PDA

View Full Version : Jazz Standard - A nightengale sang in Berkeley Square (fingerstyle arrangement)



hendrix2
23 juli 2009, 12:56
Ook eens een poging om wat jazz op gitaar te spelen.

Dit arrangement is door Steve Groves geschreven.

Het geluid is nogal verneukt vind ik zelf en mijn spel is ook maar zo en zo. Ben er al even op aan het oefenen, maar de afwerking moet nog komen.

http://www.youtube.com/watch?v=HolIiR5pzIg

Kritiek/commentaar érg gewenst bij deze. Ik ben helemaal nieuw in de jazz muziek, dus ik kan ongetwijfeld nog érg veel leren.

samthegreat4
23 juli 2009, 15:55
BOEEEEEE !!! :stop:


Nee, geintje :D..
Het is eigenlijk niet slecht gespeeld en aangezien je een nieuweling bent in de Jazz wereld heb je het naar mijn zeggen best goed gedaan.
Alleen beetje werken aan frasering, als in: breng rust in je spel, speel gestructureerd maar niet zonder gevoel, elk akkoord zegt wat op zichzelf. Het hele nummer is een verhaal, je moet het ook overbrengen alsof je dat verhaal wilt vertellen. Maar zeker niet slecht gedaan :)!

hendrix2
23 juli 2009, 17:51
Thanks voor de comment. De frasering is inderdaad zeker nog niet alles. Ik ga er op letten!
Als ik het nu zelf bekijk heb ik wel de indruk dat ik beter moet kunnen, misschien maak ik morgen eens een nieuwe opname.

hendrix2
25 juli 2009, 13:46
Nog iemand? :D (onsubtiele bump)

samthegreat4
25 juli 2009, 15:34
Blablabla... blablabla.. :cheerup:
Weinig belangstelling voor jazz, jammer :makeup:.
Altijd al wel een beetje zo geweest.

peter_heijnen
26 juli 2009, 11:12
Hey Kenneth chapeau met een diepe buiging vanuit het amsterdamse, helemaal te gek dat je dit zo hebt gedaan!!!

Je legt de lat wel meteen erg hoog en maakt het jezelf echt niet gemakkelijk om hier mee te beginnen. Hoe heb je dit geleerd, met tabs, met noten of op gehoor?