PDA

View Full Version : Gibson erbij



geert1976
19 juli 2009, 21:08
gisteren een Gibson erbij gekocht, een Spirit uit 1983

zo kwam die binnen, met lelijke humbucker ramen en lelijke tuners:
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-16.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-2.jpg

vandaag schoongemaakt (hij was echt goor) en nieuwe Grover tuners erop gezet en ook de originele humbuckerraampjes erop gezet, die waren er gelukkig bij

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/008-5.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/009-5.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/010-4.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-4.jpg

de gitaar heeft veel weg van een LP double cut, maar dan met een flat top

wie weet meer van deze beestjes

nickofzo
19 juli 2009, 21:25
congrats!

maargoed dat je dat weer veranderd hebt.. tis bijna een verandering die vergelijkbaar is met een voor en na foto van een tell sell ding waar je slank van word ofzo

ik vind hem nice

macwilliams
19 juli 2009, 21:35
En weer een gered van de ondergang :ok:

!!!!dennis!!!!
19 juli 2009, 21:57
Proficiat! looks nice!

bagheera
19 juli 2009, 22:15
mooi plankje
toekomstige vintage ??

wat heeft dit schatje gekost

proficiat
I like the smell of coffee on a happy new guitar day

geert1976
19 juli 2009, 22:22
En weer een gered van de ondergang :ok:

volgens mij ben ik met drie stuks wel lid van de Gibsongestapo geworden:seriousf::seriousf:

geert1976
19 juli 2009, 22:23
mooi plankje
toekomstige vintage ??

wat heeft dit schatje gekost

proficiat
I like the smell of coffee on a happy new guitar day

E 350,00 euri, een koopje en hij stond al de ganze week op MP:soinnocent:
tja hij is uit 1983 dus een beetje vintage is die al wel;)

macwilliams
19 juli 2009, 22:41
Bij deze decoreer ik je met het ijzeren kruis van de orde der Gibson rescue team exeptionel.

drei mal Hûräh...


:D

nu moet je het nog in je sig zien te krijgen:seriousf:

geert1976
19 juli 2009, 23:00
Bij deze decoreer ik je met het ijzeren kruis van de orde der Gibson rescue team exeptionel.

drei mal Hûräh...


:D

nu moet je het nog in je sig zien te krijgen:seriousf:

gaat komen, open straks nog een topic over de tuners en brug die ik heb vervangen op mijn SG (welke mede mogelijk werden gemaakt door forummer midwolda) wel een hoop werk, maar geeft voldoening

Midwolda
19 juli 2009, 23:22
Mooi werk Geert! Saving those old Gibbies is a lousy job, but somebody's got to do it... ;)
Heeft toch wel iets in zich van een toekomstig klassiekertje hoor, zo'n Spirit.
Zo vaak zie je ze nou ook weer niet. Staan wel hele verhalen over op 't Net.
Heb zowiezo het idee dat de late 70/early 80 modellen wat gezochter worden.
Mojo! :hippie:

vulvasonic
20 juli 2009, 02:24
Het bestaan van dit model is volledig aan me voorbij gegaan, maar ze bevalt me uitstekend, zo op het eerste gezicht.
En dat voor 350 euri?!?!?!?!?!
Sjeeses, ik heb bekeuringen gehad die me meer hebben gekost! :eek:


GEIL DING, MAN!!!
:crazyhappy:

macwilliams
20 juli 2009, 06:53
Mijn laatste bekeuring heeft me een murphy aged lp gekost :(
Dat verwerk je je hele leven niet meer.

Rinze
20 juli 2009, 09:25
Mooi ding en zeker niet te duur. Het was destijds een ietwat budgetserie, zaten ook modellen tussen met een rare headstock (zes aan één kant :dontgeti:), SSH-pups en een Kahler trem, als ik me goed herinner. In de tests destijds kwam met name naar voren dat de elementen niet zo veelzijdig waren en met name toegesneden op het steviger werk. Ze waren er in sunburst, maar ook effen (waaronder heel lelijk zilver).

groovieguitarguus
20 juli 2009, 09:37
Hoi Geert... Ik zag hem ook staan. Te koop in Krommenie.
Leuk gitaartje!!! (zeker geen geld).
Ben je ook een Zaankanter???

geert1976
20 juli 2009, 13:01
Hoi Geert... Ik zag hem ook staan. Te koop in Krommenie.
Leuk gitaartje!!! (zeker geen geld).
Ben je ook een Zaankanter???

nee geen Zaankanter, maar Veluwnaar.

Geld had die wel, maar deze was overbodig geworden en bij Feedback had die wel gevraagd wat die waard was, maar konden daar geen antwoord op geven.

Gitaar stond de hele week al op marktplaats, maar nog niemand had een afspraak gemaakt, er was al meer geboden dan de vraagprijs, maar dat deerde hem niet, wie het eerste kwam kon hem meenemen en ik het zaterdag om 11.30 gebeld en om 14.00 uur stond ik in Krommenie

geert1976
20 juli 2009, 13:03
Mooi ding en zeker niet te duur. Het was destijds een ietwat budgetserie, zaten ook modellen tussen met een rare headstock (zes aan één kant :dontgeti:), SSH-pups en een Kahler trem, als ik me goed herinner. In de tests destijds kwam met name naar voren dat de elementen niet zo veelzijdig waren en met name toegesneden op het steviger werk. Ze waren er in sunburst, maar ook effen (waaronder heel lelijk zilver).

deze is niet echt de lowbudgetuitvoering, die zijn er wel overigens, op MP staat er nog eentje, maar dan maar met 1 humbucker (in brugpositie)
de mijne is qua body excact hetzelfde al een LP double cut, het enige verschil is een volumeknop minder, andere tail en hij heeft een vlakke top

stratie
20 juli 2009, 13:10
Ziet er goed uit Geert! ik heb een keer mogen spelen op een Spirit, zijn super gitaren hoor! hebben inderdaad ontzettend veel weg van een LPDC.

Hier ga je veel plezier van hebben! Gratz en HNGD! :D

mesaman
20 juli 2009, 18:24
leuke gitaar.ik had hem bijna gekocht! maar heb al te veel en vond hem net niet bijzonder genoeg (gekke kleur of vorm)ik denk dat je er heel veel plezier mee kan hebben.have fun

mikeyaxeman
20 juli 2009, 19:58
Wat een bijzonder leuke en mooie Gibson!
Lijkt idd erg op de LP dc mooi ding Gefeliciflapstaart!

geert1976
20 juli 2009, 23:03
vanavond even op de Spirit gespeeld, holy shit wat een geluid zit er in dat ding:o hij klink gewoon als een Les Paul:o

even nog een praktische vraag:

de vorige eigenaar speelde met 0.11-052, ik heb er 0.10-046 snaren op gezet en ik heb wel een beetje last van fretbuzz op de lage E vanaf ongeveer de 9e fret, iets minder dik dus, moet de trusrodd wellicht iets losser worden gezet, heb hem nu een kwartslag losser gezet, maar merk geen verschil:???:

Midwolda
20 juli 2009, 23:08
Even een "klap op de kop" geven voordat je naar bed gaat en morgen nog eens kijken...

geert1976
20 juli 2009, 23:11
Even een "klap op de kop" geven voordat je naar bed gaat en morgen nog eens kijken...

ok, maar heb ik dit goed gedaan?, ik heb er dunnere snaren op gezet, dus ik ga er vanuit dat de trusrod minder tegendruk hoeft te geven en daarom iets losser gezet

Midwolda
20 juli 2009, 23:38
Wacht even. Op de late avond - uit het blote hoofd - theorie:
Fretbuzz bij ca. de eerste drie frets = hals te bol = trussrod kwartslag losser = tegen de klok in.
Fretbuzz bij ca. de 9e tot 15e fret = hals te hol = trussrod kwartslag strakker = met de klok mee.
Nooit meer dan een kwartslag in èèn keer en een paar uur het hout de tijd geven om zich te zetten.
Na een aanpassing van de trussrod altijd de action en intonatie controleren en indien nodig aanpassen.

Dunnere snaren hebben een lagere snaarspanning bij dezelfde stemming, dus een grotere "buik en knoop" bij het aanslaan.
Het kan ook zijn dat je alleen de lage E iets omhoog moet zetten (iets meer ruimte moet geven).

Controleer ook of de topkam niet te diep is ingesleten.
Heel veel fretbuzz-problemen zijn terug te voeren op een niet optimale topkam.

Hoofd = leeg. Viel Glück und Bis Morgen!