PDA

View Full Version : Nieuw hier



Miko
21 juli 2009, 20:45
Goedenavond.

Ik ben Miko, 18 jaar en student rechten in Groningen. Ik heb toen ik een jaartje of 10 was 2 jaar lang gitaar gespeeld, maar aangezien ik voetbal interessanter vond en wat recalcitrant was nooit doorgezet.

De laatste maanden denk ik er steeds vaker over na het weer op te pakken, omdat ik er steeds meer spijt van krijg dat ik het niet doorgezet heb. Vandaag heb ik besloten het te gaan proberen.

Aangezien ik geen zin heb in gitaarles (heb er het geld niet voor namelijk) en ik verwacht dat ik met mijn beetje ervaring en hulp via boeken en internet wel een beginnetje kan maken (waarna ik later altijd nog gitaarles kan nemen) ben ik op zoek naar een goed boek (of cd, of dvd etc) om mee te beginnen.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen en hoop dat ik over een paar maanden een leuk deuntje weet te produceren op m'n gitaar. Ik kan vader jacob nog spelen, dus er is in ieder geval een begin.

Mvg, Miko

Welagen
22 juli 2009, 05:55
Hee,

Ik heb in het begin erg veel geleerd door naar gitaristen in kroegen te kijken.
Zaterdagavond ideeen opdoen en zondag oefenen. Tot ik op een gegeven ogenblik zelf die gitarist in de kroeg was. :-)

Succes!

Jelle

stratie
22 juli 2009, 09:23
www.justinguitar.com

Hier moet je als beginner zeker iets aan hebben, De lessen zijn duidelijk uitgelegd en ze hebben er lessen op alle niveau's!

Ik zou zeggen: veel plezier op gitaarnet.nl en succes met het beoefenen van de gitaar!


:grouphug:welcome!

!!!!dennis!!!!
22 juli 2009, 11:26
Welkom!
en veel succes en vooral ook plezier toe gewenst!

Miko
22 juli 2009, 12:31
Bedankt allemaal,

net bij de lokale muziekwinkel geweest en het boek Praktisch handboek gitaar leren spelen van Charles Kim gekocht op aanraden van de verkoper. Ben nu al druk aan het lezen en wat aan het oefenen.

Ik hoop echt dat ik dit doorzet, want het lijkt me fantastisch om een gitaar enigzins te kunnen bespelen.

Tudo
22 juli 2009, 13:40
Welkom en heel veel succes met gitaarspelen! :lp:

Miko
24 juli 2009, 14:36
Het gaat steeds beter. Ben gister naar de muziekhandel geweest en daar m'n gitaar maar laten stemmen (toen ik van de ritmeoefeningetjes overging op de liedjes a la sinterklaas kapoentje bleek hij toch niet helemaal gestemd te zijn).

Ben nu de beginnersboeken aan het doorwerken die ik nog had liggen. Noten lezen kon ik nog wel, maar hoe dat correspondeert met m'n gitaar wist ik absoluut niet meer. Begin er steeds meer handigheid in te krijgen en belangrijker nog begin het steeds leuker te vinden.

Bedankt voor het verwelkomen. To be continued (hoop ik).

JohnLord
24 juli 2009, 18:46
Kun je nu ook zelf stemmen? Dat moet namelijk vrijwel dagelijks gebeuren ;)

JeroenSchaaf
24 juli 2009, 18:47
Welkom hiero! en misschien is een stemapparaatje kopen wel handig voor je :)