PDA

View Full Version : Jazz Standard - A nightengale sang in Berkeley Square (fingerstyle arrangement)



hendrix2
23 juli 2009, 12:56
Ook eens een poging om wat jazz op gitaar te spelen.

Dit arrangement is door Steve Groves geschreven.

Het geluid is nogal verneukt vind ik zelf en mijn spel is ook maar zo en zo. Ben er al even op aan het oefenen, maar de afwerking moet nog komen.

http://www.youtube.com/watch?v=HolIiR5pzIg

Kritiek/commentaar érg gewenst bij deze. Ik ben helemaal nieuw in de jazz muziek, dus ik kan ongetwijfeld nog érg veel leren.

samthegreat4
23 juli 2009, 15:55
BOEEEEEE !!! :stop:


Nee, geintje :D..
Het is eigenlijk niet slecht gespeeld en aangezien je een nieuweling bent in de Jazz wereld heb je het naar mijn zeggen best goed gedaan.
Alleen beetje werken aan frasering, als in: breng rust in je spel, speel gestructureerd maar niet zonder gevoel, elk akkoord zegt wat op zichzelf. Het hele nummer is een verhaal, je moet het ook overbrengen alsof je dat verhaal wilt vertellen. Maar zeker niet slecht gedaan :)!

hendrix2
23 juli 2009, 17:51
Thanks voor de comment. De frasering is inderdaad zeker nog niet alles. Ik ga er op letten!
Als ik het nu zelf bekijk heb ik wel de indruk dat ik beter moet kunnen, misschien maak ik morgen eens een nieuwe opname.

hendrix2
25 juli 2009, 13:46
Nog iemand? :D (onsubtiele bump)

samthegreat4
25 juli 2009, 15:34
Blablabla... blablabla.. :cheerup:
Weinig belangstelling voor jazz, jammer :makeup:.
Altijd al wel een beetje zo geweest.

peter_heijnen
26 juli 2009, 11:12
Hey Kenneth chapeau met een diepe buiging vanuit het amsterdamse, helemaal te gek dat je dit zo hebt gedaan!!!

Je legt de lat wel meteen erg hoog en maakt het jezelf echt niet gemakkelijk om hier mee te beginnen. Hoe heb je dit geleerd, met tabs, met noten of op gehoor?

Zoals je zelf al aangeeft moet je nog afwerken, maar het mag er echt al wezen. Mijn tip geldt het allerbelangrijkste aspect in de jazz: timing. Als je naast dit soort akkoordarrangementen veel rhythm gaat spelen (meespelen) komt het helemaal goed met jou in de jazz.

Heb je al een ouwelullenpet en pijp? ;)

hendrix2
26 juli 2009, 11:19
Hey Kenneth chapeau met een diepe buiging vanuit het amsterdamse, helemaal te gek dat je dit zo hebt gedaan!!!

Je legt de lat wel meteen erg hoog en maakt het jezelf echt niet gemakkelijk om hier mee te beginnen. Hoe heb je dit geleerd, met tabs, met noten of op gehoor?

Zoals je zelf al aangeeft moet je nog afwerken, maar het mag er echt al wezen. Mijn tip geldt het allerbelangrijkste aspect in de jazz: timing. Als je naast dit soort akkoordarrangementen veel rhythm gaat spelen (meespelen) komt het helemaal goed met jou in de jazz.

Heb je al een ouwelullenpet en pijp? ;)

Ik heb de lat altijd erg hoog gelegd voor mezelf :). Ik heb dit geleerd op het gehoor, daarom dat het mij waarschijnlijk zoveel tijd gekost heeft om alleen al aan de akkoorden te raken. Ik heb achteraf wel de akkoorden nog gekregen van Steve Groves, wat ideaal was om mijzelf te verbeteren (wat tot mijn verbazing maar bij 1 akkoord nodig was).

Ik ben momenteel ook bezig met de basisbeginselen van jazz te leren. Toonladderdtjes, akkoorden, inversies, ritmes,... Ik neem er mijn tijd voor. :)

Bedankt voor de reactie Peter!

peter_heijnen
27 juli 2009, 10:38
Ik heb dit geleerd op het gehoor, daarom dat het mij waarschijnlijk zoveel tijd gekost heeft om alleen al aan de akkoorden te raken. Ik heb achteraf wel de akkoorden nog gekregen van Steve Groves, wat ideaal was om mijzelf te verbeteren (wat tot mijn verbazing maar bij 1 akkoord nodig was).
Als een beginner (op dit gebied) dit weet uit te zoeken en achteraf maar bij een akkoordje hulp nodig blijkt te hebben is dat best veelzeggend, hulde dus nogmaals! Veel succes verder en vooral veel plezier!

meul
27 juli 2009, 11:03
kan dit soort dingen helemaal niet. tof man!

hendrix2
27 juli 2009, 21:19
Bedankt Peter en Meul. Complimenten krijgen van gitaristen van jullie niveau is erg motiverend :)

Thundermane
27 juli 2009, 21:46
Klinkt aangenaam. :D
Maar inderdaad zou ik er op letten om op juiste momenten wel rust te scheppen.
Desalniettemin heel lekker, met een leuk gitaartje.