PDA

View Full Version : digitech delay



YannickH
18 juli 2009, 23:19
ik heb vandaag al een topic geopent hier maar ik zit al heel lang met dit probleem.
ik heb al een jaar de digitech delay alleen ik kan hem ofwel niet goed instellen ofwel is het geen goede delay maar ik denk dat het het eerste gaat zijn:p
als ik bv. een solo speel dan zou ik graag hebben dat men delay ermee inzit en als ik stop dat het nog een paar keer weerklinkt.(zoals het hoort te zijn)
maar als ik een solo start met men delay op dan hoor je alles door elkaar en klinkt het zo rommelig dat het op niets trekt.hoe kan ik dat verhelpen?
en er zit ook een mono en stereo output aan.maakt het uit welke ik neem?

caliban
19 juli 2009, 00:13
Steek hij voor je amp of in de fx loop?

YannickH
19 juli 2009, 00:16
Steek hij voor je amp of in de fx loop?

kheb hem in men amp zitten,kheb men fxloop nog nooit gebruikt...

caliban
19 juli 2009, 00:18
Ik heb niet veel ervaring met delay enzoverder, maar de keren dat ik er al een gebruikt heb, doe ik dat in de loop, opdat het overstuurde geluid herhaald wordt en niet het herhaalde geluid begint te oversturen. Kan zijn dat ik het mis heb hoor.

YannickH
19 juli 2009, 00:19
moet ik dan gewoon van men input naar de fxloop gaan en dan terug naar de output?

caliban
19 juli 2009, 00:24
Van je gitaar naar de input van je amp eerst. Dan de fx-out naar de input van de delay en de output van de delay naar de fx-return van je amp terug.
En dan afhankelijk van je versterker kan je ergens instellen of en in welke mate je effect aanstaat.

YannickH
19 juli 2009, 00:26
Van je gitaar naar de input van je amp eerst. Dan de fx-out naar de input van de delay en de output van de delay naar de fx-return van je amp terug.
En dan afhankelijk van je versterker kan je ergens instellen of en in welke mate je effect aanstaat.

ja vanachter op men dsl staat nog een knop waar ik aan kan draaien:p(damn dat klinkt noob)