PDA

View Full Version : HNGD - De Poolse collectie compleet ;)



Noctiis
22 juli 2009, 20:40
Vandaag voor mijn werk in Den Haag geweest. Na afloop toch maar eens langs Max Guitars gegaan, veel over gelezen en op hun website altijd erg mooi spul!
(Overigens toffe zaak, aardige mensen, hele fijne service)

Maar ik ging natuurlijk niet zonder geheime agenda ;-) Ik ben tegenwoordig helemaal gek van 7 strings en om mijn Agile Septor 725 een zusje te geven was ik op jacht naar een nieuwe axe.
In m'n band, maar vooral ook thuis, speel ik ook steeds vaker clean, dus een stel goede (maar géén actieve) elementen waren een vereiste. Een van de leukste dingen aan mijn Agile 7 snaar vind ik de coil tap, dus dat zou ook een erg leuke bonus zijn. Verder ben ik gek op naturel (houtkleur).

Ik bleef het langste hangen bij een Mayones Setius GTM-7. Prachtige gitaar, speelde heerlijk, klinkt als een beest maar kan ik heel mooi clean blijven. En een coil-tap! :D

Dus bij deze, mijn nieuwe Poolse speeltje (naast mijn Laboga Mr Hector versterker), een Mayones gitaar waar ik zeer trots op ben en nog veel plezier aan ga beleven! (telefoon-camera, geloof me dat ie er in het echt nog veel beter uitziet)
http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/mayones1.jpg

http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/mayones2.jpg
Transparant black flamed maple top, met een mooie grijs-blauwe gloed. Hele fijne lichtgekleurde rosewood toets. Ik vind rosewood toch fijner spelen dan ebony, na lang en veel testen. Weet niet wat het is, voelt lekker rauw aan, meer als hout.
Verder: Seymour Duncan Jeff Beck 7 (brug) en Jazz 7 (hals) elementen met coil-tap op de volume knop. Recessed Tune-o-matic brug (zo'n lage actie als een floyd-gitaar, heerlijk). Perfect fretwerk alhoewel ik wel nog moet wennen aan de jumbo-frets, ze voelen hoger aan dan wat ik gewend ben.

http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/mayones3.jpg
De achterkant is misschien nog wel mooier :P De body is glanzend gelakt maar de hals heel dun, ala Gibson Faded. Vooral live zal dit een verademing zijn vergeleken met het wegglijden van mijn huidige gitaren.

Inclusief afstelling in A stemming door Len Ruygrok (Doctor Tube), gigbag, straplocks, promo plectra van o.a. Katatonia, My Dying Bride, handleiding (voor het eerst dat ik een handleiding bij een gitaar krijg. Niet onhandig overigens) en een grote glimlach! :)

nielsnielsniels
22 juli 2009, 20:45
Goede kwaliteit foto's voor een mobieltje :ok:

Noctiis
22 juli 2009, 20:48
Nouja, smartphone of hoe heet zo'n HTC ding :P

Hoogie
22 juli 2009, 21:45
Zeer mooie gitaar.
Ik kom hem wel bekijken op Bleekpop:blast:

Noctiis
22 juli 2009, 22:00
Thnx, zie je op Bleekpop! :)

arcane
23 juli 2009, 01:41
Thnx, zie je op Bleekpop! :)

Waar is de Dean gebleven in je undersign?

TimmU
23 juli 2009, 01:56
Vandaag voor mijn werk in Den Haag geweest. Na afloop toch maar eens langs Max Guitars gegaan, veel over gelezen en op hun website altijd erg mooi spul!
(Overigens toffe zaak, aardige mensen, hele fijne service)

Maar ik ging natuurlijk niet zonder geheime agenda ;-) Ik ben tegenwoordig helemaal gek van 7 strings en om mijn Agile Septor 725 een zusje te geven was ik op jacht naar een nieuwe axe.
In m'n band, maar vooral ook thuis, speel ik ook steeds vaker clean, dus een stel goede (maar géén actieve) elementen waren een vereiste. Een van de leukste dingen aan mijn Agile 7 snaar vind ik de coil tap, dus dat zou ook een erg leuke bonus zijn. Verder ben ik gek op naturel (houtkleur).

Ik bleef het langste hangen bij een Mayones Setius GTM-7. Prachtige gitaar, speelde heerlijk, klinkt als een beest maar kan ik heel mooi clean blijven. En een coil-tap! :D

Dus bij deze, mijn nieuwe Poolse speeltje (naast mijn Laboga Mr Hector versterker), een Mayones gitaar waar ik zeer trots op ben en nog veel plezier aan ga beleven! (telefoon-camera, geloof me dat ie er in het echt nog veel beter uitziet)
http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/mayones1.jpg

http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/mayones2.jpg
Transparant black flamed maple top, met een mooie grijs-blauwe gloed. Hele fijne lichtgekleurde rosewood toets. Ik vind rosewood toch fijner spelen dan ebony, na lang en veel testen. Weet niet wat het is, voelt lekker rauw aan, meer als hout.
Verder: Seymour Duncan Jeff Beck 7 (brug) en Jazz 7 (hals) elementen met coil-tap op de volume knop. Recessed Tune-o-matic brug (zo'n lage actie als een floyd-gitaar, heerlijk). Perfect fretwerk alhoewel ik wel nog moet wennen aan de jumbo-frets, ze voelen hoger aan dan wat ik gewend ben.

http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/mayones3.jpg
De achterkant is misschien nog wel mooier :P De body is glanzend gelakt maar de hals heel dun, ala Gibson Faded. Vooral live zal dit een verademing zijn vergeleken met het wegglijden van mijn huidige gitaren.

Inclusief afstelling in A stemming door Len Ruygrok (Doctor Tube), gigbag, straplocks, promo plectra van o.a. Katatonia, My Dying Bride, handleiding (voor het eerst dat ik een handleiding bij een gitaar krijg. Niet onhandig overigens) en een grote glimlach! :)

Congrats met die gitaar, dat is me er een prachtige.


En wat ga je doen met die promo plectra van Katatonia? Als je die ooit wegdoet, stuur me please een PM , ik verafgood die gasten.

Noctiis
23 juli 2009, 09:09
Waar is de Dean gebleven in je undersign?

Die krijgt vrijdag een nieuw baasje. Heb aan twee 6 strings genoeg.

Noctiis
23 juli 2009, 09:12
Thanks, ik denk niet dat je dat plectrum wilt hoor, het is een soort pinpasje met daarin 4 plectra die je eruit kunt drukken, zeer dun.

(.. zelf ook een groot fan maar dan vooral van Anders Nystrom en z'n Diabolical Masquerade werk)


Congrats met die gitaar, dat is me er een prachtige.


En wat ga je doen met die promo plectra van Katatonia? Als je die ooit wegdoet, stuur me please een PM , ik verafgood die gasten.

minoin
11 augustus 2009, 14:13
Damn, ik zie net dit topic staan, omdat ik zelf ook naar Mayones gitaren zit te kijken.
Wat een schitterende gitaar! Ik heb zelf de nodige Mayones gitaren aan de tand gevoel bij Music Store en daar kreeg ik toch wel een brede smile van op mijn gezicht.
Nu effe geen geld, maar een 7-snarige Regius komt ooit nog. Of een Agile 8-snaar ;)
Maar alsnog gefeliciteerd met je aankoop :D

Tho
11 augustus 2009, 16:40
Tering wat een geile plank.. Als de body van de strat me wél lag had ik waarschijnlijk ook wel een Mayones. Prachtig!

Gothra
11 augustus 2009, 17:12
Wow idd een geile gitaar! Heb je ook ergens een foto van je agile?

Noctiis
11 augustus 2009, 20:08
Schaamteloos gebump van mijn topic zeg :D

Ik ben nog steeds superblij met m'n Mayones. Speelt echt heerlijk en klinkt waanzinnig. Die 7 string Agile is ook super alhoewel dat nu wel de backup is geworden :P Maarja wat wil je, Agile was 'slechts' 550 dollar.

Foto's van m'n Agile:
http://misc.nielsriethorst.nl/mayones/IMAGE_084.jpg
http://www.jcdemadser.nl/foto/kickoutthejams/albums/2_090613/kotj-090613-18.jpg
(cameo van forum- en bandgenoot arcane op bas!)

Een Agile 8 string lijkt me ook wel erg cool maar ik denk dat mijn handen daar toch te klein voor zijn ;)

Tho
11 augustus 2009, 20:19
oh, inderdaad al een wat ouder topic. Vreemd dat het zo weinig aandacht heeft gekregen.

Noctiis
11 augustus 2009, 20:25
Mensen houden niet van me :makeup:

Haha, ach er is elke dag wel een new guitar day topic. En het is natuurlijk geen les paul of strat = minder reacties ;) hehe

Tho
11 augustus 2009, 20:30
Mensen houden niet van me :makeup:

Nee natuurlijk houden ze niet van je. Kijk nou eens naar jezelf :eek:

Noctiis
11 augustus 2009, 21:41
ja, maar dat komt door het meest wiebelige podium waar ik ooit op heb gestaan! ;) Niet de beste metal pose ooit, true

Rinze
12 augustus 2009, 00:08
Ghehe, de zanger staat erbij alsof ie in zijn broek heeft gescheten..

Mooie gitaar trouwens, Mayones wordt popi hier op het forum.

arcane
12 augustus 2009, 00:14
Ghehe, de zanger staat erbij alsof ie in zijn broek heeft gescheten...

Ja dat hoort bij onze stage act. Scat en bukake FTW

whahah