PDA

View Full Version : Yey nieuwe telecaster erbij



!!!!dennis!!!!
19 juli 2009, 22:47
Het is een Fender telecaster geworden.
een Mim 50's reissue. met alle toeters en bellen en specs van die tijd.

5 gats slagplaat, 50's tuners, c shape 50's neck etc. etc.
Wil er alleen nog wel een swarte slagplaat op zetten want dit steekt me te veel af. (dus als iemand er nog een heeft...??)
bij dit exemplaar is gewoon niet te zien dat de body uit twee delen bestaat.
en de nerfen komen schitterend uit.

maargoed hier is de beauty:

http://i876.photobucket.com/albums/ab322/01dennis10/tele1.jpg?t=1248032683

http://i876.photobucket.com/albums/ab322/01dennis10/tele2.jpg?t=1248032760

Farether
19 juli 2009, 22:52
Nice!
Die paintjob is echt super!:cooler:

levi
19 juli 2009, 22:54
heey nice gitaartje!!
eeen vriend van me die is ook op zoek naar ene leuke tele :P.
MAar een zwarte slagplaat!!????
Volgens mij verkracht je dan je hele gitaar..

!!!!dennis!!!!
19 juli 2009, 23:02
thanks guys.

ik vind het wit te veel afsteken bij de de kleur(en) van de lak.
swart vind ik chiquer eigenlijk.
misschien val ik later wel terug.. maar op dit moment lijkt het me mooier

joskedentweede
19 juli 2009, 23:06
ik zou je persoonlijk aanraden nog even te wachten, laat deze eerst eens vergelen, dan krijgt ie onmiddellijk een heel andere look.
Als het dan nog niet je ding is moet je gaan voor een zwarte, je moet eigenlijk altijd doen wat je zelf vind.
Als je het zwart niet zo leuk vind zet je de witte er toch gewoon terug op :D

PS: wel een vet ding!

Luke-wannabe
20 juli 2009, 01:21
Ik zeg doen:

http://www.geocities.com/mybrucesite/brucesteve7.jpg

Ziet er sjiek uit!

hezz
20 juli 2009, 02:32
Mee eens, zwart met witte rand zou tof staan! 3 laags dus. Heb er geen liggen, maar ze zijn bij bij tonefactory (bijv.) te bestellen.

Luke-wannabe
20 juli 2009, 03:15
Nee! 1 ply zwart! Da's de simpele rocknroll uitstraling!

vulvasonic
20 juli 2009, 03:19
Zwart, wit, pimpelpaars, moet iedereen voor zichzelf weten. Maar die tele is vet en daar gaat het om! :cooler:

!!!!dennis!!!!
20 juli 2009, 09:08
ja die telecaster ziet er stoer rock n roll uit!

had mezelf ook al overtuigd door even met photoshop te kloten.

nickofzo
20 juli 2009, 16:03
ik prefereer de witte slagplaat:P
erg sexy telecastertje :)

treblemaster
20 juli 2009, 16:07
Gave gitaar! 50's reissues zijn super :) ('k heb zelf de Japanse).
En zwarte slagplaat uiteraard......heb die van mij ook meteen zwart gespoten.

Riky
20 juli 2009, 18:07
gaaf zeg! Mooie tele!

!!!!dennis!!!!
20 juli 2009, 20:58
Heb nu m'n slagplaat van de London city telecaster er op gezet.
hij past perfect op 1 schroefgaatje na.. de laatste die direct naast de neck zit.. jammer...scheelt net 2 mm

http://i876.photobucket.com/albums/ab322/01dennis10/telec.jpg?t=1248112478

dan maar 1 bestellen... of spuiten..

met wat voor verfbus kan ik dat het beste doen?

Daan_B
20 juli 2009, 21:32
Krijg je nooit zo mooi, zou er eentje kopen als ik jou was..

Dutch66
21 juli 2009, 15:03
Haal dat rare ding er af man, als je dan toch zo graag als Opa Bruce door het leven heen moet bestel dan wat knaps, en zorg meteen dat e.e.a. past....

http://www.warmoth.com/Pickguard/TelePickguard.aspx

spuiten ????. waarom niet rollen met latex...

Sorry, ik draaf door, maar je tele verdient iets meer respect

remmiedepemmie
21 juli 2009, 15:11
DAT is een hele mooie telecaster! Maar vertel eens, wat zijn de verschillen met de LC?

Hendriks
21 juli 2009, 15:29
Hou het in ieder geval "vintage"correct met een 5 gaats slagplaat en spuiten(?) voor iets meer dan €10 heb je een nieuwe.
Ik zou gewoon de witte erop laten.

Heibel
21 juli 2009, 16:00
Gefeliciteerd met je tele!! Mooi ding...
Even 'n tip mbt slagplaten..die passen zelden tot nooit 100%, in ieder geval de schroefgaten niet. Als je 'n andere bestelt krijg je waarschijnlijk hetzelfde probleem als nu, dus ik zou gewoon de schroefjes d'r in draaien..dan heb je er gaatjes bij, maar die zie je toch nooit, want zitten onder de slagplaat..Niet vintage correct natuurlijk en niet elegant, maar het is 'n fender en fenders hoort aan gesleuteld te worden, daar zijn ze voor bedoeld..

!!!!dennis!!!!
21 juli 2009, 16:10
@ dutch 66:

chill man.. laat mij lekker zelf uit vogelen wat IK mooi vind.. het is en blijft mij tele en die wil ik naar mijn smaak afwerken..

@ remmiedepemmie:

De hals is nagenoeg identiek en de slagplaat ook, alleen net wat ik zeg.. dat laatste schroefje past niet.

@ hendriks: Deze slagplaat is puur om even te kijken of ik het mooi vind..
zit ook maar met drie of vier schroeven vast..
als t me aanstaat koop ik een single play 5 GATS slagplaat die bij dit type telecaster hoort.

remmiedepemmie
21 juli 2009, 16:17
@ remmiedepemmie:

De hals is nagenoeg identiek en de slagplaat ook, alleen net wat ik zeg.. dat laatste schroefje past niet.



Bedankt voor je reactie, maar ik bedoelde het meer algemeen: Het geluid, de bespeelbaarheid en de afwerking. :)

nickofzo
21 juli 2009, 16:23
@ dutch 66:

chill man.. laat mij lekker zelf uit vogelen wat IK mooi vind.. het is en blijft mij tele en die wil ik naar mijn smaak afwerken..


en dat is dan weer juist;)

!!!!dennis!!!!
21 juli 2009, 16:25
@ remmiedepemmie:

Ik vind persoonlijk London city erg goede kwaliteit voor je geld!

goed afgewerkt, goede klank.. het is geen fender maar je hebt wel dat lekkere twangy tele geluid.


volgens mij word het merk ook wel meer aangeprezen op dit forum.

Maar de verschillen... t geluid, fender is wat exclusiever, misschien is fender nog net wat beter in afwerking, beter houtkeuze

Ik vind mijn LC behoorlijk goed spelen voor de centen en ik kan absoluut niet klagen over de afwerking maar misschien is de mijne wel 1 van die geluks treffers..?
zijn er toevallig mensen die mij aan kunnen vullen?

koen=)
21 juli 2009, 16:30
je kan natuurlijk ook gewoon een kopje van een schroevje slopen en in het gaatje plakken je slagplaat blijft toch wel zitten
en waar koopt iedereen al die london city spullen:???: thomman en musicstore hebben het niet:(

Riky
21 juli 2009, 16:32
elke muziek winkel in nederland. Ook wel paar sites online. Ff googlen.

Je kunt toch ook slagplaten halen zonder schroefgaten? Boor je die er gewoon zelf ff in.

!!!!dennis!!!!
21 juli 2009, 16:32
ja dat klopt..heb ik ook al over na zitten denken, die schroefkopjes, maar k wil wel een 50´s plaat er op hebben.

en ik heb mijn LC bij Eig gekocht. hebben ook wel een website.
www.eig.nl

koen=)
21 juli 2009, 16:43
heey ik woon dichtbij eig nog nooit een london city gezien maar ga zeker kijken

!!!!dennis!!!!
21 juli 2009, 16:46
Haha heb em er toch echt vandaan ;)

Dutch66
21 juli 2009, 16:49
@!!!!Dennis!!!!!

tuurlijk je hebt helemaal gelijk, het is jouw plank, daarom had ik het linkje bijgevoegd alleen maar om ideen op te doen...

Maar niet verven hoor, dat mag niet van ons...

!!!!dennis!!!!
21 juli 2009, 16:56
haha oke, k beloof dat ik em nie ga verfen hahaha, maar d´r komt zeker een zwarte single ply 5 gats slagplaat op ;)

vulvasonic
21 juli 2009, 18:42
haha oke, k beloof dat ik em nie ga verfen hahaha, maar d´r komt zeker een zwarte single ply 5 gats slagplaat op ;)

Ik zou het niet doen!
Uiterlijk is 1 ding, maar klank is een ander. En de klank van een zwarte, 1-laags slagplaat, is een stuk minder helder dan dat van de witte variant, die toch net iets meer 'bite' heeft.
Drie-laags tortoise kost weliswaar een stuk meer, maar dat geeft wel wat extra 'schwung' aan de 'twang'.

Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat je voor het echte TOPGELUID, minimaal een zilveren, of zelfs gouden slagplaat zal moeten overwegen? :cooler:

Riky
21 juli 2009, 18:55
Ik zou het niet doen!
Uiterlijk is 1 ding, maar klank is een ander. En de klank van een zwarte, 1-laags slagplaat, is een stuk minder helder dan dat van de witte variant, die toch net iets meer 'bite' heeft.
Drie-laags tortoise kost weliswaar een stuk meer, maar dat geeft wel wat extra 'schwung' aan de 'twang'.

Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat je voor het echte TOPGELUID, minimaal een zilveren, of zelfs gouden slagplaat zal moeten overwegen? :cooler:


dat zal wel, maar van je sustain blijft niks over en het is ook niet true bypass.

FruscianteFan
21 juli 2009, 18:55
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat een werkelijk zilveren of gouden (dus niet zilver- of goudkleurig) slagplaat behoorlijk invloed zal hebben op je geluid.

Riky
21 juli 2009, 18:58
dat zal denk ik ook wel... Ook zal er verschil zitten tussen 1 of 3 laags, maar of het ook echt hoorbaar is...

denk het niet.

vulvasonic
21 juli 2009, 19:00
dat zal wel, maar van je sustain blijft niks over en het is ook niet true bypass.

Klopt helemaal, maar ik vind sustain ook niet heilig, zeker niet bij een tele, die moet het hebben van de kracht van een percussieve aanslag. En nee, het is geen true bypass, maar dat zijn de witte en de zwarte slagplaatjes ook niet.

remmiedepemmie
21 juli 2009, 19:01
@ remmiedepemmie:

Ik vind persoonlijk London city erg goede kwaliteit voor je geld!

goed afgewerkt, goede klank.. het is geen fender maar je hebt wel dat lekkere twangy tele geluid.


volgens mij word het merk ook wel meer aangeprezen op dit forum.

Maar de verschillen... t geluid, fender is wat exclusiever, misschien is fender nog net wat beter in afwerking, beter houtkeuze

Ik vind mijn LC behoorlijk goed spelen voor de centen en ik kan absoluut niet klagen over de afwerking maar misschien is de mijne wel 1 van die geluks treffers..?
zijn er toevallig mensen die mij aan kunnen vullen?

Dank je!1234567890

Riky
21 juli 2009, 19:04
Klopt helemaal, maar ik vind sustain ook niet heilig, zeker niet bij een tele, die moet het hebben van de kracht van een percussieve aanslag. En nee, het is geen true bypass, maar dat zijn de witte en de zwarte slagplaatjes ook niet.

nee sustain is zeker niet alles, maar ik zou ook niet willen dat de tonen gelijk dood vallen.
Over de witte en zwarte slag platen ben ik minder goed op de hoogte. Ik was in de veronderstelling dat deze wel true bypass waren! Excuus!

vulvasonic
21 juli 2009, 19:12
nee sustain is zeker niet alles, maar ik zou ook niet willen dat de tonen gelijk dood vallen.
Over de witte en zwarte slag platen ben ik minder goed op de hoogte. Ik was in de veronderstelling dat deze wel true bypass waren! Excuus!

Is niet erg, niet iedereen is zo op de hoogte.

Voor de echte true bypass slagplaten moet je bij Qparts wezen: http://www.qparts.com/

:cooler:

Dutch66
21 juli 2009, 21:12
Ik zweer bij dubbele slagplaten, een witte onder op voor de sustain, en dan een zwarte er bovenop zodat ik de witte truly kan bypassen, ik heb het op al mijn gitaren, echt...

Hendriks
21 juli 2009, 21:51
Ik mis in deze discussie de slagplaten met klankkamers en f-holes , zielig hoor jullie weten niet wat je mist.

Riky
22 juli 2009, 01:13
Ik mis in deze discussie de slagplaten met klankkamers en f-holes , zielig hoor jullie weten niet wat je mist.

ja nog meer tonsuck! Als het aan mij ligt gaan we het daar niet over hebben, want slagplaten met tonechamber en f holes zijn gewoon compleet ruk.

geert1976
22 juli 2009, 01:59
ja nog meer tonsuck! Als het aan mij ligt gaan we het daar niet over hebben, want slagplaten met tonechamber en f holes zijn gewoon compleet ruk.

of jullie kopen gewoon een Gibson, dan zijn deze discussies overbodig:seriousf:
altijd sustain, fijne halsjes en je hoeft geen discussies over slagplaten te voeren mbt sustain:soinnocent:

jullie weten echt niet wat jullie missen:cheerup::rockon::seriousf:

Riky
22 juli 2009, 02:11
ja... wat voor een kleur slagplaat zet je dan op je gibson! En een gibson heeft van zichzelf ook al vaak tonechambers. Zo makkelijk los je het dus niet op!

geert1976
22 juli 2009, 02:26
ja... wat voor een kleur slagplaat zet je dan op je gibson! En een gibson heeft van zichzelf ook al vaak tonechambers. Zo makkelijk los je het dus niet op!

lekker zwart of wit, gelukkig is deze enkel voor afdekken, de Gibson heeft aan zijn eigen body genoeg:soinnocent: en nee hij bungeld ook niet van schroeven aan elkaar:seriousf:

geschroefde hals, amateurs:stop::sssh::seriousf:

vulvasonic
22 juli 2009, 03:48
geschroefde hals, amateurs:stop::sssh::seriousf:

Nee, een gebroken hals (Gibson), DAT is fijn! :D :seriousf:

;)

grayfink
22 juli 2009, 07:41
Mooie gitaar hoor, gefeliciteerd met je aanwinst.

(Wel een beetje jammer van die bleke slagplaat)

treblemaster
22 juli 2009, 09:46
Sustain?! Ik wil helemaal geen sustain op m'n telecaster....

Spuiten van de slagplaat kan ook prima....Ik heb het met autolak gedaan (wat ik nog had staan) en ziet er goed uit. Maar goed, ik heb m'n strap ook vast gemaakt met ducktape.....mijn telecaster is een werkpaard en geen opgemaakt vrouwtje die alleen maar mooi loopt te wezen!

!!!!dennis!!!!
22 juli 2009, 09:52
@ treblemaster:

Haha ik vind het gaaf als ik dat soort gitaren zie! *toevallig foto van?*
ik ben zelf best voorzichtig met m'n gitaren en zou zelf niet snel met een relic gitaar rondsjouwen maar t ziet er wel gaaf uit.

geert1976
22 juli 2009, 13:52
Nee, een gebroken hals (Gibson), DAT is fijn! :D :seriousf:

;)

mhaw, potje lijm en een paar stalen pennetjes doen wonderen:soinnocent:
beter als schroefgaten opvullen en nieuwe gaatjes boren:rockon:

zonder dollen, de Tele is de enige Fender waar ik mee uit de voeten kan, misschien dat ik er een tele custom bijkoop (maar wordt nooit een Gibson hè;))

stratie
22 juli 2009, 14:50
mhaw, potje lijm en een paar stalen pennetjes doen wonderen:soinnocent:
beter als schroefgaten opvullen en nieuwe gaatjes boren:rockon:

zonder dollen, de Tele is de enige Fender waar ik mee uit de voeten kan, misschien dat ik er een tele custom bijkoop (maar wordt nooit een Gibson hè;))

Nee, gelukkig niet...:makeup:

Dutch66
22 juli 2009, 15:13
Sustain?! Ik wil helemaal geen sustain op m'n telecaster....

mijn telecaster is een werkpaard en geen opgemaakt vrouwtje die alleen maar mooi loopt te wezen!


maar jullie doen het nog wel samen?


oh ja, !!!!Dennis!!!! een Gibson mag je wel verven hoor!
(worden ze vaak alleen maar mooier van)

treblemaster
22 juli 2009, 16:12
maar jullie doen het nog wel samen?




Uiteraard! Rauw, hard en smerig! ;)

nickofzo
22 juli 2009, 17:39
http://wb-inc.net/Strat/Tele-Tortoise-Pickguard.jpg

anders zoiets is misschien ook mooi..

Quicksilver
23 juli 2009, 02:39
Godver, ik krijg steeds meer een zwak voor tele's! :seriousf::cheerup::ok:
Kek dingetje :chicken: Plezier ermee! HNGW! :speed:

treblemaster
23 juli 2009, 09:37
http://wb-inc.net/Strat/Tele-Tortoise-Pickguard.jpg

anders zoiets is misschien ook mooi..


:stop: dat zou ik echt nooit op m'n telecaster willen hebben! Echt zonde van zo'n 50's reisue...

nickofzo
23 juli 2009, 20:22
das wel een punt.. maarja die kleur vind ik wel ubergaaf oop een sunburst strat!:D

vulvasonic
23 juli 2009, 23:02
Op een sunburst tele kan het ook best hoor, kijk maar (niet per se MIJN eerste keus, maar oke...):

http://images.miretail.com/products/optionLarge/Fender/267878jpg.jpg

En de volgende tele heeft weliswaar een rosewood toets, maar toch...:

http://img.villagephotos.com/p/2005-7/1052255/FenderMIMNashvillePowerTele3_4.jpg




En had je gekeken bij Qparts?
Het is dat een sunburst afwerking lastig te combineren is met vreemde kleuren en andersoortig opsmuk, maar een slagplaat van geborsteld metaal, of koeienhuid is toch weer eens wat anders, niedan?

Dutch66
24 juli 2009, 10:01
zo maar even uit nieusgierigheid, waarom dan weer een witte SC in het midden...

treblemaster
24 juli 2009, 13:04
Op een sunburst tele kan het ook best hoor, kijk maar (niet per se MIJN eerste keus, maar oke...):

http://images.miretail.com/products/optionLarge/Fender/267878jpg.jpg

En de volgende tele heeft weliswaar een rosewood toets, maar toch...:

http://img.villagephotos.com/p/2005-7/1052255/FenderMIMNashvillePowerTele3_4.jpg




En had je gekeken bij Qparts?
Het is dat een sunburst afwerking lastig te combineren is met vreemde kleuren en andersoortig opsmuk, maar een slagplaat van geborsteld metaal, of koeienhuid is toch weer eens wat anders, niedan?


Sorry, maar ik vind het echt verschrikkelijk lilluk!