PDA

View Full Version : PA advies gevraagt (akoestische bezetting)



sietze
19 juli 2009, 18:46
Ik zou graag een advies van de kenner willen hebben over de aanschaf van een PA systeem.

Het is voor de volgende bezetting:
Bandlid 1: Akoestisch gitaar, vocals
Bandlid 2: Akoestisch gitaar, cajon, Vocals
Bandlid 3: Contrabas (heeft eigen amp)

Ik heb al een Schertler unico versterker dus denk dat er maar 1 actieve speaker bij moet, of misschien 2 voor 1 monitor...Ik heb er niet heel veel verstand van, dus vandaar mijn vraag naar advies.

Ik ken de mobiele setjes van Yamaha, die zien er inb mijn ogen erg goed uit!
Misschien ijn er suggesties voor merken...Moet ik een set kopen, of alles apart?
Budget ong. 600 euro.

Vast bedankt :) groetjes Sietze

sietze
24 juli 2009, 23:53
Geen behulpzame kenners?

grayfink
26 juli 2009, 10:45
Ik ben geen kenner.:makeup:
Wat ik wel weet is dat het spul allemaal nogal prijzig is, Yamaha is goed, maar voor 600€ is niet veel te krijgen. In mijn bandje hebben we DAP ontdekt, een chinese Electro Voice kopie. Dat klinkt goed, veel volume en relatief weinig geld. Maar een DAP K115A actief kost ook al een dikke 300€, daar heb je het liefts twee van, dan nog een actieve monitor en een mengpaneel, ga je al gauw richting de 1000€.:chicken:

Harry
26 juli 2009, 12:43
ik ben ook geen kenner, en ook nog zoekende voor mijn band.
Misschien is voor jouw de Yamaha Stagepass 300 iets? Zit binnen je budget en lijkt me voor een akoestisch bandje wel geschikt.

Han S
27 juli 2009, 01:13
Geen behulpzame kenners?

Heb je de zoekfunctie al getest? Er is al heel wat discussie over PA, hier, in recording en in off topic. Als je niets vindt meld het dan.