PDA

View Full Version : "Zelfbouw" pakketten



Quasar
19 juli 2009, 10:21
Lijkt me leuk om mee te beginnen als "zelfbouw", via een totaal pakket wat leermomenten te krijgen. Is dat een goed idee en heeft iemand een tip voor welk zelfbouw pakket een aardige is om mee te beginnen. Tot zover o.a. de Boston zelfbouw pakketten kunnen vinden.

Voordat iemand gaat flamen :stop: Als het me bevalt ga ik zeker volledig zelf aan de slag en natuurlijk is het in elkaar schroeven van een pakket niet hetzelfde :chicken:

cheers

barno
19 juli 2009, 10:32
niks fout mee om mee te beginnen. Alleen zou je volgens mij die stap kunnen overslaan en voor je eerste zelfbouw toch zelf een body maken bv icm een gekochte hals.

niekb
19 juli 2009, 10:51
Wat Barno zegt.

Het is dan een stuk uitdagender. Met zo'n pakket leer je niets over het houtbewerken. Met wat basic gereedschap en kennis kom je er dan wel.

Quasar
19 juli 2009, 11:09
klinkt goed! Op zoek naar een goed stuk hout

Ike57
19 juli 2009, 11:13
Op Marktplaats zie ik soms complete pakketjes staan (LP, Strat etc) voor 70 à 80 euro. Daar kun je natuurlijk ook nooit een buil aan vallen en het geeft je wel direct een redelijk inzicht over de samenstelling van een gitaar en hoe die er van binnen uit ziet.
Het kan best een leuk begin zijn maar ik heb geen al te hoge verwachtingen v.w.b. de kwaliteit.
Maar, misschien krijg je n.a.v. zo'n pakket de smaak te pakken en ga je door met het "echte werk" :D