PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb 65 Reissue



Miv61
21 juli 2009, 10:11
Ik ben van plan een Fender Twin Reverb 65 Reissue te kopen maar vraag me af hoe deze klinkt op een lager volume? wat ik zo begrepen heb zit er geen master volume op.

Daarnaast zit er ook geen FX loop op, is dat een groot gemis of valt dat wel mee? Ik ben namelijk wel van plan om in de toekomst effecten te kopen zoals chorus en delay achtige effecten.

alvast bedankt voor de reacties.

Kim Wilson
21 juli 2009, 10:40
Welkom op Gitaarnet. :)

Ik zou liever een tweedehandse TR willen adviseren (eerste helft van de 70'er jaren). Die klinken toch echt pakken beter dan die nieuwe dingen.

Wat wil je ermee gaan doen? Een Twin Reverb staat bekend om zijn enorme cleane volume. Als je een lekkere bluesamp zoekt voor op de slaap-/huiskamer en kleine tot gemiddelde podia, moet je geen Twin Reverb kopen, tenzij je altijd op elk volume een uiterst dynamische en cleane amp wilt. Maar je vraagt je al af of hij klinkt op lager volume. Dus, wat wil je ermee?

FX-loop is bij een Twin geen gemis. Chorus en zo kun je gewoon als laatste in de keten gooien voordat je de amp ingaat.

Miv61
21 juli 2009, 11:33
Welkom op Gitaarnet. :)

Ik zou liever een tweedehandse TR willen adviseren (eerste helft van de 70'er jaren). Die klinken toch echt pakken beter dan die nieuwe dingen.

Wat wil je ermee gaan doen? Een Twin Reverb staat bekend om zijn enorme cleane volume. Als je een lekkere bluesamp zoekt voor op de slaap-/huiskamer en kleine tot gemiddelde podia, moet je geen Twin Reverb kopen, tenzij je altijd op elk volume een uiterst dynamische en cleane amp wilt. Maar je vraagt je al af of hij klinkt op lager volume. Dus, wat wil je ermee?

FX-loop is bij een Twin geen gemis. Chorus en zo kun je gewoon als laatste in de keten gooien voordat je de amp ingaat.

Bedankt voor de reactie, Ik wil hem gebruiken zowel op mijn slaapkamer maar ook mee in een band spelen. Daarnaast wil ik hem vooral voor het cleane gebruiken, heb een aantal effecten zoals disortion en wah enz. die ik dan wil gebruiken om even mee te rocken zeg maar. Hij schijndt redelijk alround te zijn en dat is iets wat ik wel zoek.

Op gitaarmarkt staat ook er een uit '79, die zou dus beter moeten klinken? En die zou wel een master volume hebben?

Kim Wilson
21 juli 2009, 11:54
Ja, die heeft wel mastervolume, maar die schijnen nogal minder te zijn dan die zonder MV, zeg maar van vóór 1976. Stelregel is hoe ouder, hoe beter.

Een TR is idd wel allround, maar wel een lastige amp om mee te werken, zeker als beginner. En zelfs in een band is zo'n ding al gauw overkill. Ik heb even zo'n ding gehad, maar ik kon er niet goed mee wegkomen. Heel dynamisch (handig als je ermee overweg kunt, maar voor rock is een klein beetje compressie niet erg) en een overload aan vermogen. Wat dat betreft zou je misschien beter kunnen kijken naar amps met 40 tot 70 watt. Een Vibrolux, Vibrosonic of Pro Reverb, of (if size doesn't matter) een Bassman 50 of een Bandmaster.

Op Marktplaats komen ze iig regelmatig voorbij, dus je zou eens eentje kunnen testen, kijken of het wat voor je is.