PDA

View Full Version : Cherry Sunburst Les Paul



RullyRulez
21 juli 2009, 14:40
Hoi

Ik speel een kleine 3 jaar gitaar op een Fender Squier Stratocaster en ook op een akkoestische Cort gitaar. Ik wil daarnaast een betaalbare Cherry Sunburst Les Paul type gitaar kopen, zoiets :

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=Cherry+Sunburst+les+Paul&gbv=2&aq=f&oq=

Ik kan geen echte Gibson betalen. Wat raden jullie me aan qua prijs/kwaliteit/klank en wat kost zoiets:

Vintage V-100-MR-CS Les Paul ?
Epiphone Les Paul Standard ?
... ?

Highway49
21 juli 2009, 14:51
Met Vintage heb ik geen ervaring. Epiphone zijn heel prima gitaren voor zover ik weet. Ik heb zelf alleen de Epiphone in de kleur gezien die jij beschrijft, en dat ziet er allemaal prima uit, en speelt en klinkt ook heel prima. Ik heb 'm zelf nooit gehad, een vriend van me wel. Ik heb er dus niet heel veel me geëxperimenteerd. Hoeveel zijn ze tegenwoordig, tussen de 400 en 500 euro geloof ik?

Zelf heb ik voor m'n Gibson LP een Richwood LP gehad van 200 euro (ook cherry sunburst). Ik vrees dat ik hiervoor heel erg op m'n donder ga krijgen van forum-collega's, maar ik vond dit een heel prima gitaartje. En eerlijk gezegd weinig onder doen ten opzichte van de Epiphone. Ik denk dat het grootste verschil de sustain was, wat ik mij herinner. (lang geleden dat ik op beide gitaar gespeeld heb)

Ik heb ooit gehoord dat Richwood 'rood licht' gekregen heeft van Gibson en ze niet meer gemaakt worden, of dit waar is weet ik niet...

Madcow
21 juli 2009, 14:52
Tokai tokai tokai LOVEROCK!!

Exi
21 juli 2009, 15:50
~500 Euro kan je veel leuks vinden tweedehands.
En verder zijn de Vintage Les Pauls best OK, mits je een goed afgewerkt exemplaar in handen weet te krijgen. (mss nog pick-up change)
Voor iets meer geld heb je een Tokai en dat zijn zeer goede gitaren, heb ik me laten vertellen.

snaarplukker
21 juli 2009, 15:56
Als je een LP wilt van mahonie met mapple top dan lijkt me de Xaviere (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/xvcatopflmah.html) een hele goede keus. Keuze uit flamed mapple (XV-500) of guilted mapple (XV-510). Voor een Epiphone betaalt je het dubbele en hebt je nog geen mahonie body. Deze hebt je overigens voor € 270,-- in huis.
Nee, ik heb geen aandelen in die zaak.;)

hezz
21 juli 2009, 16:25
De Hagstrom's Super Swede's worden ook gezien als prima Gibson/Epiphone Les Paul alternatieven. Wat is je budget? Als je naar een Epiphone zit te kijken kun je meestal ook wel een Hagstrom betalen, die naar mijn mening/smaak iets beter en gelikter zijn. Ook in Cherry Sunburst verkrijgbaar trouwens.

http://www.hagstromguitars.com/images/SS_CSB.jpg

Johannes
21 juli 2009, 16:33
De Hagstrom's Super Swede's worden ook gezien als prima Gibson/Epiphone Les Paul alternatieven. Wat is je budget? Als je naar een Epiphone zit te kijken kun je meestal ook wel een Hagstrom betalen, die naar mijn mening/smaak iets beter en gelikter zijn. Ook in Cherry Sunburst verkrijgbaar trouwens.

http://www.hagstromguitars.com/images/SS_VSB.jpg

Zeker een erg goed alternatief!

RullyRulez
24 juli 2009, 11:52
Dus we hebben:

- Richwood LP gehad van 200 euro (ook cherry sunburst)
- Epiphone Les Paul Standard, 400 a 500 Euro
- Hagstrom's Super Swede's
- Xaviere XV-500, 209 Dollar
- Vintage V-100-MR-CS Les Paul
- Tokai LOVEROCK

Als ik zeg dat ik rond een prijs van rond de 500 Euro voor een nieuwe gitaar de beste keuze zou willen maken : welke raden jullie me dan aan ? Ik begrijp dat Hagstrom en Xaviere en Tokai zelfs de voorkeur hebben boven de voor mij wat bekender klinkende namen Epiphone en Vintage ???

xaviervr
24 juli 2009, 12:06
Mijn voorkeur gaat naar Tokai. Kwalitatief beter als de andere.

Maar waarom wil je een nieuwe gitaar hebben? Je kan ook een goeie 2dehands gitaar kopen en dan zullen je waarschijnlijk meerdere opties hebben met een budget van 500 EUR.

hezz
24 juli 2009, 13:26
Dus we hebben:

- Richwood LP gehad van 200 euro (ook cherry sunburst)
- Epiphone Les Paul Standard, 400 a 500 Euro
- Hagstrom's Super Swede's
- Xaviere XV-500, 209 Dollar
- Vintage V-100-MR-CS Les Paul
- Tokai LOVEROCK

Als ik zeg dat ik rond een prijs van rond de 500 Euro voor een nieuwe gitaar de beste keuze zou willen maken : welke raden jullie me dan aan ? Ik begrijp dat Hagstrom en Xaviere en Tokai zelfs de voorkeur hebben boven de voor mij wat bekender klinkende namen Epiphone en Vintage ???

Voor €500 zou ik kijken naar Tokai, Hagstrom en Epiphones.

heavy-metal-thunder
24 juli 2009, 14:14
Mijn voorkeur gaat naar Tokai. Kwalitatief beter als de andere.

Maar waarom wil je een nieuwe gitaar hebben? Je kan ook een goeie 2dehands gitaar kopen en dan zullen je waarschijnlijk meerdere opties hebben met een budget van 500 EUR.

Tokai vind ik toch delicaat om iemand zonder Les Paul-ervaring aan te bevelen. Je hebt de oude Tokai's vanaf eind seventies tot jaren negentig (model = Reborn en Love Rock), die prijs kwaliteit destijds heel goed waren. Maar ik zeg "prijs-kwaliteit", want je had daar dure types in (die zeker niet moesten onderdoen voor Gibson), maar ook goedkopere. Maar tegenwoordig vraagt men voor een oude Tokai veel geld, ongeacht of het een goedkoper type is (vb. LS40) of een duurdere (LS120) (waarbij het getal staat voor het aantal duizend Yen => een LS120 kostte 3 maal zo veel).

Tokai maakt nog steeds Love Rock modellen, maar een paar jaar terug gingen er berichten de wereld rond dat de kwaliteit niet zo goed zou zijn. Heel wat gelezen over problemen.

Een goede Epiphone vind ik zeker een goede optie. Persoonlijk zou ik dan uitkijken naar een 2dehands Epi Standard, waarvan een vorige eigenaar de electronica verbeterd heeft met vb. Gibson of goede Seymour Duncan pu's.

munkie
24 juli 2009, 21:27
London City zou je kunnen proberen. De LC Comet Tele is iig geweldig.
Richwood LP moet je van de vorige (rechtzaak) serie hebben met de dikke body. De nieuwe hebben een afgeschuinde hals/body overgang en zijn een stuk lichter. Top is een fineerlaagje. Fretwerk goed checken.
Ik zag laatst een Cheri/Chevy LP kloon op MP, Korea begin jaren 90. Zag er goed uit, zou een massieve top kunnen zijn. (slag om de arm :lp:)
Bij Epi moet je de oude Korea versie hebben. S=Samick, U=Unsung en zo zijn er nog een paar. 2 letters zoals EE=China.
De betere Jap LP klonen uit de jaren 70/80 zijn meestal boven de 500 euro, Tokai (heb ik, zeer goed), Burny/Fernandes.

Budget alternatief, oh humor: Gibson LP Studio. Als je bereid bent die sunburst lak te vergeten. Zie je af en toe voor 600 a 700 euro. Begin jaren 90 hadden ze vaak ebben toetsen. Met kopbreuk, hoeft geen bezwaar te zijn mits goed gerepareerd, nog goedkoper.

RullyRulez
26 juli 2009, 21:16
Dank voor de vele reacties, ik ben er nog niet uit maar ik denk wel dat ik hier verder mee kan. Komt de klank van al deze types ook een beetje in de buurt van de Gibson Les Pauls (ik lees af en toe dat bepaalde types toch een beetje een stratocaster sound hebben...?)

heavy-metal-thunder
26 juli 2009, 21:51
Een Gibson Les Paul Studio klinkt wat donkerder dan een Standard
Epiphone komt dicht in de buurt (oordeel zelf: http://www.youtube.com/watch?v=Lqxsm6w7m5o), zeker als er Gibson pick ups in zitten.
Een goede Tokai is ook erg Gibson, maar zoals ik al schreef, moet je aardig op de hoogte zijn om de verschillende types uit elkaar te halen.
Richwood: heb ooit al een tele ervan gehad. Voor de prijs zeker niet slecht, maar het is ook niets bijzonders en de hardware is ook maar zus-en-zo.

benwave
27 juli 2009, 17:31
Je heb een Pm etje

bagheera
27 juli 2009, 17:41
ik heb redelijk wat les pauls getest ( tja het is dan ook men grote liefde )
De hagstrom's zijn heel erg goed, daar was ik zeer van onder de indruk, maar ik vond de gewone les paul vorm mooier.
Ik heb een epiphone les paul cherry sunburst flame top getest , een vriend van me heeft er eentje en die zijn ook wel goed maar boven budget.
Vintage daar zitten wilkinson elementen in en die zijn goed hoor daar zou je nog van opkijken.
Maar de afwerking is minder mooi dan de gibsons epiphones of hagstroms.
Ik heb voor mezelf dan maar een gibson gekocht maar jou raad ik een hagstrom aan.
Dat zou je niet zeggen als je deze post begint te lezen, ik verschiet er zelf ook van maar ik heb er dan ook goed over nagedacht.

Ook wil ik nog toevoegen dat de richwoods voor de tijd dat gibson moeilijk deed echt wel goed waren maar die vind je dus niet meer zo makkelijk

het groen is de verbetering die ik heb aangebracht in de post hier onder zie je wat ik eerst geschreven had :sssh::chicken:

Hendriks
27 juli 2009, 18:43
Pre lawsuite Richwoods????

bagheera
27 juli 2009, 19:05
Pre lawsuite Richwoods????

juist dat klopt niet helemaal
sorry ik kwam net van men werk en lag half te slapen

net terug wakker

samthegreat4
27 juli 2009, 23:31
Ik zou de london city Dakota zeker proberen.
Redelijk onbekend merk London City, maar als je het eenmaal ontdekt.
Poeh, ik heb een Gibson Les Paul Faded Double Cutaway geprobeerd een Epiphone Les Paul Standard Plus top en een LC Dakota Goldtop.
Die epiphone kwam nog geeneens 1 kilometer dicht bij de andere 2.
Het enige is dat ze p90 elementen hebben, en das the way to go voor blues.
Maarja, je hebt ook gewone humbucker London City's. Zeker het proberen waard zou ik zeggen. (Heb zelf ook een London City Tele: Comet MK1)

Squier02
28 juli 2009, 12:00
misschien dat je aan dit (http://www.youtube.com/watch?v=TTzdcOcpyuE&NR=1&feature=fvwp)filmpje wat hebt.

MeneerJelle
28 juli 2009, 17:51
Ik heb zelf al een tijdje een Epiphone LP standard in cherry burst. Prima gitaar hoor. Ik ben zelf niet erg van die hele neuzige humbucker sound, dus ik speel ermee over een fender versterker, en dat klinkt best vet. Je moet alleen bij het aanschaffen ervan even de afwerking in de gaten houden, ik heb me laten vertellen dat sommige exemplaren nogal eens wat flaws vertonen.

craftergirl
28 juli 2009, 22:17
Ik heb zelf al een tijdje een Epiphone LP standard in cherry burst. Prima gitaar hoor. Ik ben zelf niet erg van die hele neuzige humbucker sound, dus ik speel ermee over een fender versterker, en dat klinkt best vet. Je moet alleen bij het aanschaffen ervan even de afwerking in de gaten houden, ik heb me laten vertellen dat sommige exemplaren nogal eens wat flaws vertonen.

Ik speel zelf ook op een Epiphone LP Standard Honeyburst en met een Fender Vibrochamp versterker. Ook ik ben hier erg tevreden over :ok:.
Ooit zou ik nog wel een Gibson willen of een Fender Strat erbij. Eerst nog maar eens goed gaan oefenen....:seriousf:

RullyRulez
28 juli 2009, 23:52
Op de een of andere manier neig ik een beetje naar de Epiphone nu ik de commentaren heb gezien en youtube filmpjes heb bekeken. Deze is voor qua sound en ook qua uiterlijk waarschijnlijk voor mij best acceptabel. Ik zie deze bij online winkels wel te koop staan (zie links bijvoorbeeld) echter ik wil deze ook graag live zien. Jammergenoeg verkoopt de grootste gitaarwinkel in de omgeving van Roermond (http://www.muzikaza.com/) deze volgens mij niet. Dus als iemand een winkel in de buurt van Roermond (of Eindhoven) weet die dit verkoopt (NIEUW) houd ik me aanbevolen

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plus-HS-Heritage-Cherry-Sunburst/art-GIT0002826-003

of

http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst.htm

Orpheo
29 juli 2009, 00:16
[QUOTE=heavy-metal-thunder;2101698]Een Gibson Les Paul Studio klinkt wat donkerder dan een Standard
/QUOTE]

waar haal je dat vandaan?! wat een ongelooflijke flauwekul... ik heb eerder vaker een heldere studio gehoord/bespeeld dan een heldere standard.

hezz
29 juli 2009, 00:17
Op de een of andere manier neig ik een beetje naar de Epiphone nu ik de commentaren heb gezien en youtube filmpjes heb bekeken. Deze is voor qua sound en ook qua uiterlijk waarschijnlijk voor mij best acceptabel. Ik zie deze bij online winkels wel te koop staan (zie links bijvoorbeeld) echter ik wil deze ook graag live zien. Jammergenoeg verkoopt de grootste gitaarwinkel in de omgeving van Roermond (http://www.muzikaza.com/) deze volgens mij niet. Dus als iemand een winkel in de buurt van Roermond (of Eindhoven) weet die dit verkoopt (NIEUW) houd ik me aanbevolen

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plus-HS-Heritage-Cherry-Sunburst/art-GIT0002826-003

of

http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst.htm

Feedback Eindhoven? Even bellen, misschien hebben ze 'em. Anders kun je ook Guus Arons in Heerlen bellen.

Ik kan me herinneren dat Feedback een tijdje terug ook Hagstroms had hangen, misschien hebben ze 'em ook nog. Persoonlijk gaat daar m'n voorkeur naar qua looks en kwaliteit, maar dat is natuurlijk persoons gebonden!

Squier02
29 juli 2009, 12:10
Guitarking in Boekel verkoopt Epiphones, ik meende daar laatst een cherry burst te hebben gezien, maar kan me goed vergissen. Een telefoontje en je weet het :)

heavy-metal-thunder
29 juli 2009, 12:40
[QUOTE=heavy-metal-thunder;2101698]Een Gibson Les Paul Studio klinkt wat donkerder dan een Standard
/QUOTE]

waar haal je dat vandaan?! wat een ongelooflijke flauwekul... ik heb eerder vaker een heldere studio gehoord/bespeeld dan een heldere standard.


mja, flauwekul is het niet, maar de tests die ik heb gedaan zullen mss onvoldoende representatief zijn? Twee mid nineties Studio's vergeleken met iets meer Standards uid die periode en met mijn eigenste Les Paul (class 5). Het waren AB-tests, dus niet vandaag een Studio en morgen op andere locatie met ander amp een Standard. En die 2 studio's klonken altijd wat donkerder, minder transparant, wat vetter, maar ergens ook wat minder definitie.

Mijn eigenste Les Paul klink altijd wat helderder dan zowel de Studio's en Standards(een stuk of 10 ondertussen) waarmee ik ze vergeleken heb.


PS: ik heb NIET geschreven dat een Standard helder klinkt, maar dat een Studio wat donkerder klinkt dan een Standard.

Orpheo
29 juli 2009, 13:43
een class 5 is half hol, oneerlijk vergelijk dus. alsof je een massieve LP vergelijkt met een es335; de es zal dan altijd helderder klinken (omdat gibson slecht mahonie gebruikt; een goede LP met goed mahonie zal net zo helder en twangy klinken als een es of een tele, alleen niet zo 'open' en luchtig).

en dat je de studio donkerder vind klinken uit de jaren 90 is nog frappanter, te meer die gitaren een EBBEN toets hebben, en dus helderder zullen zijn.

Maar ok, ik heb niet 3 of 4 standards getest, maar 30 of 40 standards, stuk of 20 customs, en 30 a 35 studio's...

Braindead
29 juli 2009, 14:34
Orpheo de Les Paul rechter heeft gesproken, en daar zult u het mee moeten doen :D

On topic: Een ander alternatief in de lage prijsklasse zou kunen zijn een Michael Kelly Patriot of een Agile LP

craftergirl
29 juli 2009, 20:32
Guitarking in Boekel verkoopt Epiphones, ik meende daar laatst een cherry burst te hebben gezien, maar kan me goed vergissen. Een telefoontje en je weet het :)

Daar heb ik ook mijn Epiphone gekocht in mei. Goede zaak, goede service.
www.guitarking.nl

RullyRulez
31 juli 2009, 10:51
Bedankt voor alle info. Ik ga binnenkort eens 'voelen' en 'luisteren' in de winkels :lp:

jimihattricks
31 juli 2009, 16:06
Feedback Eindhoven? Even bellen, misschien hebben ze 'em. Anders kun je ook Guus Arons in Heerlen bellen.

Ik kan me herinneren dat Feedback een tijdje terug ook Hagstroms had hangen, misschien hebben ze 'em ook nog. Persoonlijk gaat daar m'n voorkeur naar qua looks en kwaliteit, maar dat is natuurlijk persoons gebonden!

Aarons is geen Epi-dealer meer, maar heeft er wel nog een paar hangen die nu heel goedkoop wegmogen..! (sla je slag) Kun je meteen wat Hagstroms en Vintage LP's testen..

heavy-metal-thunder
31 juli 2009, 18:11
een class 5 is half hol, oneerlijk vergelijk dus. alsof je een massieve LP vergelijkt met een es335; de es zal dan altijd helderder klinken (omdat gibson slecht mahonie gebruikt; een goede LP met goed mahonie zal net zo helder en twangy klinken als een es of een tele, alleen niet zo 'open' en luchtig).

en dat je de studio donkerder vind klinken uit de jaren 90 is nog frappanter, te meer die gitaren een EBBEN toets hebben, en dus helderder zullen zijn.

Maar ok, ik heb niet 3 of 4 standards getest, maar 30 of 40 standards, stuk of 20 customs, en 30 a 35 studio's...

Orpheo, ik wil best geloven dat je veel meer les Pauls hebt vast gehad dan ik. Maar als ik 2 Studio's vergelijk met een 10-tal standards en het valt mij en mijn gitaarmaatjes telkens op dat die Studio donkerder, wolliger in disto wat vetter klinkt dan de Standards. Dan mag ik dat schrijven en moet jij dat niet afdoen als de grootste flauwekul die je ooit gelezen hebt. En, als ik jouw posts lees, zou het technisch moeten kloppen: beter mahagony zou helderder moeten klinken. Lijkt me, afgaand op het prijskaartje, aanvaardbaard dat een Standard over iets beter hout mag beschikken, neen? Enkel voor de binding en een case betaal je geen 1000 EUR meer, toch? BTW: 1 v/d 2 Studio's had idd. ebony toets, maar veel verschil kon je niet horen tss die andere Studio. Waarmee ik hoegenaamd niet wil zeggen dat ebony of rosewood toets geen verschil maakt. Maar wat wij horen, is een keten van actoren, gaande van plectrum, aanslag, snaren, dikte van de neck, actie, PU-hoogte, pots ... (en zo naar versterker, maar dat was dan wel over dezelfde).

BTW: mijn Class 5 heeft een niet-gewaxte PU, dat maakt ook verschil, los van het feit dat de class 5 volgens jou ressorteert onder "semi hollow body".

Tot slot: Orpheo, blijf ons hier AUB overstelpen met uw kennis en ervaringen over LP's, maar wees aub iets gematigder/doordachter in uw antwoorden en sta ook open voor anderen hun gewaarwordingen. U hebt echt niet zelf de bijbel noch de Les Paul uitgevonden.

hezz
2 augustus 2009, 16:29
Aarons is geen Epi-dealer meer, maar heeft er wel nog een paar hangen die nu heel goedkoop wegmogen..! (sla je slag) Kun je meteen wat Hagstroms en Vintage LP's testen..

DOEN! Echt een aanrader!


Tot slot: Orpheo, blijf ons hier AUB overstelpen met uw kennis en ervaringen over LP's, maar wees aub iets gematigder/doordachter in uw antwoorden en sta ook open voor anderen hun gewaarwordingen. U hebt echt niet zelf de bijbel noch de Les Paul uitgevonden.

Amen.

RullyRulez
3 augustus 2009, 11:26
Dit weekend heel even in Muzikaza in Roermond geweest. Daar hadden ze Vintage en Tokai cherry sunburst les Pauls. Hoewel ik er geen verstand van heb, moet ik zeggen dat ik de Tokai zeker niet vond tegen vallen. Volgens mij wint Tokai in ieder geval op punten van Vintage, qua:

- "look" (mooiere afwerking leek het)
- gevoeligheid (speelt lekker)

Qua sound vond ik het wat moeilijker te beoordelen : De vintageklonk wat scherper (met name op de bassnaren). Vintage had wel Wilkinson elementen (?)

- De winkelier (alhoewel dat niet alles zegt natuurlijk) en ook een klant die veel les Pauls speelde, raadde me ook Tokai aan.

Ik ga ook nog eens naar o.a. feedback waar ze ook epiphone hebben....

heavy-metal-thunder
3 augustus 2009, 12:20
Dit weekend heel even in Muzikaza in Roermond geweest. Daar hadden ze Vintage en Tokai cherry sunburst les Pauls. Hoewel ik er geen verstand van heb, moet ik zeggen dat ik de Tokai zeker niet vond tegen vallen. Volgens mij wint Tokai in ieder geval op punten van Vintage, qua:

- "look" (mooiere afwerking leek het)
- gevoeligheid (speelt lekker)

Qua sound vond ik het wat moeilijker te beoordelen : De vintageklonk wat scherper (met name op de bassnaren). Vintage had wel Wilkinson elementen (?)

- De winkelier (alhoewel dat niet alles zegt natuurlijk) en ook een klant die veel les Pauls speelde, raadde me ook Tokai aan.

Ik ga ook nog eens naar o.a. feedback waar ze ook epiphone hebben....


Wat kosten de huidige nieuwe Tokai's, als ik vragen mag? Heb je daar nog zo veel verschillende prijsklasses in, zoals vroeger? Ik heb zelf een Tokai Love Rock gehad, ik geloof van 1979, en die voelde heel goed aan, was afgewerkt en klonk zoals een Gibson.

RullyRulez
5 augustus 2009, 08:52
Er stonden 2 Tokai Love rocks voor nog geen 400 Euro nieuw. Vintage was ook rond die prijs. En als ik op internet kijk naar de epiphones liggen die ook rond die prijs. Dus ze liggen allemaal in dezelfde prijsklassen.

Dus heavy-metal-thunder,

ik heb geen idee of er ook nog andere prijsklassen Tokais zijn.

snaarplukker
5 augustus 2009, 12:13
Wat kosten de huidige nieuwe Tokai's, als ik vragen mag? Heb je daar nog zo veel verschillende prijsklasses in, zoals vroeger? Ik heb zelf een Tokai Love Rock gehad, ik geloof van 1979, en die voelde heel goed aan, was afgewerkt en klonk zoals een Gibson.
Tussen de € 235,-- en € 4.700,--. Ze hebben een site (http://www.tokai-guitars.co.uk/index.php).
Maar houdt er rekening mee dat de bodies in de prijsklasse van rond de € 400,-- niet volledig mahonie met mapple top is.

RullyRulez
5 november 2009, 15:21
Uiteindelijk na wat wikken en wegen heb ik hem toch uiteindelijk gekocht. En de keuze is gevallen op:

Tokai LoveRock

Speelt lekker, ziet er mooi uit (Cherry Sunburst), mooie klank en betaalbaar, 400 Euri zeg maar.

Tankman
5 november 2009, 15:25
Heb ik vaak op gespeeld. Zijn idd leuke dingetjes. Speelt ook lekker. Enige minpunt is de minder naam...Loverock...ugh...:seriousf:

RullyRulez
5 november 2009, 16:01
Inderdaad. Heb ik al afgeplakt. Voor de rest vind ik best wel dat hij Gibson-achtig klinkt....