PDA

View Full Version : advies middenklasse 1x12 buizenamp?



EuroCinema
19 juli 2009, 15:12
Mijn epi blues custom heeft de geest gegeven. Een mooi excuus om die (wanneer gerepareerd) tot huiskameramp te bevorderen en voor de gigs een nieuwe (hopelijk wat meer draagbare) te kopen. Wat zouden jullie me aanraden met de volgende specs...

min 30 max 60 watt buizen
1x12" speaker
goeie (analoge) reverb
mastervolume
clean tot bluesy crunch
niet nodig: effectsloop, meerdere kanalen, high gain sounds

Budget: 600-1200 maar hangt niet op 50 euro.

Ik ken er zelf wel een paar, maar ben benieuwd naar jullie suggesties!

caliban
19 juli 2009, 15:22
Vox ac30 of de typische fender spullen die hier dagelijks worden aangeraden.

Arjan12
19 juli 2009, 15:26
Nog wat goedkoper (tweedehands althans): Laney VC30.

Pepe
19 juli 2009, 15:30
Jouw smaak een beetje kennende

De silver en blackfaces zijn net niet bluesy genoeg anders had ik je mijn Fender 30 aangeraden http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
De vibroverb reissu zag ik laatst staan voor 700? Tussen silverface en tweed in en gecompliceerder dan de hotrods -die best leuk zijn maar gewoon net niet voor de verwende snarenplukker.
Ik kijk zelf met een schuin oog naar de Blackstar artisan maar da's misschien te brits/donker?
Probleem is dat de echt goeie amps zoals Top Hat en DR. Z vanaf 1200 beginnen dus dan wordt het 2e hands en overgeleverd aan wat aangeboden wordt.

Gewoon een Peavey vintage als er geen fancy eisen zijn of Valvetech, zoiets.

beruk
19 juli 2009, 15:43
jij bent toe aan een POLYTONE MB-II mini brute, geloof me

EuroCinema
19 juli 2009, 17:44
Jouw smaak een beetje kennende

De silver en blackfaces zijn net niet bluesy genoeg anders had ik je mijn Fender 30 aangeraden http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
De vibroverb reissu zag ik laatst staan voor 700? Tussen silverface en tweed in en gecompliceerder dan de hotrods -die best leuk zijn maar gewoon net niet voor de verwende snarenplukker.
Ik kijk zelf met een schuin oog naar de Blackstar artisan maar da's misschien te brits/donker?
Probleem is dat de echt goeie amps zoals Top Hat en DR. Z vanaf 1200 beginnen dus dan wordt het 2e hands en overgeleverd aan wat aangeboden wordt.

Gewoon een Peavey vintage als er geen fancy eisen zijn of Valvetech, zoiets.
Vibroverbs zie ik alleen voor een eurietje of 2900 staan... :chicken:
* edit * vibrolux bedoel je enk ik. Ziet er idd erg leuk uit, maar geen master volume.
Denk wel een beetje over een hotrod deluxe, heb er ooit 1 gehad en die was volstrekt ongeschikt voor de muziek die ik toen speelde maar ik vond het wel een fijn ding... ingeruild natuurlijk. Hoe zijn die peavey Delta blues amps? 15" klinkt wel aantrekkelijk.

Staon
19 juli 2009, 18:12
Probeer ook 's een Carvin Nomad (50 watt fulltube)

Pepe
19 juli 2009, 18:27
De Delta ken ik eigenlijk alleen van een optreden, was het ding van Jan de Hont (grappig genoeg heeft mijn Ibanez 345 de pickups uit zijn Anniversary les paul)...
enniewee, de Delta viel zeker niet tegen, vol en gedefinieerd genoeg hoewel een echte oude amp vaak wat ronder en warmer hoog en wat helderder in zijn bassen zit maar dat geldt ook voor de boutique brigade.
Geen idee trouwens of dat de 2x10 of single 15 versie was.

Ik wed dat als je in de amp een oude Jensen gooit, of een ingespeelde Weber, je al voor 80% er bent.

Chiel
20 juli 2009, 00:11
Koch Studiotone is ook erg oke.

Pepe
20 juli 2009, 00:45
Vibroverbs zie ik alleen voor een eurietje of 2900 staan... :chicken:
* edit * vibrolux bedoel je enk ik. Ziet er idd erg leuk uit, maar geen master volume.
.

Deze (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=110861) bedoel ik

Hij heeft ook een Valvetech, nette prijzen van meneer.

EuroCinema
20 juli 2009, 19:21
*Bumpje*
Vandaag e.e.a. getest. Fender Blues Deluxe: clean mooi maar het drivekanaal heeft me nooit aangesproken, wist weer waarom ik hem ingeruild had. Fender Twin en Twin-Amp: het clean van een twin vind ik prachtig, maar een buizenamp van 1350 euro kopen en dan nog steeds m'n "buizenrandje" uit een pedaaltjhe halen vind ik toch wel jammer. Bovendien weer loeizwaar! Vox Ac30: mwha mwah mwah... de mooiste sounds die ik eruit kreeg passen voor geen meter bij m'n stijl. Wel cool ding natuurlijk. Blues Junior blijft een snoepie maar toch niet zwaar genoeg voor wat ik zoek. Verrassing van de dag: de limited edition Fender Hotrod Deluxes met Celestion speaker. Verrassend dat zo'n groot verschil zou maken: deze klinken echt heel erg fijn, spreekt mij stukken meer aan dan de gewone hotrods. Nooit gedacht dat ik nog eens op een hotrod zou gassen. Hmmmm. Laat de gas wat zakken en ga dan weer testen...

crapton
22 juli 2009, 07:01
H&K statesman Q40 (4x EL84 40W) of evt andere versies...

Mooie crunch & lead, goed clean, goed gebouwd, redelijke prijs (ff goed zoeken).

Kim Wilson
22 juli 2009, 08:50
Peavey Delta Blues, die kun je vrij eenvoudig naar een lekkere bluescrunch draaien.

Of een Vibrolux reverb, en even door een amptech laten voorzien van een mastervolume. 22 kilo, 2x10" en dikke power. Ideale bakkies.