PDA

View Full Version : Metal versterker



Soulflyhigh
28 maart 2003, 22:15
Hallo mensen,

Ik heb nu een 15 watt peavey kut versterkertje wat m'n MT 2 op een redelijk volume niet eens trekt. Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker met een lekkere distortion voor ongeveer 400-500 pleuro.

Wie helpt me?

Thanx Soulflyhigh :smile:

gerrekat
28 maart 2003, 22:50
hmmmm....zal een combo worden.

of kijk eens naar ed RANDALL RH 100 top met een randall cab, zit wel boven je budget maar die top moet rond de 500 te krijgen zijn!

anders kom je snel in de Marshall valvestates, die zijn best goed hoor daar niet van, maar als je echt een vette scheur wilt...............doorsparen!

mayly
29 maart 2003, 09:50
hoe zit dat eigenlijk met die randall RH100, ik heb er wel wat over gehoord en hij is ook niet zo duur. of is het een juiste prijs voor de kwaliteit. het is ook geen lampenversterker dacht ik, maar als het geluid goed is maakt dit niets uit natuurlijk. is de clean goed en voor welke stijl is de distortion meer bedoeld?
want kben wel aan het sparen voor een head, maar dacht altijd al aan de ENGL fireball, of is die toch nog een pak beter?

A3
29 maart 2003, 13:36
Randall en Engl kun je niet echt vergelijken, de Engl is echt veel beter, maar helaas ook veel duurder

BLOK182
29 maart 2003, 14:51
Fireball met cab ben je zo'n 1500 euro kwijt.

Soulflyhigh
29 maart 2003, 18:09
Dank je wel voor de reacties. Ik wil wel een vette scheur. Is die Randall RH100 ook een beetje op een redelijk normaal niveau te bespelen of moet je hem echt hard zetten. Mijn zus loopt namelijk altijd te zeiken als huiswerk zit te maken.

Thanx Soulflyhigh :smile:

BLOK182
29 maart 2003, 18:12
Tis een transistorbak,100 watt, lijkt me dus wel redelijk "te temmen" thuis. Ik ken een numetalbandje waarbij beide gitaristen zo'n halfstack hebben, maja, ze spelen er met squiers op, vond het dus niet echt geweldig klinken. Maar met een beetje fatsoenlijke humbuckergitaar zal je er best een leuke scheur uithalen denk ik.

A3
29 maart 2003, 19:29
Maar een randall head + cab is toch ook al 900 of 1000 Euro... Het dubbel van je budget dus. Een redelijk goeie scheur heb je eigenlijk al (mt2). Hier komt dan het onvermijdelijke: Een valvestate? Ik heb vroeger ook als eerste versterkertje een 15 wat gehad (van fender, echt zo'n ongelooflijk kutgeluid) dus ik denk als je dan een valvestate hoort dat je heel tevreden zal zijn. Andere mogelijkheden zijn onder andere:
hughes & kettner tour reverb combo: 100 watt, celestion speaker: 525 Euro
hughes & kettner club reverb combo: 65 watt: 439 Euro
Line 6 spider 112: 499 Euro
Behringer ultra twin: 2 x 60 watt, dus ook 2 speakers: 399 Euro
Rocktron rampage 120c: 2 x 60 watt, 2 speakers: 407 Euro

Al deze prijzen en modellen komen uit de peter verspuy folder, ik heb ze nog nooit getest of zelfs gehoord, het zijn opties, en alternatieven voor een valvestate. Als je toch een valvestate koopt (niks mis mee, ik speel al jaren valvestate maar ben het nu wel beu), koop van de ouwe reeks de 80 watter (klinkt zoveel beter dan de 40 watter die ik eerst had) en van de tweede reeks minstens 65 watt. Het gaat niet alleen luider, het klinkt ook veel beter en grootser.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: A3 op 2003-03-29 19:31 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: A3 op 2003-03-29 19:31 ]</font>

Ic3gl0vE
29 maart 2003, 21:19
Ik heb ooit eens op een Rocktron Rampage 80 gespeeld en die had een ontiegelijk diepe distortion. Ik weet alleen niet hoe 'ie klinkt als je 'm hard zet maar ik vond het een hele vette versterker toen

Soulflyhigh
30 maart 2003, 13:10
Thanx voor jullie reacties. Ik had die H&amp;K Tour Reverb ook al op het oog. Ik denk dat ik maar eens een keer wat ga testen.

Groetjes Soulflyhigh :smile:

gerrekat
30 maart 2003, 19:42
Op 2003-03-29 13:36, schreef A3:
Randall en Engl kun je niet echt vergelijken, de Engl is echt veel beter, maar helaas ook veel duurder


RANDALL makt ook dure versterkers hoor, die zie je alleen hier niet!

Denk aan de RM-4 RM100 head, cyclone en warhead.

ik zag trouwens dat Rockpalece in den haag wel het hele arsenaal heeft staan!!!

Ik heb een cyclone gehad best een leuk ding, maar ik heb nu een ENGL en die is wel erg vet, maar Randall is ook niet echt beroerd!

mayly
30 maart 2003, 19:49
en wat vinden jullie van de randall cabs? in het bijzonder dan de deze: R412CXM. hij kost maar rond de 450 nieuw, en leek me daarom wel interessant, er zitten celestions in van 80W. hoe is die vergeleken met marshall en ENGL?

link: http://www.randallamplifiers.com/products/cabs/r412cxm.asp

BLOK182
31 maart 2003, 16:53
Zogauw die goedkope cabs zeggen dat ze "custom-voiced" speakers hebben vertrouw ik het niet zo :wink: Maarre, als je 100 euro doorspaart heb je een Engl cab, das toch wel aan te raden denk ik.

belfrink
31 maart 2003, 19:24
Die Randall RH100 is een zeer leuke transistorbak hoor!
Ik speel er altijd over bij een kameraad die heeft een RH100 + Randall Cabinet, maar wat een gain heeft dat ding zeg!

belfrink
31 maart 2003, 19:26
Die Randall RH100 + Randall Cabinet kost in Heerenveen € 1050,- nieuw.

gerrekat
31 maart 2003, 19:44
DE randall XLT cabs zijn heel goed, vergelijkbaar met ENGL en MESA, maar die zijn ook niet zo goedkoop, ook de warhead cabs zijn super en zien er mega cool uit!

Soulflyhigh
31 maart 2003, 21:48
He mensen,

Weet iemand waar er wat Randall amps te koop zijn? Het liefst in omgeving utrecht maar ergens anders kan ook (OV)).

Thanx Soulflyhigh :smile:

Diedo
2 april 2003, 19:09
Ja, volgens mij doet de Staffhorst ook aan Randall versterkers... tenminste, ik geloof dat ik er een paar had gezien... ik weet niet of ze er ook een Warhead enzo hebben...

maar je kan het natuurlijk altijd even vragen in deze "gitaarsupermarkt"...

Diedo

Soulflyhigh
3 april 2003, 11:56
Ik zag op de site Conijn dat ze daar een Randall Rg75 combo hadden staan voor 445 pleuro. Mmmmmm. Misschien is dat wat?

Groetjes Soulflyhigh :smile:

Horus
7 april 2003, 13:11
Ik zou gewoon voor een niet al te dure amp gaan die wel wat power heeft, maar er dan gewoon een scheurpedaal tussenzetten. Zo'n boss metalzone heb je tweedehands al voor zo'n 50 pleuros, als het niet minder is. Heb je nog 350 a 450 euro te besteden aan je amp. Gaat zat lukken toch?

Soulflyhigh
7 april 2003, 13:22
Dit gaat zeker lukken want de metalzone heb ik al en doe Randall Rg75 is 440 pleuro geloof ik. Maar misschien kan ik mijn oude versterker inruilen en ik ben bijna jarig
:smile: Ik wilde alleen ff weten of er iemand is die mij wat over die Randall amps kan vertellen (hoe ze zijn)

Groetjes Soulflyhigh