PDA

View Full Version : Gitaar info?? graag meningen



Maziib3
20 juli 2009, 17:19
hallo

ik zou graag willen beginnen met elecktrische gitaar te spelen.
nu was ik eens op zoek naar een gitaar op internet voor 2dehands te kopen.
en nu zou ik graag willen weten of een aria stg een goede elecktrische gitaar is en een marshall G50r versterker goede gitaar en versterker zijn om mee te spelen enz..
ik zou graag met elecktrische gitaar willen beginnen maar heb al een jaar met ackoustische gespeeld.

graag uw mening en alvast bedankt.

Ferraririk
20 juli 2009, 17:35
Wat is je budget?
wat voor soort muziek wil je spelen?

Demoi-crazy
20 juli 2009, 17:58
Welkom op het forum!

En je eerste post is dan ook een post die al tientallen keren is aan bod gekomen. Je kan gemakkelijk opzoekingen doen in de verschillende posts door de zoekfunctie te gebruiken.

Maar sta mij toe toch een antwoord te geven op uw vraag...

Gezien he jet hebt over de Aria Stg ga ik ervan uit dan je een stratocaster model zoekt?! Of ben ik verkeerd.
De Aria is zeker geen slechte gitaar (voor de prijs) maar er zijn zeker nog meerdere merken die even goeie of zelfs betere gitaren aanbieden.
Alles hangt ook af van wat je ermee wil bereiken:
- Wil je alleen spelen op je kamer of heb je ambitie om in een band te spelen?
- Welk geluid/sound wil je? Singlecoils of humbuckers?

Als je dat allemaal weet dan moet je naar de gitaarzaak gaan en gaan testen... De enigste manier om te weten wat jij lekker vindt spelen.

Over de marshall G50R kan ik je weinig tips geven omdat ik er geen ervaring mee heb. Ook hier zou ik zeggen testen. speel met de gitaar die je wil op verschillende combo's en zoek de sound die je wil... Neem je tijd hiervoor....
Probeer ook eens de player reeks van Hughes & Kettner. Zéér goeie versterkers...

Succes

Maziib3
21 juli 2009, 21:05
Wat is je budget?
wat voor soort muziek wil je spelen?

300 € dacht ik maximum ervoor te geven

zou graag rock hardrock willen spelen.

had gedacht zelf veel te oefenen en ook met een deel vriende same te spelen

heb al rondgevraagd in winkels wat goed is voor beginner en zeggen allemaal best te beginnen met starterspacket. en heb dan ook gezocht op internet voor 2de hands gitaar en deze sprak mij wel aan.
is het te vertrouwen een 2de hands gitaar met versterker te kopen of hangt het van persoon tot persoon af die het instrument verkoopt?

LesPas89
21 juli 2009, 21:27
Beginnen op tweedehands gitaren en/of verstekers is geen enkel probleem. Ik raad het juist altijd aan. Gewoonweg omdat je dan meer kwaliteit voor je geld krijgt. En ik vind altijd dat je als beginner gewoon met goed materiaal moet starten. Ik vond dat in ieder geval erg belangrijk. En €300 is nou net zo'n budget dat niet echt toereikend is wat betreft nieuwe spullen.

Als je rock/hardrock gaat spelen, zou ik rondkijken voor een tweedehands Epiphone SG of misschien zelfs een Les Paul. Die zijn rond die prijs wel tweedehands te krijgen. Ga hem wel even testen voordat je hem koopt he, laat desnoods de verkoper even spelen.

Starterspakketjes zijn trouwens af te raden. Negen van de tien keer gewoon echte troep.

hezz
21 juli 2009, 21:28
Starterspakketten zijn eigenlijk best slecht, dus ik vind het al goed van je dat je kijkt naar 2de hands gitaren. Veel mensen willen dat perse niet terwijl dat eigenlijk veel beter is dan nieuw! €300 is wel een beetje krap, €400 zou volgens mij al een heel verschil maken. Dan zou je 2de hands misschien een Fender Champ 600 versterker kunnen vinden (zou je een hele tijd mee door kunnen!) voor €100-€150 en heb je nog een mooi bedrag over voor een gitaar. Bijvoorbeeld een Squier Classic Vibe is echt enorm goed als je die 2de hands kan vinden. En anders een mooie Epiphone SG ofzo.

DaChosen1
27 juli 2009, 12:08
ik heb nog een Aria STG 003 te koop in de kleur Sunburst.
Het is een leuke beginnersgitaar, als je geinteresseerd bent laat maar iets weten.
Hij is niet veel bespeeld, je mag hem voor 75 euro hebben.
Ik heb een klein filmpje op Youtube staan van de gitaar, is maar een simpel liedje, maar dan hoor je een beetje hoe hij klinkt.

http://www.youtube.com/watch?v=EC0CcSYvVCI