PDA

View Full Version : High Hopes (Slide) solo test



Megadeth22
21 juli 2009, 20:32
Hoe kan ik dit meer als het origineel laten klinken..

[Zie laatste post voor link]

Sorry voor de fouten (het is zo ongelooflijk moeilijk om alles perfect te kunne spelen). Maar het klinkt zo.. kut gewoon. Enige suggesties?

E-J
21 juli 2009, 21:14
Hoi,

Zeer goed gespeeld. Wat voor spul heb je allemaal gebruikt?

Een compressor, wat delay en iets rustiger aanslaan zou ik zeggen, maar het is serieus al heel goed hoor...!

groetjes,
Emiel

Thundermane
21 juli 2009, 21:58
hoi,

zeer goed gespeeld. Wat voor spul heb je allemaal gebruikt?

Een compressor, wat delay en iets rustiger aanslaan zou ik zeggen, maar het is serieus al heel goed hoor...!

Groetjes,
emiel

+1.....................

Megadeth22
21 juli 2009, 22:16
Ik gebruik mijn Squiertje (wel een iets oudere) via Line 6 Pod Ux1, en dan into Garageband. Daar heb ik zoveel mogelijk effecten erop gegooid om 't geluid een beetje 'tzelfde te krijgen mja. Het klinkt zo iel zo.. digitaal. Gaat ook niet anders als je zo opneemt mja.

Ik ga zeker de compressor / delay / aanslaan ding proberen, thanks!

nielsduursma
21 juli 2009, 22:20
Galm wil ook wel werken. En
Dan kom je denk ik wel (samen met die tip van Emiel hierboven) behoorlijk dicht in de buurt. Als je de volle 100% in de buurt wilt komen moet je een lapsteel kopen:D

En misschien kan je proberen iets rustiger te spelen. Zo af en toe klinkt het ietsje gehaast.

Verder klinkt het prima!

Megadeth22
21 juli 2009, 22:22
Galm wil ook wel werken. En
Dan kom je denk ik wel (samen met die tip van Emiel hierboven) behoorlijk dicht in de buurt. Als je de volle 100% in de buurt wilt komen moet je een lapsteel kopen:D

En misschien kan je proberen iets rustiger te spelen. Zo af en toe klinkt het ietsje gehaast.

Verder klinkt het prima!
Hmm ja.. ik ga alles eens uitproberen. Maar het is wel moeilijk zeg damn. Zit je daar met je gitaartje op je knieeen :crazyhappy:

nielsduursma
21 juli 2009, 23:32
Hmm ja.. ik ga alles eens uitproberen. Maar het is wel moeilijk zeg damn. Zit je daar met je gitaartje op je knieeen :crazyhappy:

Met een echte lapsteel gaat het dan ook een stuk makkelijker;)
Althans, dat vind ik:D

Megadeth22
21 juli 2009, 23:48
Met een echte lapsteel gaat het dan ook een stuk makkelijker;)
Althans, dat vind ik:D
Nog nooit op gespeeld plus arme student dus dat wordt niks :seriousf:

Nou tweede testje komt eraan hoor, kijken hoe dat klinkt. :)

(En heb ook jouw "gehaast" probleem opgelost, was vergeten de lag eruit te halen. Dus mijn stukje 20 ms naar voren en hoppa :D)

Megadeth22
21 juli 2009, 23:52
[fragment op pagina 2]
Test 2 :D (zelfde gespeelde stu, heb wel met effecten gefoemeld)

edit: Heeft de slide nog invloed op het geluid? Als in materiaal waarvan de slide is gemaakt (Glas / metaal)

E-J
22 juli 2009, 10:30
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7861107

Test 2 :D (zelfde gespeelde stu, heb wel met effecten gefoemeld)

edit: Heeft de slide nog invloed op het geluid? Als in materiaal waarvan de slide is gemaakt (Glas / metaal)

Prima!! Al stukken beter (en serieus, het was al goed, ik doe je het niet na).

Speel je gewoon over de plaat mee? Ik hoor volgens mij hier en daar gewoon Gilmour spelen namelijk. Probeer eens te spelen over deze backingtrack...
http://www.guitarbackingtrack.com/play/pink_floyd/high_hopes.htm

Mijn slide kostte maar 130 euro, geen super ding maar does the job!
http://music-shop.vltava2000.cz/shops/8307/images-goods/275050_800.jpg

Megadeth22
22 juli 2009, 10:34
Prima!! Al stukken beter (en serieus, het was al goed, ik doe je het niet na).

Speel je gewoon over de plaat mee? Ik hoor volgens mij hier en daar gewoon Gilmour spelen namelijk. Probeer eens te spelen over deze backingtrack...
http://www.guitarbackingtrack.com/play/pink_floyd/high_hopes.htm

Mijn slide kostte maar 130 euro, geen super ding maar does the job!
http://music-shop.vltava2000.cz/shops/8307/images-goods/275050_800.jpg
Ik speelde inderdaad mee over de plaat, eigenlijk omdat dan "Gilmour's spelen" mijn spelen aanvult qua toon zeg maar. Dan hoor je twee gitaren, altijd tof.
Ok ik ga die backing track even proberen, zien hoe dat klinkt :ok:

Megadeth22
22 juli 2009, 10:37
Mijn post is verdwenen.. vage gitaarnet. Nouja nog een keer dan.
Ja ik speel inderdaad met de plaat mee, dan hoor je zeg maar mijn gitaar en zachtjes zijn gitaar, vind ik wel mooi. Sowiso tof van die backingtrack, die ga ik nu proberen!
En ja 130 euro is niet veel, maar ik moet daar 5 avonden (30 uur) voor werken. :(

Megadeth22
22 juli 2009, 11:50
Triple post dan maar..
Backing track was wel ok, maar ik prefereer toch het echte nummer. Ik heb nu wel het gevoel dat ik HEEL dichtbij zit. Ik upload nog een keertje het stukje, maar het geluid past er nu al zoveel beter bij dan eerst. Dank allen daarvoor. :cooler:

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=861781&songID=7861107

Wat vinden we ervan? :D
(Edit: Het soundclick dingetje is een mp3 en dus omgezet. Het 'echte' nummer, een aiff bestand, klinkt iets beter en net iets anders :)

B_2_the_a
22 juli 2009, 12:34
je speelt het te actief :p


http://www.youtube.com/watch?v=T3CHT7rQQVc
welliswaar een ander nummer maar dan zie/hoor je heeeel goed hoe relax david de slide partijen speelt. Dit doet hij ook bij High Hopes...

1:27 gaat ie sliden..


Verder, ik doe het je niet na :D

Megadeth22
22 juli 2009, 12:48
je speelt het te actief :p


http://www.youtube.com/watch?v=T3CHT7rQQVc
welliswaar een ander nummer maar dan zie/hoor je heeeel goed hoe relax david de slide partijen speelt. Dit doet hij ook bij High Hopes...

1:27 gaat ie sliden..


Verder, ik doe het je niet na :D
Ik probeer al die kleine elementjes die je hem hoort doen op de plaat ook te doen.. mja ik speel met veel meer gain om nog een beetje geluid te krijgen dus het klinkt al snel veel te overdone.
Verder, hij is wel David Gilmour he.. :crazyhappy:

:D

Megadeth22
22 juli 2009, 21:28
iemand nog tips / commentaar op bovenstaande stukje? :D

JER00N
22 juli 2009, 21:45
Qua spel wel goed, ik vind alleen de sound niet echt geweldig. Ik zou wat minder gain gebruiken en een 'ruimere' reverb, nu klinkt het net alsof je het in de badkamer hebt opgenomen.

Megadeth22
22 juli 2009, 22:12
Qua spel wel goed, ik vind alleen de sound niet echt geweldig. Ik zou wat minder gain gebruiken en een 'ruimere' reverb, nu klinkt het net alsof je het in de badkamer hebt opgenomen.
Die reverb snap ik niks van. In mijn programma EN bij Podfarm zit ik rond de 50% reverb. En blijkbaar hoor je er nauwelijks iets van :???:
En van die gain klopt, maar dat is wel wat het een beetje slide-achtig houdt. :(

Stratman70
24 juli 2009, 00:15
Ik vind 'm hartstikke goed man! Je pitch is erg zuiver, mijn complimenten daarvoor. Qua geluid zou ik zeggen: minder gain inderdaad en dat dan weer opvangen met een goede compressor, want inderdaad heb je die sustain wel nodig natuurlijk.
Wat betreft die reverb: kun je kiezen uit verschillende reverbs? Daar misschien even mee stoeien, maar ik denk dat je in verhouding iets meer delay en iets minder (qua level) reverb moet doen.
Qua EQ iets minder midden en iets meer hoog, zeker als je wat meer compressie gaat toevoegen.

Maar petje af hoor! En sowieso altijd tof dat er mensen met de slide aan de slag gaan!

Megadeth22
24 juli 2009, 00:21
Ik vind 'm hartstikke goed man! Je pitch is erg zuiver, mijn complimenten daarvoor. Qua geluid zou ik zeggen: minder gain inderdaad en dat dan weer opvangen met een goede compressor, want inderdaad heb je die sustain wel nodig natuurlijk.
Wat betreft die reverb: kun je kiezen uit verschillende reverbs? Daar misschien even mee stoeien, maar ik denk dat je in verhouding iets meer delay en iets minder (qua level) reverb moet doen.
Qua EQ iets minder midden en iets meer hoog, zeker als je wat meer compressie gaat toevoegen.

Maar petje af hoor! En sowieso altijd tof dat er mensen met de slide aan de slag gaan!
Wow thanks :D
Ja ik ben afgelopen dag en druk in de weer geweest dus als ik even "vrij" heb ga ik zeker er aan verder!
Ja ik kan kiezen uit verschillende, en ik kies altijd "Cavernuous" oftewel "Grot" reverb, hele grote ruimte dus. En dan op 50% in de mix dus best hevig maarja, dat komt wel goed.
Sowiso bedankt voor de tips, ga er nog maar eens aan sleutelen. :cheerup: