PDA

View Full Version : scheur in de naad Gibson Les Paul Custom



Fritske123
21 juli 2009, 18:47
Hallo,

Ik heb een Gibson Les Paul Custom uit 1976 op het oog maar heeft een scheur lopen over een naad op de body (waar de delen verlijmd zitten).

De verkoper zegt dat dit normaal is bij een Gibson uit 1976!

Kan dit kwaad en is dit te repareren?
Heeft zo`n scheur ook gevolgen voor de vraagprijs?

Alvast bedankt.

Orpheo
21 juli 2009, 18:50
neuh, maakt geen bal uit. heb ik ook, en ook gehad op alle 70ies custom :) en voor de vraagprijs, ach. t hoort bij de gitaar uit die jaren :) het kan geen kwaad, tis alleen maar lak, en de enige reparatie die je kunt hebben is gewoon een herlak.

ik snap overigens niet waarom je je zorgen zou maken om de doorverkoopwaarde van een gitaar. je koopt 'm om erop te spelen, niet om door te verkopen.

Fritske123
21 juli 2009, 18:59
neuh, maakt geen bal uit. heb ik ook, en ook gehad op alle 70ies custom :) en voor de vraagprijs, ach. t hoort bij de gitaar uit die jaren :) het kan geen kwaad, tis alleen maar lak, en de enige reparatie die je kunt hebben is gewoon een herlak.

ik snap overigens niet waarom je je zorgen zou maken om de doorverkoopwaarde van een gitaar. je koopt 'm om erop te spelen, niet om door te verkopen.


Ten 1e bedankt voor je snelle reactie!.

Ik dacht namelijk dat de gitaar dan steeds verder open gaat staan en dan op den duur uit elkaar valt: dontgeti:

Maar het is enkel een scheur van de lak dan en niet van het hout?

Zo`n gitaar is natuurlijk niet goedkoop en ik hoop dat als ik hem ooit weg doe ik er geen verlies op heb.. eventueel door die scheur vandaar...

nickofzo
21 juli 2009, 19:02
laat die scheur eens zien dan

Dirkdewaard
21 juli 2009, 19:03
Laat inderdaad eerst eens een foto zien, met deze informatie kan je eigenlijk niet veel zonder foto's.

Fritske123
21 juli 2009, 19:12
Laat inderdaad eerst eens een foto zien, met deze informatie kan je eigenlijk niet veel zonder foto's.

Hoe kan ik een foto toevoegen?

undertaker321
21 juli 2009, 19:19
foto maken uploaden naar tinypic.com en dan de link in je post plaatsen :dontgeti:

Troy
21 juli 2009, 19:21
Eerst de photo uploaden op een fotosite ą la photobucket of zo. Daar de link kopiėren en die hier plakken.

Orpheo
21 juli 2009, 19:22
tis echt alleen in de lak, omdat het gelijmd is, en de lijm laat echt niet zomaar los. de 2 bodydelen krimpen en zetten uit, en de lak kan dat niet aan, en op het 'zwakste' punt, gaat het brokkelen eigenlijk. niks ernstigs.

Het is een standaard euvel van 'pancake' bodies, en een koper weet dat, en zal daar ook niet moeilijk over doen. een 76 custom doet ongeveer 2300E als de lak netjes en strak is, zonder teveel lakschade, en in wat meer gebruikte toestand 1900 a 2100. de prijzen stijgen heeeel langzaam, maar je ziet steeds vaker mid 70ies customs voor 2600E, en dat vind ik te duur :)

Fritske123
21 juli 2009, 19:29
Ik heb hier wel een link van ebay, die heeft bijna het zelfde.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=120448597456

Alvast bedankt voor jullie reeactie.

geert1976
21 juli 2009, 19:31
hoeft niet altijd hoor, ik heb weleens gezien dat het niet alleen de lak was, maar dat er wel degelijk een licht scheurtje in de body zat, maar uit elkaar vallen zal die niet doen

Fritske123
21 juli 2009, 19:54
laat die scheur eens zien dan

Hier is een link naar een gitaar die het zelfde heeft.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=120448597456

Dirkdewaard
21 juli 2009, 21:43
Hier is een link

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=120448597456

Geen probleem maar alle schade heeft invloed op de koop/verkoop prijs. De volgende eigenaar gaat zich hetzelfde afvragen.

Als jij het niet erg vindt en hij klinkt goed, gewoon kopen. Dit zijn jaren 70 Gibson pannekoeken. Gewoon mee leren leven.

Fritske123
22 juli 2009, 08:45
Geen probleem maar alle schade heeft invloed op de koop/verkoop prijs. De volgende eigenaar gaat zich hetzelfde afvragen.

Als jij het niet erg vindt en hij klinkt goed, gewoon kopen. Dit zijn jaren 70 Gibson pannekoeken. Gewoon mee leren leven.

Is de scheur op deze gitaar lakschade of zou er daadwerkelijk een scheurtje in het hout zitten?

Zo kan ik een beetje onderscheid maken tussen lak en hout schade. Altijd handig bij een gitaar aankoop.

Dank U.

nickofzo
22 juli 2009, 14:25
voor zover ik weet en zie is bij deze gitaar de schade alleen in de lak, verder kan je inderdaad bij een twijfelende eigenaar der wel wat vanaf pingelen;)