het het gevolg van de aanpassingen die in sommige gevallen blijkbaar nodig waren om het één en ander op de juiste wijze uit te lijnen.

En zo...

Midwolda
24 juli 2009, 08:12
'k Heb dit ook net aan de hand gehad, met een Squier Tele ash body en een SX maple neck.
SX hoeft zich helemaal niet aan de Fender-maten te houden, maar het klopte toch nog best aardig:
ik heb alleen waar nodig (opzij en achter) de lak + een heel klein beetje hout weg moeten halen van de hiel van de neck.
Alleen is de pocket een 1,5 mm. dieper dan de hiel lang is, maar dat is te weinig om echt op te vallen.
Ik wilde de pocket niet aanpassen want misschien tik ik ooit nog eens een mooie Squier of Fender neck op de kop.
Waar ik het meeste van baalde was het passen, vastschroeven en weer loshalen, daar wordt het allemaal niet beter van volgens mij.

Hendriks
24 juli 2009, 08:25
'k Heb dit ook net aan de hand gehad, met een Squier Tele ash body en een SX maple neck.
SX hoeft zich helemaal niet aan de Fender-maten te houden, maar het klopte toch nog best aardig:
ik heb alleen waar nodig (opzij en achter) de lak + een heel klein beetje hout weg moeten halen van de hiel van de neck.
Alleen is de pocket een 1,5 mm. dieper dan de hiel lang is, maar dat is te weinig om echt op te vallen.
Ik wilde de pocket niet aanpassen want misschien tik ik ooit nog eens een mooie Squier of Fender neck op de kop.
Waar ik het meeste van baalde was het passen, vastschroeven en weer loshalen, daar wordt het allemaal niet beter van volgens mij.

Probeer eens een neck van axesrus.co.uk , zijn zeker voor het geld tophalzen en hebben ook goede maten , 89 pond incl. benen topkam.

Midwolda
24 juli 2009, 08:33
't Zit allemaal al in elkaar... binnenkort foto's op Show Your Tele! :cheerup:

munkie
24 juli 2009, 21:11
Topic staat alweer op pagina 2 :soinnocent:
In het doosje vd Schaller brug zat een soort ring die je onder de brug kan monteren, zodat de hele brug hoger komt te staan. Ik ga hem zondag even snel in elkaar schroeven, benieuwd hoe hij klinkt. Elementen zullen w.s. wel hoog boven de slagplaat gaan uitsteken. Nou ja.

Rhythm Machine
24 juli 2009, 23:12
Ik heb al jaren een Warmoth body met een Japanse Fenderhals en die passen perfect bij elkaar.

aaronstonebeat
24 juli 2009, 23:28
Beter zelf meten en maken als ik dit zo allemaal lees.

munkie
25 juli 2009, 10:56
Ik ben maar eens lid geworden van Photobucket :cheerup:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth006a.jpg?t=1248511763

"Zwembad" en top load frezing door de vorige eigenaar. Brug is een echte Schaller top load.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth007a.jpg?t=1248512081

Originele Warmoth back load frezing dus met afdekplaat.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth011a.jpg?t=1248511913

Nek steekt dus tever boven de body uit.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth008a.jpg?t=1248511958

Oplossing: montage ring onder de brug zetten. Hoop ik dat de elementen hoog genoeg af te stellen zijn. Eerst maar eens schuren en spuiten die body. Wordt vervolgd.

barno
25 juli 2009, 11:13
ik zou gewoon neckpocket wat dieper frezen. brug verhogen enz... zijn tussenoplossingen die de sound zeker niet verbeteren.

je zou zelfs kunnen frezen zonder mal. gewoon voorzichtig freehanden en niet tot aan de rand gaan. De rest kan je met een beitel wegsteken tot aan de kant van de pocket.

Midwolda
25 juli 2009, 11:24
Ik zou de neckheel aanpassen aan de pocket en niet andersom.
Lijkt me dat er niet veel vlees aan de body blijft zitten als je de pocket gaat verdiepen?

munkie
25 juli 2009, 11:30
Lijkt me dat er niet veel vlees aan de body blijft zitten als je de pocket gaat verdiepen?

De hiel is idd al vrij slank en afgeschuind. De pocket zou toch wel een paar mm dieper moeten. En dan ben ik het logo ook kwijt. Ik heb recent zelf een strat body gemaakt, het is toch wel moeilijk om de neckpocket perfect te frezen. Eerst zo maar eens proberen.

Rinze
25 juli 2009, 11:32
Zo kun je tenminste wel de halspen bijstellen zonder gekloot! :cheerup:Als ik dit zo zie dan ligt de hals niet eens zo heel veel verder boven de body dan bij mijn Fender Lead. Daar heb ik nooit last mee gehad.

barno
25 juli 2009, 11:50
De hiel is idd al vrij slank en afgeschuind. De pocket zou toch wel een paar mm dieper moeten. En dan ben ik het logo ook kwijt. Ik heb recent zelf een strat body gemaakt, het is toch wel moeilijk om de neckpocket perfect te frezen. Eerst zo maar eens proberen.

logo van een warmoth body - die niet juist is uitgefreesd - behouden? beats me.
wegens licenced enz... kan ik me niet voorstellen dat de body ook nog es te dun zou zijn, dus vlees zit er genoeg aan.

btw een halshiel dunner maken is moeilijk dan een pocket wat dieper uitfrezen.

Orpheo
25 juli 2009, 12:17
Ik ben maar eens lid geworden van Photobucket :cheerup:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth006a.jpg?t=1248511763

"Zwembad" en top load frezing door de vorige eigenaar. Brug is een echte Schaller top load.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth007a.jpg?t=1248512081

Originele Warmoth back load frezing dus met afdekplaat.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth011a.jpg?t=1248511913

Nek steekt dus tever boven de body uit.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth008a.jpg?t=1248511958

Oplossing: montage ring onder de brug zetten. Hoop ik dat de elementen hoog genoeg af te stellen zijn. Eerst maar eens schuren en spuiten die body. Wordt vervolgd.

ik zie het al. tis een 21 frets hals. als het een 22 frets was geweest, dus met overhang van het fretboard, dan zou je zien dat er een ruimte zit tussen fretboard en body, precies genoeg voor een slagplaat. omdat je die niet hebt, de overhang dus, lijkt 't alsof ie veel te hoog ligt. dit is gewoon de manier die warmoth gebruikt, en werkt. want, nogmaals, met een 22 frets hals zou het geen probleem zijn.

Tupelo
25 juli 2009, 19:20
Dikke troep die Warmoth rommel.

(zoekt dekking...)
Ik vind jou dom !!
Zoals je niet weet, want je hebt geen Warmoth, net als ik, kunnen ze heel goed de bessssteeee gitaren van de heeeele wereld maken, helemaal volgens MIJN van god ontvangen specs.

Eikel !! :sneaky:

munkie
29 juli 2009, 15:13
ik zie het al. tis een 21 frets hals. als het een 22 frets was geweest, dus met overhang van het fretboard, dan zou je zien dat er een ruimte zit tussen fretboard en body, precies genoeg voor een slagplaat. omdat je die niet hebt, de overhang dus, lijkt 't alsof ie veel te hoog ligt. dit is gewoon de manier die warmoth gebruikt, en werkt. want, nogmaals, met een 22 frets hals zou het geen probleem zijn.

Mmm Orpheo, ik had die montage ring onder de brug echt nodig en ik moet de elementen echt hoger zetten dan gebruikelijk. Dus de nek steekt echt hoger boven de body uit. Is uiteindelijk geen probleem maar het oogt wat raar zo.

Anyway hij is klaar :cheerup:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth016a.jpg

Spuit karweitje beetje mislukt, dat valt tegen thuis in het fietsenhok. Nou ja.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth019a.jpg

De electronica, van mijn geliefde modded Richwood afgesloopt. 2X Van Zandt Blues en 1X Seymour Duncan '59.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth030a.jpg

Van een afstandje lijkt het nog wel wat. Die zwarte Schaller brug zat bij die body, daar zat ik dus aan vast. Beetje ratjetoe maar het werkt.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Warmoth033a.jpg

Hij doet het uiteindelijk wel en daar gaat het om nietwaar. Lange sustain, vette sound en makkelijk spelen. Laag gewicht door alle uitfrezingen. Lage snaarspanning, zou kunnen komen door de topload brug, daardoor kortere SNAARlengte, SCHAALlengte is natuurlijk hetzelfde. Toch had die ouwe Richwood iets wat ik nu mis ;)
Nee echt, zou door de body kunnen komen, de RW heb ik gestript en in de olie gezet. Wou ik hier ook mee doen maar de vorige eigenaar meelde me dat er een soort epoxy laag onder de lak zit.

Orpheo
29 juli 2009, 16:01
dat is dan een 'mank' van het brugontwerp, niet perse de warmoth-body. kijk maar eens voor de gein naar je foto van de halsheel, en bedenk eens hoe een 22-fret extention eruit zal zien, en hoeveel hoogte je dan nog over hebt; niet veel... genoeg voor een slagplaatje denk ik zo, beetje meer voor een vloeitje, en thats it.

Rutger
30 juli 2009, 10:06
Ik vind het erg meevallen hoor, hoever de hals boven de body uitsteekt, lijkt me juist redelijk normaal. Inderdaad wat Orpheo zegt: zonder slagplaat valt het meer op, maar volgens mij steken de meeste strathalzen ca 10 mm boven de body uit.

barno
30 juli 2009, 10:38
meten is weten: ik heb hier vier strats (Fender) en gemeten van het fretboard naar de body variëren ze tussen de 7 en 8 mm. Als dat bij ook zo is: no prob. indien het meer is, snap ik echt niet waarom je dat niet even corrigeert (of laat doen). Natuurlijk kan het zo ook, elementen wat hoger, brug goed hoog enz... maar dat zijn tussenoplossingen ifv een manco.

Wel mooi resultaat, alleen mix van wit en zwarte hardware /pup covers zou ikzelf niet doen.

!!!!dennis!!!!
30 juli 2009, 13:46
Je kan natuurlijk ook van de neck voet een paar mm af vlakken..?