PDA

View Full Version : Hulp nodig bij aankoop versterker



futura
22 juli 2009, 00:18
hallo iedereen !!!

Ik ga morgen kijken naar een bassversterker namelijk een fender bassman 135 met cabinet :D de verkoper zegt dat hij nog een geintresseerde heeft dus daarom dat ik morgen al met mijn vader der na ga kijken
ik heb niet veel tot geen verstand van dit soort versterkers dus dan wou ik aan jullie vragen hoe ik kan controleren of deze versterker wel in orde is :p

Het enige wat ik weet om te doen is :
-kijken of alle speakers het doen
-de versterker ff goed opendraaien (kijken of hij het goed doet op hoog volume)
-en aan alle knoppen draaien en kijken of ze werken

dat is het enige wat ik weet te doen!:chicken:

en aangezien ik laaanng heb gespaard voor deze versterker wil ik natuurlijk geen miskoop doen want zo een bedrag krijg je als 16 jarige niet snel bij elkaar:(:dontgeti:

wat ik ook nog wou vragen is : wat is een fender bassman uit de jaren 70 (in goede staat) waard niet dat ik veel te veel betaal :s:s

nou heeeel erg bedankt voor het lezen en ALLE tips zijn meeeeeeer dan welkom:D

bij voorbaat heel veel dank !!!!!:cheerup:

groeten van meedebassist remy !!!!:D

Chocola
22 juli 2009, 09:25
Vergeet je het belangrijkste niet?:

Klinkt de versterker goed, is het de sound die jij wil hebben?

!!!!dennis!!!!
22 juli 2009, 11:03
ik denk dat je zelf al heel wat hebt opgenoemd.

ik denk dat je ook even (mits mogelijk) het rooster voor de speakers weg moet halen.. dan kun je de speakers goed inspecteren op scheurtjes, deukjes of ander onvolkomendheden. let hierbij goed op de randen van de speaker aangezien die HEEL veel trillingen moeten verwerken door de jaren heen.

tip: neem een goed zaklampje mee en schijn er van de andere kant op de speakers en kijk of je licht ziet, dat duidt dan op bijv een scheurtje ..


(als er een scheur in de speaker zit hoor je dat meestal ook wel)

in ieder geval ook veel verschillende standen proberen met alle knopjes etc..

SUCCES! :D

futura
22 juli 2009, 13:42
ik denk dat je zelf al heel wat hebt opgenoemd.

ik denk dat je ook even (mits mogelijk) het rooster voor de speakers weg moet halen.. dan kun je de speakers goed inspecteren op scheurtjes, deukjes of ander onvolkomendheden. let hierbij goed op de randen van de speaker aangezien die HEEL veel trillingen moeten verwerken door de jaren heen.

tip: neem een goed zaklampje mee en schijn er van de andere kant op de speakers en kijk of je licht ziet, dat duidt dan op bijv een scheurtje ..


(als er een scheur in de speaker zit hoor je dat meestal ook wel)

in ieder geval ook veel verschillende standen proberen met alle knopjes etc..

SUCCES! :D


Al heel erg bedankt voor deze tips dit ga ik zeker doen als iemand nog een tip heeft is dat meer dan welkom danku dennis :D

futura
22 juli 2009, 13:48
Vergeet je het belangrijkste niet?:

Klinkt de versterker goed, is het de sound die jij wil hebben?

Dat is idd waar eigenlijk heel erg belangrijk !! iets waar ik ook heel erg op ga letten bedankt voor de tip resonare !!!! :D:D:cheerup:

Mendel
25 augustus 2009, 09:25
En? heb je er al een gekocht?
Ik ben benieuwd:D
moet wel, vanuit november:P

Mendel