PDA

View Full Version : ervaring orgel buizen amp?



schunselaar
23 juli 2009, 17:03
heeft er iemand ervaring met het verbouwen van een buizen orgel?

ik heb gehoord dat je die "gratis af te halen" orgeltjes prima kan herbruiken.
maar bij mn research kom ik niet veel verder dat je een buizen moet gebruiken. tenzij je een super techneut bent dan kan transistor ook.

erwin_ve
23 juli 2009, 17:54
heeft er iemand ervaring met het verbouwen van een buizen orgel?

ik heb gehoord dat je die "gratis af te halen" orgeltjes prima kan herbruiken.
maar bij mn research kom ik niet veel verder dat je een buizen moet gebruiken. tenzij je een super techneut bent dan kan transistor ook.
Wil je transistors in een buizenversterker gaan gebruiken als je een super techneut bent?

Geen ervaring met verbouwen van een buizen orgel, wil je dat laten doen oid?

nico verduin
23 juli 2009, 18:00
:seriousf:Fredjuh had dacht ik een oude Hammond versterker gesloopt

cluseau
24 juli 2009, 13:13
heeft er iemand ervaring met het verbouwen van een buizen orgel?

ik heb gehoord dat je die "gratis af te halen" orgeltjes prima kan herbruiken.
maar bij mn research kom ik niet veel verder dat je een buizen moet gebruiken. tenzij je een super techneut bent dan kan transistor ook.


(bijna) alles kan, maar misschien kun je vertellen wat je precies wilt. Tis mij niet helemaal duidelijk of je een amp wil verbouwen of een orgel :???:

fredjuh
28 juli 2009, 00:27
Koop een buizenorgelversterker en we praten verder. "Hoe verbouw je een buizenorgel?" is gewoon te algemeen. Ik heb idd een oude hammond gesloopt, ik had een versterkertje uit een L100 op de kop getikt.

Agent_Smith
28 juli 2009, 09:38
Koop een buizenorgelversterker en we praten verder. "Hoe verbouw je een buizenorgel?" is gewoon te algemeen. Ik heb idd een oude hammond gesloopt, ik had een versterkertje uit een L100 op de kop getikt.

Haha, ik heb vorig jaar ook een Hammond versterker gesloopt en er een Deluxe-kloon van gemaakt :) Superdingetje! :)

schunselaar
5 augustus 2009, 11:42
ik wil er gewoon een gitaar versterker van maken

bert k
5 augustus 2009, 11:46
Ja, maar dan moeten we toch weten wat je hebt voordat we advies kunnen geven.
Soms kan het en soms is het een drama.

cluseau
5 augustus 2009, 12:04
ik wil er gewoon een gitaar versterker van maken


Da's al een stuk duidelijker, moet wel raar lopen wil dat niet kunnen. Voor de een is het een eitje voor de ander onmogelijk. Een schema van wat je hebt en wat je er van wilt maken is natuurlijk een eerste vereiste. Zonder schema zoek je je een ongeluk en is de kans op mislukking van je project vele malen groter. Succes is natuurlijk ook afhankelijk van je technische kennis. Als je hulp van ons nodig hebt kun je in mijn beleving alleen communiceren via een schema dus.......

Frans.