PDA

View Full Version : Lindsey Buckingham



Marshallover
28 maart 2003, 20:09
Iemand van gehoord? De gitarist van Fleetwood MAC, echt geweldig !!!

Kan iemand hier het nummer "Big Love" vlekkeloos spelen?

Ben benieuwd....

Luca P
28 maart 2003, 21:52
Nee, maar ik vind zelf zijn solo's van "You make loving fun" en "Don't stop" heerlijk om te doen!

Luca P
28 maart 2003, 21:55
En van "Hold me".

Marshallover
29 maart 2003, 07:20
en "I'm so afraid !!!

alexgit
29 maart 2003, 13:41
Op 2003-03-28 20:09, schreef Marshallover:
Iemand van gehoord? De gitarist van Fleetwood MAC, echt geweldig !!!

Kan iemand hier het nummer "Big Love" vlekkeloos spelen?

Ben benieuwd....


Ikke, behalve het laatste stukje met dat akkoordjes raggen, ik heb het zelf uitgezocht en kan niet helemaal wijs worden uit het slagje...
Hm ik heb het trouwens wel lang niet meer gedaan..

Marshallover
29 maart 2003, 16:48
Op 2003-03-29 13:41, schreef alexgit:


Op 2003-03-28 20:09, schreef Marshallover:
Iemand van gehoord? De gitarist van Fleetwood MAC, echt geweldig !!!

Kan iemand hier het nummer "Big Love" vlekkeloos spelen?

Ben benieuwd....


Ikke, behalve het laatste stukje met dat akkoordjes raggen, ik heb het zelf uitgezocht en kan niet helemaal wijs worden uit het slagje...
Hm ik heb het trouwens wel lang niet meer gedaan..


Wauw, hoe krijg jij het voor elkaar om de baspartij en de melodie lijn (beide op dezelfde giaar) precies gelijk te krijgen als hoe hij het doet?, hoe heb je het geoefend? Heb je er tabs van?

alexgit
29 maart 2003, 17:20
Op 2003-03-29 16:48, schreef Marshallover:


Op 2003-03-29 13:41, schreef alexgit:


Op 2003-03-28 20:09, schreef Marshallover:
Iemand van gehoord? De gitarist van Fleetwood MAC, echt geweldig !!!

Kan iemand hier het nummer "Big Love" vlekkeloos spelen?

Ben benieuwd....


Ikke, behalve het laatste stukje met dat akkoordjes raggen, ik heb het zelf uitgezocht en kan niet helemaal wijs worden uit het slagje...
Hm ik heb het trouwens wel lang niet meer gedaan..


Wauw, hoe krijg jij het voor elkaar om de baspartij en de melodie lijn (beide op dezelfde giaar) precies gelijk te krijgen als hoe hij het doet?, hoe heb je het geoefend? Heb je er tabs van?


Nah ik heb er geen tabs van ik heb nooit zin om dingen uit te schrijven die ik zelf uitzoek, ik leer het gewoon uit m'n hoofd
:-S. Uh hoe krijg ik het gelijk, tja, ik speel al 7 jaar gitaar en ben al wel een jaartje ofzo bezig met fingerpicking dus dan gaat dan vanzelf... Maar vlekkeloos ik bedoel, niets gaat vlekkeloos, maar ik kan hem gewoon laat ik het zo zeggen. Hoe ik heb geoefend is gewoon stukje voor stukje uitzoeken en oefenen en dan van heel langzaam naar steeds sneller.
Ik heb er wel ff over gedaan, ik heb gewoon eerst de bas en melodielijn gesplitst uitgezocht en dat lukte niet in 1 keer, weekje mee zitten klooien en daarna weggelegd zovan, ooh dat lukt me nooit! En toen na 3 maandjes toch weer aan begonnen en toen had ik de rest in 1 dag geloof ik.
Daarna ben ik pas begonnen met spelen eigenlijk en dan opbouwen zoals ik al zei.

Harry
31 maart 2003, 09:44
dit heet nou 'fingerpicking', je speelt de bassen met je duim, en met je andere vingers de melodie.

alexgit
31 maart 2003, 22:48
Op 2003-03-31 09:44, schreef Harry:
dit heet nou 'fingerpicking', je speelt de bassen met je duim, en met je andere vingers de melodie.


Precies, dus wat wil je ermee zeggen?

Harry
1 april 2003, 15:58
Op 2003-03-31 22:48, schreef alexgit:


Op 2003-03-31 09:44, schreef Harry:
dit heet nou 'fingerpicking', je speelt de bassen met je duim, en met je andere vingers de melodie.


Precies, dus wat wil je ermee zeggen?


precies wat er staat......

(toch maar verduidelijken; de omschrijving van Marshallover wou ik even in een algemene term vertalen, en ik had jou stukje niet gelezen) okee?

wingman
2 april 2003, 15:41
Geweldige gitarist en songwriter, klopt het trouwens dat F.W.M. weer op tournee gaat en wel in de orginele bezeting??

Marshallover
2 april 2003, 18:09
Dank u allen, ik ben er hard mee aan de slag nu om dat in m'n vingers te krijgen !!!

Han Solo
3 april 2003, 12:57
Als ik het goed heb komt op 14 April de nieuwe cd uit; ze gaan i.i.g. in America touren, of ze naar Europa komen is nog niet duidelijk. "Originele bezetting" is maar hoe je het bekijkt, het is de Rumours-bezetting alleen zonder Christine McVie, origineler kan ook, dan met Peter Green natuurlijk.
Gelukkig was die laatst nog in Nederland dus kon ik nog even gaan kijken. Hij stapte uit Fleetwood Mac voordat ik geboren was..:smile:
Voor meer Lindsey probeer eens een solo-LP, zoals "Out of the Cradle"

alexgit
7 april 2003, 20:50
Op 2003-04-01 15:58, schreef Harry:


Op 2003-03-31 22:48, schreef alexgit:


Op 2003-03-31 09:44, schreef Harry:
dit heet nou 'fingerpicking', je speelt de bassen met je duim, en met je andere vingers de melodie.


Precies, dus wat wil je ermee zeggen?


precies wat er staat......

(toch maar verduidelijken; de omschrijving van Marshallover wou ik even in een algemene term vertalen, en ik had jou stukje niet gelezen) okee?


Okee :grin:

Marc Oblivian
16 april 2003, 10:02
Vind hem erg goed, maar als ik eerlijk ben vind ik Peter Green en Jeremy Spencer toch beter... :smile:

fenderfreak
16 april 2003, 10:19
Precies!

Luister naar Shrine '69 of The Complete Blue Horizon Sessions!
Peter Green was in zijn goede jaren God! Jammer om te zien hoe die is afgetakeld de laatste tijd.

Marc Oblivian
16 april 2003, 15:42
Op 2003-04-16 10:19, schreef fenderfreak:
Precies!

Luister naar Shrine '69 of The Complete Blue Horizon Sessions!
Peter Green was in zijn goede jaren God! Jammer om te zien hoe die is afgetakeld de laatste tijd.



Gelukkig gaat het de laatste jaren wel weer beter met hem, maar of hij ooit nog de oude zal worden, betwijfel ik inderdaad.
BTW erg goed wat je opnoemde...wat hebben die gasten een mooie muziek gemaakt in die tijd!!!!
Ik vind Closing My Eyes van de Lp Then Play On denk ik het mooiste nummer.....of nee...wacht.... Love That Burns!!!! (weet niet meer op welk album die staat)

grts,

Marc

Ohzoso
16 april 2003, 22:52
Geef mij ook maar FleetwoodMac met Peter Green.Een duidelijk voorbeeld van de kracht van eenvoud.Is toch mooi dat een gitarist die zichzelf maar zeer matig vindt zo`n mooie evergreens heeft gemaakt zoals Albatross,Only you,Rattlesnake shake,Shake your moneymaker etc.

fenderfreak
17 april 2003, 07:45
Love that Burns...is dat niet van Mr.
Wonderful?
Mijn fovoriet is o.a. Before the Beginning, staat ook op Then Play On.
Mooi intro, was leerzaam om uit te zoeken!

Marc Oblivian
17 april 2003, 08:32
Op 2003-04-17 07:45, schreef fenderfreak:
Love that Burns...is dat niet van Mr.
Wonderful?
Mijn fovoriet is o.a. Before the Beginning, staat ook op Then Play On.
Mooi intro, was leerzaam om uit te zoeken!


Ja, volgens mij wel.....
Tja, ik vind eigenlijk heel Then Play On steengoed...naar mijn mening de beste plaat die ze gemaakt hebben.
Hmmmm...zal ook eens kijken of ik die intro (en de rest van het nummer)kan ontcijferen... :smile:

De Teng
19 mei 2003, 13:50
Ik heb dat op video gezien, jemig, als je die vingers ziet, die bas partij gaat zo strak en nog op spaanse gitaar ook. Heel goed gedaan... mooie solo ook. Het hele nummer vind ik zo veel mooier als het studio origineel! Wat een niveau heeft die kerel zeg...