PDA

View Full Version : ehx holy stain



qwertyuiop
23 juli 2009, 10:18
hello,

ik ben op zoek naar een beetje aardige reverb voor m'n blackstar ht5c, en nu zat ik te denken aan de ehx holy stain omdat je daar ook nog eens een trem, dist/fuzz en pitchshift bij krijgt voor minder dan een reverb-pedal kost....
de you-tube filmpjes geven iets meer duidelijkheid over de geluiden, maar nog niet echt geweldig.
ik heb het idee dat de hall-reverb en de tremolo het meest bruikbaar zijn, of niet? en ik begrijp dat je de dist/fuzz tegelijk kunt gebruiken met de iets anders, maar kun je bijv. ook de tremolo en de reverb gelijktijdig gebruiken?
wie heeft zo'n ding en wat zijn je ervaringen? ik heb het idee dat-ie ook aardig ruist...

Swan
24 juli 2009, 11:33
je kan beter gewoon een stand alone reverb kopen, de effecten in de holy stain zijn allemaal 'net niet', ga bijvoorbeeld voor zo'n kleine XO Holy Grail van EHX of een Hardwire Reverb van Digitech!

titzenpitzer
24 juli 2009, 18:46
Misschien zijn de geluiden "net niet", maar 't is wel een hele mooie prijs voor een erg veelzijdig pedaal...

qwertyuiop
25 juli 2009, 11:20
Misschien zijn de geluiden "net niet", maar 't is wel een hele mooie prijs voor een erg veelzijdig pedaal...

dat bedoel ik. maar ja, als het allemaal "net niet" is weet ik het wel; gebruik ik 'm niet en gaat-ie uiteindelijk weer in de verkoop...
misschien inderdaad toch maar een stand-alone reverb van ehx kopen dan. ik heb die andere geluiden niet nodig, maar voor minder dan een stand-alone reverb krijg je ze er bij.... vandaar mijn gedachtegang.
anderen die hem hebben of getest hebben?

FruscianteFan
25 juli 2009, 12:40
Misschien zijn de geluiden "net niet", maar 't is wel een hele mooie prijs voor een erg veelzijdig pedaal...
Maar wat heb je aan een veelzijdig pedaal als het geen goed pedaal is? Ik heb geen ervaring met de Holy Stain (wel met de 'oude' Holy Grail, misschien wel mijn favoriete pedaal), dus ik weet niet hoe goed die klinkt. Wel weet ik dat als het inderdaad 'net niet' is, je uiteindelijk toch voor iets beters gaat - als je tenminste serieus bezig bent.

Volgens mij heeft de Holy Stain niet de mogelijkheid om de verschillende reverbs, tremolo en/of pitch shift tegelijk te gebruiken: je schakelt alleen maar tussen die modi. Bovendien lijkt het erop dat je ze niet apart kunt instellen. En als ik me niet vergis kun je de distortion wel apart instellen, maar niet apart aan- en uitzetten. En als dat allemaal inderdaad zo is, dan kan ik me fijnere multi-effecten voorstellen.

Houd er met de Holy Grail trouwens wel rekening mee dat je alleen de mix kunt instellen: als je veel galm wilt, krijg je minder van je originele geluid. Met de mix voluit, hoor je geen dry signal meer.

titzenpitzer
25 juli 2009, 14:09
Tja, ik weet natuurlijk niet of TS een beginnende gitarist is of niet, dat zal al veel uitmaken. Niet denigrerend bedoelt hoor, maar de holy stain lijkt een goede "introduce" pedaal.

Verder kan ik misschien die nieuwe boss fender-reverb aanraden, al heb ik hem zelf nog nooit getest :)

Sinner
25 juli 2009, 14:38
De line6 Verbzilla is wel een aanrader:ok:

Joey Handsome
25 juli 2009, 14:42
Ik zou ook de nieuwe Cathedral van EHX checken. Weet alleen niet zeker wanneer die uit komt of al uit is. Ziet er wel veelbelovend uit.

qwertyuiop
26 juli 2009, 11:19
kzal de info ff verder aanvullen; speel inmiddels meer dan 25 jaar en ben dus niet echt een beginner.... vandaar ook mijn vraag. ik wil een beetje af van de gewoonte om ergens op te gassen, het te kopen, en dan vervolgens weer weg te doen omdat het niks is. en ik heb het gevoel dat de holy stain zo'n apparaat is....

ik heb nu dan dus;
- holy grail
- cathedral
- verbzilla
- boss fender-reverb (is dat niet een amp-moddeling-ding?)

de gewone boss-reverb, is dat wat?

Joey Handsome
26 juli 2009, 14:16
Toch zou ik ook die Hardwire Reverb niet uitsluiten die Swan eerder noemde. Zit Lexicon galm in en dat is niet de minste.

FruscianteFan
26 juli 2009, 18:55
De andere gitarist van mijn oude band heeft een Verbzilla. Ik heb niet de Holy Grail ermee kunnen A/B'en, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het heel andere beestjes (kunnen) zijn. De HG is een stuk subtieler, tenzij je niks van je droge signaal wilt overhouden. De Line6 kan juist heel grote wazen van galm produceren zonder dat het ten koste gaat van je droge signaal. De Verbzilla kan vast ook subtiel klinken, maar dat heb ik hem (de gitarist) nooit horen doen.

Chiel
27 juli 2009, 15:51
Beste pedaalreverb die ik heb geprobeerd is de T-Rex Roommate. Echt te gek. Gebruik 'm zelf i.c.m. een Hook.

Joey Handsome
27 juli 2009, 17:29
Beste pedaalreverb die ik heb geprobeerd is de T-Rex Roommate. Echt te gek. Gebruik 'm zelf i.c.m. een Hook.

Wat heb je nog meer geprobeerd?

Chiel
27 juli 2009, 19:02
De Boss RV, Line6 Verbzilla, EH Holy Grail, TC Nova Reverb. Als je de reverb uit een 19" FX doos wilt halen, is de Intellifex ook een erg goede kandidaat.

qwertyuiop
27 juli 2009, 23:22
oke dan. ga nu ff met vakantie, maar ga na de vakantie maar eens even luisteren.
zag trouwens op gitaarmarkt een z.cat triverb uit letland???? nooit van gehoord, iemand anders wel??