PDA

View Full Version : Twijfel tussen gitaren



Motorbreath
22 juli 2009, 21:56
Ik wil, waarschijnlijk volgende week, een nieuwe gitaar gaan kopen.
Mijn budget is max. 1100 euro.
Nu zit ik te twijfelen tussen een BC Rich Flying V of een Dean Razorback V.
Ik wil ze nog wel allebei gaan testen, maar denk dat het moeilijk word om een winkel in de buurt te vinden die ze allebei heeft (maar wil het toch proberen).
Maar nu was mijn vraag welke raden jullie mij aan?
Ik speel eigenlijk alleen metal (o.a. Metallica, Trivium, Cannibal Corpse, Dethklok).

Sinner1980
22 juli 2009, 22:06
Ik wil, waarschijnlijk volgende week, een nieuwe gitaar gaan kopen.
Mijn budget is max. 1100 euro.
Nu zit ik te twijfelen tussen een BC Rich Flying V of een Dean Razorback V.
Ik wil ze nog wel allebei gaan testen, maar denk dat het moeilijk word om een winkel in de buurt te vinden die ze allebei heeft (maar wil het toch proberen).
Maar nu was mijn vraag welke raden jullie mij aan?
Ik speel eigenlijk alleen metal (o.a. Metallica, Trivium, Cannibal Corpse, Dethklok).

Ik zeg Dean, die zijn best ok vind ik. Ik heb ook niets met bcrich. Ooit een duurdere gehad en man, mn les paul blaasde m compleet omver, exit bc rich dus

Baco
22 juli 2009, 22:15
Hmm, mss deze even toevoegen:

http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/boogiestreet/2986310992_3160541c4c_o.jpg

Is de nieuwe Hybrid lijn van Bernie Rico Jr, moet kunnen om die aan die prijs over te halen nr hier...

Ik heb een USA Vixen en die kan ik van harte aanbevelen (die kost wel iets meer)

geert1976
22 juli 2009, 23:01
als je een BC koopt, mijn ervaring is dat de fretten snel slijten

Quicksilver
23 juli 2009, 01:31
Ik wil, waarschijnlijk volgende week, een nieuwe gitaar gaan kopen.
Mijn budget is max. 1100 euro.
Nu zit ik te twijfelen tussen een BC Rich Flying V of een Dean Razorback V.
Ik wil ze nog wel allebei gaan testen, maar denk dat het moeilijk word om een winkel in de buurt te vinden die ze allebei heeft (maar wil het toch proberen).
Maar nu was mijn vraag welke raden jullie mij aan?
Ik speel eigenlijk alleen metal (o.a. Metallica, Trivium, Cannibal Corpse, Dethklok).

Er stond een KKV en een normale razorback bij musicstore in keulen. Weet niet of dat dichtbij is voor jou, maar de normale razorback verschilt alleen in terms of body van de v-versie, rest is hetzelfde!

Thundermane
23 juli 2009, 12:29
Het hangt er een beetje van af per gitaar maar Deans met EMGs kunnen best goed zijn. Maar dat hangt echt af van elke unieke gitaar want er zijn ook genoeg Deans die bout zijn.

nickofzo
23 juli 2009, 13:04
ik zeg Dean

Marc Oblivian
23 juli 2009, 14:39
Voor 1100 kan je mijn USA Dean (timecapsule) V komen halen. Nummer 47 van een limited run van 50.

Motorbreath
23 juli 2009, 20:26
Voor 1100 kan je mijn USA Dean (timecapsule) V komen halen. Nummer 47 van een limited run van 50.

Bedankt, maar ik wil echt een BC Rich of een Razorback V.
Is het trouwens lastig om met een floyd de gitaar anders te stemmen?
Heb tot nu toe alleen maar gitaren met een vaste brug gehad.
Niet dat daardoor mijn keuze zou veranderen, maar wilde het gewoon even weten.

Maar verder nog mensen met aanraders tussen de Dean en de BC Rich?
Of zou ik misschien toch een Gibson Explorer nemen?
Heb wel al een Epiphone Explorer, maar toch...

Bram+
23 juli 2009, 21:01
Is het trouwens lastig om met een floyd de gitaar anders te stemmen?
Lastig in de zin van dat het veel werk kan zijn om van tuning/snaardikte te wisselen: Ja. Alleen 'even' de gitaar omstemmen (bijvoorbeeld even van E naar C) zonder voorzorgsmaatregelen zorgt ervoor dat je brug schuin omhoog of omlaag komt te staan. Zelfs van standaard E naar drop-D kan een werk zijn. Het valt aan te raden om een gitaar met floyd rose zoveel mogelijk in één tuning met dezelfde snaardikte te houden en niet continu te willen wisselen. Daar gebruik je gitaren met vaste brug voor, of je installeert zoiets als een tremol-no voor tijdelijke andere tunings.

HaroldA
23 juli 2009, 21:15
Is het trouwens lastig om met een floyd de gitaar anders te stemmen?

Ja en dat is ook de reden dat ik nooit meer een FR wil!!! :stop:

Bij het vervangen van je snaren moet je dat altijd 1 voor 1 doen, anders ben je echt lang bezig met stemmen en als er 1 breekt is alles gelijk ontstemt. Ik heb hier al een paar maanden een RG staan met een kapotte snaar en heb helemaal geen zin om weer een avond bezig te zijn met stemmen en opnieuw stemmen en opnieuw stemmen (etc) om er een ander setje snaren op te leggen dan er nu op ligt.