PDA

View Full Version : Ik kan mijn geluk niet geloven...



Wouter J
20 juli 2009, 19:22
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Veteran.jpg
Dit is mijn 1989'er Squier Stratocaster "De Veteraan"
Die bijnaam heeft deze gitaar gekregen vanwege het feit dat sinds ik hem op mijn 15-de verjaardag kocht in 1991 hij alles gezien heeft wat ik gedaan heb op muzikaal gebied, ik heb hem in alle bands waar ik in gespeeld heb gebruikt, hij is op vele opnames die ik gemaakt heb te horen kortom hij is mijn "Old faithful"

Maar zoals jullie kunnen zien heeft achttien jaar trouwe dienst zijn sporen achtergelaten: de kleur is vervaagd, de finish geblutst en gekrast, de elementen een paar keer vervangen, de hals is een hals van een andere 1989 Squier Strat, de brug is van Wilkinson en de fretjes moeten eens gevlakt worden.

Ik heb heel lang naar een vervanger voor de "veteraan" gezocht en heb in mijn zoektocht een paar hele mooie gitaren bezeten maar geen enkele had die feel, dat geluid en vooral, geen enkele had die kleur. Alle 1989 Squier strats die ik over de jaren in mijn handen heb gehad waren of zwart of wit, Rode exemplaren waren kennelijk zeer zeldzaam.

Maar ik heb er een gevonden.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Strat.jpg

Nadat ik klaar was op mijn werk reed ik naar Aken om daar bij een boeken zaak binnen te gaan om wat vakbladen die alleen daar te koop zijn te halen. Nadat ik dat gedaan had liep ik naar een klein muziek handeltje op een hoek in het centrum. Ik liep binnen zonder intentie om wat te kopen toen ik ineens een bekende kleur rood zag, een HEEL bekende kleur rood. Ik pakte de gitaar uit het rek en geloofde mijn ogen en mijn vingers niet, die gitaar had precies dezelfde kleur als de Veteraan en voelde precies hetzelfde aan, na achttien jaar op de Veteraan gespeeld te hebben weet ik precies hoe die gitaar aanvoelt en speelt. Het was alsof ik weer 15 was en bij Stalmeijer Hoensbroek in 1991 de gitaar weer nieuw kocht. Geen krasje, dead mint, het was gewoonweg niet te geloven. 150 euro later was ze van mij

En natuurlijk maakte ik gelijk fotos van de tweeling samen.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_1133.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_1135.jpg

RoelTM
20 juli 2009, 19:26
Gefeliciteerd met je aanwinst. :)
Maar waarom heb je heb eigenlijk gekocht? Als vervanger voor de 'veteraan'?

Dat van die finish en verkleurde onderdelen vind ik juist wel mooi. Dat laat duidelijk zien dat het een echte Veteraan is. :satisfie:

Wouter J
20 juli 2009, 20:24
Gefeliciteerd met je aanwinst. :)
Maar waarom heb je heb eigenlijk gekocht? Als vervanger voor de 'veteraan'?

Dat van die finish en verkleurde onderdelen vind ik juist wel mooi. Dat laat duidelijk zien dat het een echte Veteraan is. :satisfie:

Ik zie het meer als een aanvulling.

macwilliams
20 juli 2009, 21:30
Das een mooi verhaal :'-)
congrats.

!!!!dennis!!!!
20 juli 2009, 21:37
Super leuk man! proficiat!

JeroenSchaaf
20 juli 2009, 21:38
Gefeliciteerd!:cheerup:

Ike57
20 juli 2009, 21:41
Zo moet je soms geluk hebben - 150 euro is natuurlijk geen geld als je er al zolang naar op zoek bent!

Proficiat!

Chris Winsemius
20 juli 2009, 21:51
Top! Gefeliciteerd!!!

VanMeekeren
20 juli 2009, 21:57
Ik denk dat ik ook maar eens een Squiertje moet aanschaffen. Mijn vriendin heeft zo'n ding van een 75 EUR op de kop getikt en hij speelt niet veel slechter dan mijn vorige USA's.

Onlangs ook bij een studio eigenaar geweest die er ook een behoorlijke vette rocktone uit kreeg.

Gefeliciteerd!

Van Meekeren

Saf
20 juli 2009, 22:58
Dat zijn mooie vondsten!

geert1976
20 juli 2009, 23:07
Ik denk dat ik ook maar eens een Squiertje moet aanschaffen. Mijn vriendin heeft zo'n ding van een 75 EUR op de kop getikt en hij speelt niet veel slechter dan mijn vorige USA's.

Onlangs ook bij een studio eigenaar geweest die er ook een behoorlijke vette rocktone uit kreeg.

Gefeliciteerd!

Van Meekeren

Tja ik heb een Squier Hello Kitty, speelt erg lekker en halsje is superfijn en heerlijk gitaartje voor punk en grunge:punk:

Midwolda
20 juli 2009, 23:13
Zie ik dat nou goed? Zelfs de serienummers zijn #1 en #2... toch?
Wat een mooi verhaal zeg, echt genieten! Felies! :cheerup:

Riky
20 juli 2009, 23:19
cool verhaal!! Leuke prijs ook! Vet man!

vulvasonic
20 juli 2009, 23:39
Gefeliciteerd met deze aanwinst! :cheerup:

Nu is het niet mijn bedoeling om de pret te bederven, maar na het lezen van je posts, moest ik meteen denken aan de strat die ik ooit kocht als back-up voor mijn non-trem 'Dan Smith' stratocaster uit 1982. De gitaar was identiek aan de gitaar die ik al had. Alleen de tekening van het hout was mooier, de kleur was mooier (cherry sunburst i.pv. Sienna sunburst) en de hals was iets dikker (wat ik eigenlijk juist wel prettig vond).
En TOCH heeft het ding altijd in de koffer gelegen, omdat ik steeds maar weer greep naar mijn oude, vertrouwde plank. Uiteindelijk heb ik mijn back-up maar verkocht, omdat ik er toch nooit iets mee deed...

Ik hoop dat het bij jou anders gaat. ;)

Dutch66
21 juli 2009, 13:54
Als ik m'n meisje vervang ga ik toch liever voor iets van een
wat recenter bouwjaar.

nickofzo
22 juli 2009, 13:33
Als ik m'n meisje vervang ga ik toch liever voor iets van een
wat recenter bouwjaar.

geniaal!


tof verhaal en zien der nog geinig uit ook, ga je ook nog een keer voor een fender?

BamBuFan1
22 juli 2009, 14:13
Dus even kort samengevat: je gaat vreemd en je schept er nog en plein publique over op ook?!

Kom je uit Volendam ofzo? http://www.addemoticons.com/smileys/bm/smileys/48.gif

nickofzo
22 juli 2009, 14:19
haha dat dan weer net niet ;)
en met net niet bedoel ik helemaal niet