PDA

View Full Version : Dean 79 V



Madcow
21 juli 2009, 16:15
Goeie middag iedereen.

Het geld brand me in de klauwen. En ik Gas nu op 2 gitaren.

Gibson Raw Power en de Dean 79V.

Redelijk een verschil he? Maar ik heb een vraag! Wat zijn jullie ervaringen met dean gitaren rond de 500 euro? Komt deze in de buurt van een Raw Power qwa kwaliteit? Ik weet hoe een Gibson aanvoelt. Maar ik heb geen flauw idee hoe en wat een Dean doet. En in de buurt zijn geen Dean dealers aanwezig.

Natuurlijk zal ik nooit een gitaar kopen van het internet zonder er eerst op gespeeld te hebben. Maar ik wil geen Gasteleurstelling krijgen.

Groetjes!

universe777
21 juli 2009, 16:55
De Dean 79 is best OK. (ondanks dat ze uit china komen) Je hoort wel dat mensen de pups wisselen. Heel groot verschil is het hals profiel. Bij de 79 is dat meen ik een v-shape en dat moet je fijn vinden.
Ik weet niet waarom je voor deze Dean kiest, Maar Maxguitar heeft een White gold V op zijn site staan voor geloof ik nog geen E400. Snow-white, Zwarte binding, gouden hardware en alleen een brug pup. Ziet er best stoer uit. Weet ff niet meer of die ook een V-shaped neck heeft.

JeanPaul du Vinnie
21 juli 2009, 17:19
De nek van de V79 heeft geen V-profiel, maar een C. Het zijn vooral de duurdere reeksen en de USA's die een V-profiel hebben.

Ik heb er zelf eentje gehad: een erg degelijke en mooi afgewerkte gitaar met een dikke sound (zelfs met de stock pickups). Ik heb 'm uiteindelijk verkocht omdat ik maar niet kon wennen aan de hals die echt behoorlijk dik en breed is. Hoe de V79 vergelijkt met een Raw Power, daar heb ik geen idee van omdat ik zelf nog geen Raw Power in m'n handen gehad heb, maar voor de prijs is het echt een goeie gitaar. Zorg er gewoon voor dat je op voorhand even kan testen.

universe777
21 juli 2009, 18:13
De nek van de V79 heeft geen V-profiel, maar een C. Het zijn vooral de duurdere reeksen en de USA's die een V-profiel hebben.

Oh, my mistake... maar ik zou kunnen zweren dat diegene die ik bij feedback in mijn handen had wel zo'n neck had.. das de reden dat ik hem niet gekocht heb. Vond t niet fijn.

Madcow
21 juli 2009, 19:20
Hmm. Ik dacht dat dean 79 uit korea kwam. Maakt Dean toevallig V's (Zoals de 79) in USA oid? Ik heb er geen kunnen vinden.

gerrekat
22 juli 2009, 11:26
De Dean 79 is best OK. (ondanks dat ze uit china komen) Je hoort wel dat mensen de pups wisselen. Heel groot verschil is het hals profiel. Bij de 79 is dat meen ik een v-shape en dat moet je fijn vinden.
Ik weet niet waarom je voor deze Dean kiest, Maar Maxguitar heeft een White gold V op zijn site staan voor geloof ik nog geen E400. Snow-white, Zwarte binding, gouden hardware en alleen een brug pup. Ziet er best stoer uit. Weet ff niet meer of die ook een V-shaped neck heeft.

de 79's hebben een C-neck en worden in Korea gemaakt, verder prima gitaren. INderdaad wel de PU's uitwisselen!

je kan er rustig vanuit gaan dat de hoofcomponenten van de Gibson raw powers (of andere "budget" gibsons) in China in elkaar gezet worden ondanks dat er "made in the USA" op de headstock staat.

gerrekat
22 juli 2009, 11:30
Hmm. Ik dacht dat dean 79 uit korea kwam. Maakt Dean toevallig V's (Zoals de 79) in USA oid? Ik heb er geen kunnen vinden.


zeker, de time capsules, ik heb re twee in mijn bezit die zitten echter in een compleet andere prijsklasse (denk € 2500+). ze maken tegenwoordig ook de veel simpelere USA V MHG (plain mahogany zonder flame maple top) deze itten in de veel vriendelijkere prijsklasse van € 1000-1100 en beschikken over bijna alle features van de Time Capsules.

http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/1600/0802755_VSMHG.jpg