PDA

View Full Version : Aardedraad Les Paul



Raytheman
21 juli 2009, 10:34
Goedemorgen,
Vandaag wil ik de zelfbouw les paul gaan bedraden. Loopt er -normaal gesproken- een kanaal in de body vanaf de brug voor een aarde-draad? Bij strats wel is mij bekend maar hier zie ik zo snel niets.. Wie weet raad?

Ike57
21 juli 2009, 10:37
De brug, of de tailstop, moet wel geaard worden. Ik ken jouw zelfbouw niet maar er moet wel "ergens" de mogelijkheid zijn om een draad naar de brug te trekken.
Misschien vanaf de brugpup cavity?

Raytheman
21 juli 2009, 13:07
Ik ga het effe bekijken. Bedankt voor je reactie!

snaarplukker
21 juli 2009, 14:02
Als het goed is vanaf de control cavetie een klein gaatje naar de stud het dichts bij je volume pot. Het draadje kan je tussen het hout en de stud klemmen zodra je die er in slaat. Het andere eind aan een potbehuizing solderen.

Raytheman
21 juli 2009, 15:11
Die had ik er dus al ingeslagen :-(

Ik heb nu een gaatje geboord vanuit de ruimte waar de 4 pots zitten tot onder de dichtsbijzijnde stud. Het koperdraadje heb ik uitgewaaierd en zit nu dus in de schroefdraad geklemd. Blijkbaar werkt het want hij tikt of stoort niet :-)

snaarplukker
21 juli 2009, 15:22
Die had ik er dus al ingeslagen :-(

Ik heb nu een gaatje geboord vanuit de ruimte waar de 4 pots zitten tot onder de dichtsbijzijnde stud. Het koperdraadje heb ik uitgewaaierd en zit nu dus in de schroefdraad geklemd. Blijkbaar werkt het want hij tikt of stoort niet :-)
Zo kan het ook.;)

koen=)
21 juli 2009, 15:25
erg slim bedacht
:ok: