PDA

View Full Version : Ueberschall trumpet



Gert-Jan
20 juli 2009, 20:13
Ik heb wat zitten spelen met Liquid Instruments (Ueberschall) trumpets. Geweldige blazers-plugin. Alles in protools gebakken.

Het gaat dus om de digitale toeter die ik met jullie wil delen ;-)

http://www.gjvanwijk.nl/toetertje.mp3

samthegreat4
20 juli 2009, 20:29
Klinkt goed.
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Gert-Jan
20 juli 2009, 20:43
De enige software die ik ooit heb gekocht is protools......de rest is uitproberen ;-))

Divine
21 juli 2009, 00:41
Hey GJ,

Klinkt te gek die blazer! Mooie gitaar solo ook. Opgenomen met je POD?

Gert-Jan
21 juli 2009, 07:53
Hey GJ,

Klinkt te gek die blazer! Mooie gitaar solo ook. Opgenomen met je POD?

Ja met podje, blijft toch het makkelijkst zo thuis......maar als ik in de studio ben en de mesa-boogie hoor dan is zo'n pod wel poep hoor ;-)

Die 'solo' beschouw ik meer als inspiratieloos vulwerk omdat ik op dat stuk geen toetert had ....... als je m zonder EQ hoort ga je spontaan over je nek ;-)

Maar die trompet vind ik wel te gek klinken, zo'n plugin is heel ok om je schetsen mee te maken. Geeft je in ieder geval de mogelijkheid om de feel duidelijk te maken.

samthegreat4
21 juli 2009, 12:45
Hoe ben je eigenlijk aan die plugin gekomen, ik ben wel benieuwd ;)

Fusion
21 juli 2009, 13:05
Zo dat klinkt goed die trompettert! Hoe veel kost die software als je m wel gaat kopen? (Ik doe niet meer aan proberen).

Enneh, zet die electrische piano eens wat zachter in de mix!!!

Fusion
21 juli 2009, 13:06
Zitten er toevallig stiekem wat kleine bijgeleverde MIDI loopjes verwerkt in deze trompet solo?

Gert-Jan
21 juli 2009, 13:08
Zo dat klinkt goed die trompettert! Hoe veel kost die software als je m wel gaat kopen? (Ik doe niet meer aan proberen).

Enneh, zet die electrische piano eens wat zachter in de mix!!!

Heb jij geen internet ofzo ;-)

google ff op ueberschall en je weet wat die zooi kost, ze hebben ook te gekke hornsections, die ben ik ook aan het proberen!

Tja die mix daar besteed ik ff geen tijd aan voor dit soort frutsels.

Gert-Jan
21 juli 2009, 13:11
Zitten er toevallig stiekem wat kleine bijgeleverde MIDI loopjes verwerkt in deze trompet solo?

Alleen maar, trouwens het is geen midi maar het zijn wavjes die je nog wel kunt editen in de stijl van melodyne (ik weet niet of je dat kent). Dus deels te editen en deels zit je vast aan een enorme berg wavjes. Het leuke is dat je ook de toonsoort (bijvoorbeeld a melodisch mineur) kunt opgeven en dan past hij alle loopjes aan. check anders de demo ff.

Gert-Jan
21 juli 2009, 13:12
Hoe ben je eigenlijk aan die plugin gekomen, ik ben wel benieuwd ;)

zoekt en gij zult vinden..............

samthegreat4
21 juli 2009, 13:52
Ik bedoel, is het een demo of ben je gewoon illegaal bezig :D..?

Gert-Jan
21 juli 2009, 14:19
Ik bedoel, is het een demo of ben je gewoon illegaal bezig :D..?

Ik heb er een serienummer bij gekregen dus het zal wel niet helemaal legaal zijn ;-)

Divine
21 juli 2009, 14:37
Ja met podje, blijft toch het makkelijkst zo thuis......maar als ik in de studio ben en de mesa-boogie hoor dan is zo'n pod wel poep hoor ;-)

Die 'solo' beschouw ik meer als inspiratieloos vulwerk omdat ik op dat stuk geen toetert had ....... als je m zonder EQ hoort ga je spontaan over je nek ;-)

Maar die trompet vind ik wel te gek klinken, zo'n plugin is heel ok om je schetsen mee te maken. Geeft je in ieder geval de mogelijkheid om de feel duidelijk te maken.

Ja, het 'echte' materiaal klinkt altijd beter. :cooler:

Ik dacht al dat het de POD was ik herkende de sound nog een beetje van 'the old days' (megajam 2004).

Neem weer eens een gitaarstukje op! Voorheen had je met regelmaat een mooie gitaaropname.

samthegreat4
21 juli 2009, 14:48
Je bent een man van mystiek Gert-Jan .. ;)

Gert-Jan
21 juli 2009, 16:25
Hier een joetjoep filmpje over de sax versie van ueberschall

http://www.youtube.com/watch?v=fO2C_4JDBTM

samthegreat4
21 juli 2009, 18:28
Klinkt goed.
En ziet er praktisch uit.

Stratman70
24 juli 2009, 00:21
Lang geleden dat ik iets van je heb gehoord, maar ik hang hier ook niet meer zoveel rond.

Ja, die trompetjes klinken overtuigend, maar als het wavjes zijn, is dat ook niet zo verwonderlijk natuurlijk.

Noemen ze dit nu lounge muziek? ;)

meul
27 juli 2009, 11:05
hey Gert,

klinkt geinig, maar... lees ik nu goed dat het een verzameling wav loopjes zijn die je in toonsoort kunt aanpassen? dus geen losse midi noten libraries?

staat vast op de site maar heb ff geen zin het helemaal te gaan uitzoeken.

Gert-Jan
27 juli 2009, 22:00
hey Gert,

klinkt geinig, maar... lees ik nu goed dat het een verzameling wav loopjes zijn die je in toonsoort kunt aanpassen? dus geen losse midi noten libraries?

staat vast op de site maar heb ff geen zin het helemaal te gaan uitzoeken.

Ja, precies. Ken je Melodyne? Die techniek is het. De riffs worden opgeknipt in stukjes, die kun je in een editor (pianoroll) wijzigen, dus verhogen, verlagen en langer of korter maken.....

Best wel ok want je verwacht dat een standaard pitch de wav verneukt (smurfenstem effect). Maar klaarblijkelijk doen ze dat toch anders want het blijft overeind staan. Kijk voor producties zal ik er niet snel wat mee doen (melodyne wel overigens) maar voor het uitwerken van de schetsen is het perfect. Ik kan als je het leuk vindt wat korte wavjes maken, solo dan hoor je het nog iets beter.

Gert-Jan
27 juli 2009, 22:14
............trouwens ik heb nu ook de horns, trumpet, sax, electric bass en voices libraries......zomaar gevonden op internet ;-))

VHsologitarist
28 juli 2009, 07:36
Ahh le toetèhr, le toetre ;)
Nee klinkt goed!

meul
29 juli 2009, 10:52
Ja, precies. Ken je Melodyne? Die techniek is het. De riffs worden opgeknipt in stukjes, die kun je in een editor (pianoroll) wijzigen, dus verhogen, verlagen en langer of korter maken.....

Best wel ok want je verwacht dat een standaard pitch de wav verneukt (smurfenstem effect). Maar klaarblijkelijk doen ze dat toch anders want het blijft overeind staan. Kijk voor producties zal ik er niet snel wat mee doen (melodyne wel overigens) maar voor het uitwerken van de schetsen is het perfect. Ik kan als je het leuk vindt wat korte wavjes maken, solo dan hoor je het nog iets beter.

Ik ben voornamelijk opzoek naar een een vst plugin met libraries voor de losse noten en timbres en bla. ik ben ook niet heel aktief op zoek hoor. ik programeerde mijn blazers altijd in cubase met halion. dit is een beetje omslagtig, dan moet je weer exporteren en bla.. de loopjes ken ik ook, al passen deze niet aan wanneer je een halve noot hoger wilt. Sampletjes zijn niet nodig hoor, wel bedankt. ik ga gewoon zelf wel weer eens rustig op zoek.