PDA

View Full Version : Diaz Texas Ranger trouble



Aca Ilic
21 juli 2009, 23:05
Hey guys,

ik heb sinds kort probleem met mijn Diaz Texas ranger. Als ik pedaal aanzet begint 'ie te ruisen, en eff. is nergens te bekkenen. Als ik hem uitzet, dan is alles normaal, dus hij beinvloedt de sound niet als 'ie uitstaat.
Probleem is dat hele zooi binnenin met kit dichtgekit is, dus om aan transisor en weerstanden te komen , moet je hele zooi los proberen te peuteren, met gevolg dat je pedaal naar de haaien helpt.
Heeft/weet iemand toevallig waar je aan schematje van deze booster aan kunt komen. Ik heb overal gegoogled, maar helaas, zonder succes.
Iedere hulp is welkom....

Aca Ilic
22 juli 2009, 19:52
Niemaaaand????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

Dirk_Hendrik
22 juli 2009, 20:08
Ik vrees voor je van niet :makeup:

Misschien helpt dit draadje:
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=22&t=351

(kan zijn dat je even moet registreren)

Aca Ilic
22 juli 2009, 20:46
Dirk bedankt voor jouw hulp, registreren hoeft niet , maar ze hebben helaas niks over Diaz Texas Ranger...

Dirk_Hendrik
22 juli 2009, 22:41
De reden om je naar dat topic te sturen is omdat je het had over "dichtgekit" ;)


Maar dan verder,
Wat wil je met dat schema gaan doen als je het hebt?

Je uitgangspunt is een Dallas Rangemaster. Daarvan is het schema gemakkelijk te vinden. Ben je in staat foto's te posten van de binnenzijde, met name de koperzijde (onderkant) van de print?

Aca Ilic
23 juli 2009, 18:51
De reden om je naar dat topic te sturen is omdat je het had over "dichtgekit" ;)


Maar dan verder,
Wat wil je met dat schema gaan doen als je het hebt?

Je uitgangspunt is een Dallas Rangemaster. Daarvan is het schema gemakkelijk te vinden. Ben je in staat foto's te posten van de binnenzijde, met name de koperzijde (onderkant) van de print?

Ja Dirk, ik was er zeker niet van plan om productie op te starten om Diaz TR op de markt te brengen, daarom heb ik geen schematje nodig hoor. Ik weet dat Dallas Rangemaster " uitgangspunt " is, maar...zelfs onderkant hebben ze dichtgekit met nog en stuk plastic overheen, dus op het moment dat ik alles ga ontmantellen, dan trek ik als het ware hele point to point gedeelte kapot. Daarom, heb ik schematje nodig want als ik alles al los ga trekken, dan ga ik zorgen dat ik een printje met onderedelen koop en alles opnieuw in elkaar zet. Verschil met Dallas is dat hier keuzeschakelaar voor hi-mid-lo boost op zit, zodoende mijn vraag of iemand schematje had...

ponq
28 juli 2009, 18:21
2 opties:
1) uitzoeken / tracen / de-goop-en dat ding
2) contact op nemen met de fabrikant

Als de fabrikant het effect op onmogelijke wijze dichtkit zullen ze toch ook wel enige verantwoordelijkheid onderkennen bij problemen?

Dirk_Hendrik
28 juli 2009, 18:31
Ja Dirk, ik was er zeker niet van plan om productie op te starten om Diaz TR op de markt te brengen, daarom heb ik geen schematje nodig hoor.

eeh,
Sorry maar suggereer ik dat ergens:???:

fredjuh
29 juli 2009, 19:49
Ja gewoon naar die fabrikant gaan hoor! hun schuld dat je m niet kan repareren...

Chris Winsemius
30 juli 2009, 14:40
Ja gewoon naar die fabrikant gaan hoor! hun schuld dat je m niet kan repareren...

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

Wat 'n onzin.
Fabrikant maakt wat en iedereen moet het maar kunnen fixen....

ponq
30 juli 2009, 15:33
voor mijn opmerking een eigen leven gaat leiden:
ik bedoel puur "heb je al eens bij de fabrikant geinformeerd over je probleem?".

Afhankelijk van de reactie van de fabrikant kan er wel/niet gehoond worden over het 'goop-en'...

Puerco
31 juli 2009, 00:19
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

Wat 'n onzin.
Fabrikant maakt wat en iedereen moet het maar kunnen fixen....

Sorry Chris maar ik vind het helemaal geen onzin. Als je iets koopt en het gaat kapot moet dat gewoon te repareren zijn en als een fabrikant dat onmogelijk maakt door er van die troep in te spuiten vind ik dat een slechte zaak.
Als iemand perse een kopie wil maken kan dat toch altijd wel door dat ding te ontleden maar een simpele reparatie is bijna onmogelijk.
(Ken Fischer was er ook dol op maar hoeveel Trainwreck clones zijn er niet in omloop? - edit: ik bedoelde dumble amps, bedankt Chris)
Helemaal schandelijk vind ik als zo een pedaal een aangepaste versie van een ander bestaand pedaal is en de kopie dus volgespoten met troep om te voorkomen dat die kopie dus weer gekopieerd word.....
Als je dan zo een ding hebt en het gaat kapot b.v. omdat je per ongeluk de verkeerde adapter gebruikt dan zit je mooi met de gebakken peren, helemaal als de maker aan de overkant van een of andere oceaan zit.
En anders vind ik dat er op zijn minst een grote waarschuwing op de verpakking en de behuizing mag staan zoiets als die "roken is dodelijk" dingen op tabakswaren.

Chris Winsemius
31 juli 2009, 10:11
Ken Fischer (Trainwreck) gebruikte geen goop, Dumble en nog wat anderen wel.

Toen ik dat poste wiste ik niet dat er goop in zat.

Als het om 'n pcb met goop gaat in 'n pedaal dan lijkt mij dat wel te vervangen als de fabrikant extra prints op voorraad heeft voor reparaties.

Diaz leeft volgens mij niet meer...

Puerco
31 juli 2009, 10:39
Ken Fischer (Trainwreck) gebruikte geen goop, Dumble en nog wat anderen wel.

Oh, sorry, loop ik de boel weer door elkaar te halen...Aangepast.
Ook daarvan clones in omloop, dat houd je niet tegen met die goop, een simpele reparatie wel.

Chris Winsemius
31 juli 2009, 15:01
Oh, sorry, loop ik de boel weer door elkaar te halen...Aangepast.
Ook daarvan clones in omloop, dat houd je niet tegen met die goop, een simpele reparatie wel.

Qua reparatie: PCB pedaal is meestal niet echt prijzig, dus gewoon (indien de fabrikant daar voor zorgt) 'n nieuwe print met goop er in.

Natuurlijk is reparatie door 'n 3e zeer lastig maar daar heeft meneer Dumble contractueel al voor gezorgd: amp mag alleen door hem geserviced worden ;)

Hoewel er heel wat te de-goopen valt helpt het wel mee om het gros v/d na-apers wat af te schrikken. Ik heb zelf weleens meegemaakt dat iemand gratis van mij 'n volledig ontwerp wilde hebben en toen ik die persoon netjes vertelde dat het mijn brood is en dus niet gratis kan moest ie zo nodig mijn bedrijf op internet zwart gaan maken.

Als hobbyist is het natuurlijk heel tof om allerlei schema's op het internet te vinden maar voor fabrikanten/etc. is dat niet altijd even leuk. Je werkt hard, probeert veel uit, koopt voor duizenden euro's onderdelen in om te proberen en te vergelijken en dan moet iemand anders maar even gratis met die info zelf aan de gang.

Zelf ben ik ook altijd benieuwd naar schema's maar als iemand mij verteld dat ie dat niet kan geven dan respecteer ik dat gewoon.

Puerco
1 augustus 2009, 13:39
Als het voor de verkoop duidelijk is dat dat ding vol met goop zit vind ik het ook geen probleem je weet waar je aan begint maar als je een pedaal (of andere gear) koopt en dat gaat kapot (al dan niet door schuld) en je wilt het repareren en dat blijkt dan ineens onmogelijk vind ik een slechte zaak.
Helemaal dus een slechte zaak als het hele circuit is afgekeken van een ander stuk gear.
Eigenlijk zou zoiets met een waarschuwing op de verpakking verkocht moeten worden dat als je de verzegeling van de verpakking verbreekt dat je er mee akkoord gaat dat dat ding gegoopt is....
Dumble is natuurlijk helemaal een verhaal apart maar ook daar heeft het het kopiëren niet kunnen voorkomen.

Aca Ilic
15 oktober 2009, 16:19
hi guys,
ik ben er uit wat kapot is, en het is germanium trransistor. Weet toevallig iemand waar deze te koop zijn?

alvast bedankt
Alex

Ash ketchum
15 oktober 2009, 16:26
Newtone-online, maar je moet wel het exacte type hebben en versterkingsfactor/hfe van de transistor om hetzelfde effect te krijgen.