PDA

View Full Version : Farida D67 Net gekocht!!!!!



vederlicht
20 juli 2009, 22:08
Hallo liefhebbers,
Enkele weken geleden kocht ik een Garisson gitaar(G25) en was daar zeer blij mee. Kort daarop keek op de site van mijn muziekzaak en daar stond ook zo'n gitaar maar dan enkele klassen hoger(G40). Deze kostte iets meer maar niet veel. Op naar de winkel maar het geluid en het uiterlijk viel mij toch tegen. De vorige keer had ik daar al een gitaar zien staan en op gespeeld. Geweldig! helder maar toch vol van toon. Wel erg rijk versierd met abalone, moet je toch aan wennen en deze was echt veel duurder. Toch maar weer eens gaan spelen. Ik was verkocht en de versiering....? Ach het had ook wel karakter.
Ik heb hem, na vruchtbaar overleg met mijn vrouw gekocht en ik kan er niet vanaf blijven(de gitaar). Voor de Garisson kreeg ik een prima inruilprijs terug.
Hij is het dus geworden: de FARIDA D67.
Massieve top: spar / Kast: palisander /Hals uit een stuk: mahonie/toets en brug: ebben/ toetsinleg en randen kast: green abalone( tree of live)/stemmechaniek goto 510
alles "all solid". De gitaat is door Alvares gemaakt (MD 95)
Graag zou ik meer willen weten over deze gitaar. Wie heeft hem ook?
http://i579.photobucket.com/albums/ss239/rozegeur/faridafuji002.jpg
Ervaringen? Revieuws?
http://i579.photobucket.com/albums/ss239/rozegeur/faridafuji007.jpg
http://i579.photobucket.com/albums/ss239/rozegeur/faridafuji006.jpg

remmiedepemmie
21 juli 2009, 02:09
Mooi ding, man! Gefeliciteerd!

--=HANS=--
21 juli 2009, 09:06
Gefeliciteerd!

Zit er een deuk net onder de 17e fret?

JeroenSchaaf
21 juli 2009, 09:08
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!:cheerup:

peter_heijnen
21 juli 2009, 10:01
Mooi ding vederlicht!

Btw, ik heb je openingspost ietsjes veranderd om het wat overzichtelijker te maken.

LaurentB
21 juli 2009, 10:10
Hij is rijk versierd, maar het is wel met smaak en evenwichtig gedaan, vind ik.

koen=)
21 juli 2009, 11:02
heeel mooi !

humbucker
21 juli 2009, 17:05
gefeliciteerd!!!

Maar wat vind ik dat abalone toch verschrikkelijk lelijk!

vederlicht
21 juli 2009, 22:14
Gefeliciteerd!

Zit er een deuk net onder de 17e fret?

Hoi Hans,
Ik schrok effe......maar gelukkig, het is weerspiegeling van het raam. Ik had het op de foto zelf nog niet gezien. "liefde maakt blind" zal het wel geweest zijn.
Vederlicht

Ruudj
22 juli 2009, 13:38
Hele mooie gitaar ! :crazyhappy:

Plant
22 juli 2009, 22:27
Wat :???: Die Garrison nu alweer ingeruild?

Je was toen degene die vroeg naar meer info over die G25 meen ik, waarop ik antwoordde dat ik net een (2de hands) G30 had gekocht. Ik had er al een tijdje een oogje op, maar de kwaliteit van de afwerking wisselde nogal per exemplaar bij die modellen.

Ik heb mijn G30 inmiddels stukje bij beetje (nooit overhaast te werk gaan) afgesteld naar mijn stijl en smaak, want ze stond nog op 'factory settings'.
De vorige eigenaar had haar als beginner aangeschaft en wegens gebrek aan tijd had ze vooral in de koffer opgeborgen gelegen:
Hals was niet afgesteld en er zaten dunnere snaren op dan ik gebruik. Topkam was niet echt goed ingezaagd / gevijld en de aktie stond op plm. 4mm(!) bij zowel 1ste en 6 de snaar op 12de positie (auw!).

De klank was al fantastisch en nu is ze dus een echte player.

En ik hou juist van een sober uiterlijk karakter. Met 'bling bling' gitaren heb ik nooit zoveel. Maar dat is een kwestie smaak.

Veel geluk in ieder geval met je nieuwe aanwinst! Ik kende de naam Farida trouwens tot nu toe alleen van vrij goedkope elektrische gitaren, die overigens best positief ontvangen worden. Blijkbaar maken ze daarnaast ook het serieuzere werk.

vederlicht
23 juli 2009, 22:41
Hoi Plant,
Klopt! Jij reageerde op mijn koop en vraag naar informatie van de Garrison.
Leuk om te lezen hoe jij jouw Garrison G30 naar persoonlijke smaak hebt bijgesteld. Goed dat dat gelukt is. Ik wens je er heel veel plezier mee.
Tja, en dan mijn nieuwe Farida. Aanvankelijk viel ik ook niet zo op de wat "stevige" versiering. Maar nu kan ik, behalve van de mooie klank en speelgemak echt genieten van het vakmanschap waarmee de gitaar een eigen karakter heeft gekregen. Maar het is zeker zo: ieder zijn smaak!! Ik hoop nu nog dat er iemand is die mij kan verwijzen naar meer informatie over de Farida akoustische gitaren.
Vederlicht

Ruudj
24 juli 2009, 09:37
Kijk eens op faridaguitars.co.uk :ok: