PDA

View Full Version : Vraag over Drumkit From Hell



Motorbreath
20 juli 2009, 01:55
Als ik van die voorgeprogrammeerde dingen van Drumkit From Hell uit de library gebruik klinkt het wat anders (ik vind beter) dan dat ik een midi bestandje van een Guitar Pro drum track maak, en die dan in Cubase importeer.
Maar hoe komt dat, en hoe kan ik de Guitar Pro drum track hetzelfde laten klinken als de voorgeprogrammeerde dingen?

Voor de duidelijkheid ik gebruik dus Cubase met Ez Drummer en Drumkit From Hell.

Ik heb op de onderstaande link even een voorbeeldje ervan gezet zodat je het ook zelf kan horen. Het eerste stukje is van wat voorgeprogrammeerd is en het tweede stukje is van een Guitar Pro drum track.

http://www.speedyshare.com/234732542.html

harrie-beton
20 juli 2009, 10:11
Guitar pro die ik ken (versie 4) gebruikt midi geluiden om drums weer te geven. Drumkit from hell zijn samples en klinken beter. Volgens mij moet het mogelijk zijn om een guitar pro file exporteren als midi en deze inlezen in Cubase. Cubase heeft natuurlijk een aantal funties van guitar pro niet, maar het geluid is wel goed dan.

pol
20 juli 2009, 10:28
zo te horen zijn het in beide gevallen de samples van Ezdrummer, enkel klinkt het 2de stukje veel stiller.

moet je in de drum editor van cubase de velocity wat omhooghalen. (die streepjes onderaan)

Fenderwim
20 juli 2009, 17:26
In het eerste stuk, hoor ik het zogenaamde mitrailleur effect, omdat je de midi file niet gehumanized heb.

Bij het tweede deel is dit wel het geval.

Samples kunnen beter klinken, maar dat wil niet zeggen dat ze beter in de mix passen. Dit komt omdat samples vaak reverb hebben en daar zit je dan aan vast. Het is altijd beter om droog op te nemen en zelf reverb toe te voegen

Groeten

Wim

pol
20 juli 2009, 18:07
waar heb je het over ? de samples van drumkit from hell hebben geen reverb, en er worden hier ook geen drums opgenomen.

Fenderwim
20 juli 2009, 18:39
waar heb je het over ? de samples van drumkit from hell hebben geen reverb, en er worden hier ook geen drums opgenomen.

Nog nooit van humanizing en quantizing gehoord?

Dit is om midi noten losser of strakker op de maat te zetten.

Lees eerst maar eens wat over midi en dan praten we verder.

Groeten

Wim

pol
20 juli 2009, 18:50
ik had het over dat gedeelte over reverb en opnemen, dat had niks met de vraag te maken, hij gebuikt toch de samples van drumkit from hel, en die hebben geen reverb (buiten de natuurlijke reverb van de opname)

wat humanizing en quantizing is weet ik ook wel.

STW
21 juli 2009, 23:25
allereerst vind ik allebei de stukjes niet zo tof klinken.. t is niet dat t een wereld van verschil is.
het eerste stukje is iig slordiger qua timing, de 2e robotstrak. ik zou zelf iets daar tussenin nemen. maar het verschil zit m vooral in velocity denk ik.

het laatste stukje klinkt alsof de velocity overal hetzelfde is, totaal geen dynamiek. ik neem aan dat guitarpro alleen de nootjes op de goede plek zet, zonder aan velocity te denken. zo drumt een drummer in het echt niet, alleen machines kunnen dat.

heb je niet ergens een oud keyboard met midi liggen? als je daar de drums mee inspeelt klinkt het al een stuk realistischer. (je kunt desnoods achteraf nog sleutelen aan je ingespeelde stuk, of op langzaam tempo inspelen en dat later versnellen, als je niet zo heel goede resultaten haalt met het zelf inspelen).

als je per sé guitar pro-bestanden wilt gebruiken en/of geen keyboard hebt, dan zou ik de velocity aanpassen met de muis. tijdrovende klus, met waarschijnlijk veel trial and error, maar dan gaat t wel beter klinken.