PDA

View Full Version : Footswitch voor Orange rockerverb



Morphine
21 juli 2009, 12:19
Hoi allemaal,

Ik wil een footswitch kopen om mijn orange rockerverb zijn channel te switchen en indien mogelijk ook zijn reverb.
Waarschijnlijk kan ik dit wel zelf bouwen maar aangezien ik al teveel zelfbouwpedalen heb die er allemaal hetzelfde uitzien ga ik er gewoon een kopen.
Ik heb dus keus (voor zover ik weet) tussen de orange fs1 en fs2, dus 1 of 2 knoppen.
nu is mijn vraag: de fs2, moet ik dan 2 gitaarkabels leggen tussen de footswitch en de versterker?
Dit lijkt mij zo irritant dat ik de reverb wel gewoon met de hand zal schakelen dan en een fs1 koop.

Of weet iemand van footswitchen van een ander merk die zouden werken met de orange? het zal hier wel gewoon over maak en verbreekcontacten gaan zeker?


grtz

Humedo
21 juli 2009, 14:58
Je hebt voor je channel switch en voor de reverb voor elk een aparte mono kabel nodig inderdaad. Die FS-2 is gewoon een dubbele switch waar je dus 2 mono kabels inplugt.

Verder zijn Orange Switches gewone laterale switches en kun je daar dus elke laterale switch van een ander merk voor gebruiken. Wel grote kans dat de leds (indien aanwezig) het niet zullen doen, je kunt dus dan niet zien of ie aan- of uitstaat.

Maar dat betekent ook dat je dus een stereo kabel kunt gebruiken, die aan de kant van de amp splitst in 2 mono pluggen en aan de kant van de footswitch gewoon stereo blijft. Er zijn genoeg switches op de markt waarmee je met een stereo schakeling het kanaal en de reverb kunt schakelen (dus maar 1 stereo kabel in).

Succes!

The Lo Lands
22 juli 2009, 14:43
Zelf heb ik een Boss FS-6 pedaal aangeschaft (twee boss switches op één pedaal) voor zowel schakelen tussen clean/drive en schakelen van de reverb op mijn Rockerverb 50H. Je kunt het pedaal instellen op de juiste schakelmethode en heeft ledjes voor de activeringstatus (aansluiten op standaard 9V voeding/batterij).

Je kunt een stereo Y kabel aanschaffen. Dus stereo jack in het pedaal en twee mono jacks aan de andere zijde voor aansluiting op de Rockerverb. Werkt super en je hebt niet twee losse kabels nodig!