PDA

View Full Version : gitaren om mee te beginnen



Towkie
23 juli 2009, 11:20
hey hai
ik wil al een tijdje beginnen met gitaar spelen en heb al hier en daar op verschillende forums rondgekeken hoe ik nou het beste kan beginnen en heb toen besloten dat ik ga beginnen met een elektrische gitaar want dat lijkt me toch het leukste

en ik heb ook hier en daar in verschillende webwinkels gekeken voor verschillende starters setjes en wellicht kunnen jullie mij hier nog extra advies over geven

pakketje 1 die ik had gevonden
Elektrische gitaarset + versterkercombo (gitaarkleur: zwart).
Specificaties:
Series
Affinity Series
Body
Agathis
Hals
Maple, C-vorm, Polyurethane afwerking
Toets
Rosewood, 9.5” Radius (241 mm)
Aantal Frets
22 Medium Jumbo
Elementen
3 Single-Coil elementen
Regelaars
Master Volume,
Tone 1. (Hals element),
Tone 2. (Middelste element)
Element schakeling
5-weg schakeling:
Positie 1. Brug element
Positie 2. Brug- en middelste element
Positie 3. Middelste element
Positie 4. Middelste- en hals element
Positie 5. Hals element
Brug
Gesynchroniseerde tremolo
Stemmechanieken
Standard Die-Cast stemmechanieken
Hardware
Chroom
Slagplaat
1-laags wit
Mensuurlengte
648 mm.
Breedte bij de hals
40,9 mm.
Inleg
witte positiestippen inleg
Snaren
Fender Super 250L, (.009 - .042) vernikkeld staal
Accessoires
De set bestaat uit:
Squier Affinity Stratocaster Special gitaar,
Fender Frontmen 15G gitaarversterkercombo,
Stereo Hoofdtelefoon,
Instructie DVD,
Gitaarband,
Chromatische Tuner,
Draagtas,
Gitaarkabel,
Pick Sampler.

en pakketje 2
Surfstar elektrische gitaar & versterkercombo - pakket, bestaande uit: 1 x S300 elektrische gitaar: body van massief els, 648 mm. hals in hard esdoorn, 21 frets, S/S/S-pickups, 5-weg elementschakelaar, 1 x Volume en 2 x Tone, klassieke "S"-stijl tremolobrug, gegoten, verchroomde mechanieken - 1x gitaarband (BJA009), 1x stemfluit (GP-1), 1x gitaarhoes, 1x extra snarenset, 1x e-Media(tm) cd-rom - 1 x 10 GA P gitaarversterker: 10 Watt RMS, 1 x 6,5" luidspreker, instrumentingang met hoge impedantie, 3-bands EQ met parametrische Mid regeling, volume- & gainregelaars, overdriveschakelaar voor distortion, mini-jackhoofdtelefoonuitgang - Afmetingen (H x B x D): 27 x 28 x 17 cm

alvast bedankt voor de info. ( oja mss wel slim om te vermelden : ik ken niemand die gitaar speelt dus kan niet iemand vragen of dat hij/zij mee kan naar de winkel :P)

McVenco
23 juli 2009, 11:42
Jouw vraag is al erg vaak beantwoord op dit forum, dus kijk eerst hier eens even:

FAQ: mijn eerste gitaar (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108302)

Troy
23 juli 2009, 11:43
Als ik uit de twee zou moeten kiezen, zou ik voor optie 1 gaan. In dat pakket zitten ten minste nog spullen met een naam die wat bekend overkomen: Fender, squier Affinity. De meeste starterspakketten hebben niet echt een geweldige reputatie. Misschien is het geen slecht idee om toch ook eens naar een losse gitaar en een versterker te kijken. Op dit soort post volgen meestal een hele reeks antwoorden van mensen die je een London City Comet aanraden als gitaar en een Roland Cube als versterker... en ik vermoed dat die geen ongelijk hebben.

beruk
23 juli 2009, 11:46
De ellende van die startersetjes is dat er altijd wel iets zwaks tussen zit, meestal de versterker, zoals hier ook.

Towkie
23 juli 2009, 11:52
ik zat idd ook al te kijken naar alles los te kopen maar ik heb een klein budget (250 euro) dus vandaar dat ik toch naar de starters setjes was gaan kijken

Ferraririk
23 juli 2009, 12:07
of je koopt een Ibanez GAX 30, (ongeveer 140 euro) en een roland cube (15x 99,- nieuw. 2de hands, goedkoper en vaak ook goed, rond de 60,-) en dan nog stemapparaatje, standaard, kabel, en een strap, en klaar ben je

Towkie
23 juli 2009, 12:23
ik kan aleen een Ibanez GAX 30 BK vinden hier in de buurt (utrecht) voor 150 eurie .. maakt het gedeelte bk veel uit ? :P

HUESSEN
23 juli 2009, 12:25
BK=black(zwart)

Towkie
23 juli 2009, 12:31
ziet er uit als een mooie deal voor 150 dan denk ik zo

dan gelijk een 2de vraag er achter aan :P is een leraar echt nodig op het begin of zijn boeken net zo goed

wiegersma
23 juli 2009, 12:37
of je een leraar nodig hebt hangt van je eigen gedrevenheid en inzicht af. Op het internet kun je zelf heel veel vinden. Hierdoor kun je misschien door de bomen het bos niet meer zien.

Ferraririk
23 juli 2009, 12:44
ik doe het nu al 6 maanden zonder les gewoon internet met tabs enzo, begonnen met simpele nummers en nu kan ik al wat meer ingewikkelde en wat akkoorden, werkt prima, maar een nummer kan erg verwarredn zijn dan moet je hem even laten liggen toen ik bijvoorbeel net begon, zag nothing else matters er heel lastig uit dus die liet ik toen even rusten, en na 3 weken, heb ik het toen nog een keer geprobeerd toen lukte het beter, en nu lukt ie helemaal goed

Tudo
23 juli 2009, 12:48
Het voordeel van les is dat je de spreekwoordelijke -stok-achter-de-deur- hebt, en dat je jezelf geen verkeerde houding aanleerd. Wat al gezegd is, op internet is erg veel te vinden, maar je moet wel vol kunnen houden. Iig veel plezier met gitaarspelen :) :strat:

Mr Orange
24 juli 2009, 10:14
ik zou zeker even les nemen om je op weg te helpen
gitaar leren , stemmen , wat oefeningen doen en ondertussen zelf een gitaarboek halen met tab van je favo artiest/band. Dan leer je de techniek van je leraar en ondertussen studeer je ook echt de muziek die je leuk vind.

en als je de basis hebt hoef je ook geen lessen meer als je niet meer wilt.

Jasper.
24 juli 2009, 12:45
ik zou zeker even les nemen om je op weg te helpen
gitaar leren , stemmen , wat oefeningen doen en ondertussen zelf een gitaarboek halen met tab van je favo artiest/band. Dan leer je de techniek van je leraar en ondertussen studeer je ook echt de muziek die je leuk vind.

en als je de basis hebt hoef je ook geen lessen meer als je niet meer wilt.

Gitaarboek??? Al die tabs vind je ook door even te googelen. Ben je een stuk goedkoper uit.

Paulio
24 juli 2009, 17:21
Ik zou zeker beginnen met les! Zodat je in ieder geval de basistechnieken goed leert. Volgens mij komt het nog vaak voor dat mensen dingen compleet verkeerd aanleren, dan is afleren meestal moeilijker dan aanleren.