PDA

View Full Version : Neck crack les paul.



euroboy
18 juli 2009, 19:27
Ik kom terug van scoutskamp. Wil ik mijn koffer openen om eens lekker te kunnen spelen. staat men kop in rechte lijn met mijn nek??? Hoe kan dit? Dit moet toch van te vallen zijn. Of kan dit van de warmte?

YannickH
18 juli 2009, 19:32
als je je gitaar laat vallen als het in de koffer zit komt er dan wel iets aan de gitaar??
en was het een epi of een gibson?

Nico2
18 juli 2009, 19:58
Ik denk dat er iemand aan je gitaar gezeten heeft, hij barst niet zomaar door de temperatuur. :makeup:

euroboy
18 juli 2009, 20:03
Het is een gibson les paul goldtop. Ik heb de zwarte snakeskin koffer. Ik kan me ook niet voorstellen dat het door de warmte is... Maar hij lag op mijn kamer en mijn ouders zeggen dat er niemand buiten zij op men kamer is geweest. Kan hij als hij in de koffer zit barsten als hij valt?


Vraagje hoeveel kost het om dit te laten repareren?

Mr.Fingers
18 juli 2009, 20:07
Ja, het kan barsten door de gitaar in de koffer te laten vallen/omrollen/... die gibson-koffers geven niet genoeg ondersteuning aan de hals, waardoor dat kan voorkomen... hetstelling hangt af van de breuk zelf (proper & vlak, of met veel splinters, en door het gat van een stemschroef)... reken op een 80€ lijmkosten, en herlakken is toch een paar honderd euro.

euroboy
18 juli 2009, 20:24
Herlakken kan me niets schelen.... Als ze maar even goed speelt als voorheen. Dus de koffer moet dus gevallen zijn? Alvast bedankt . Bestaat er een alternatief voor een betere koffer?

Mr.Fingers
18 juli 2009, 20:28
SKB-cases, flightcases, koffer "opvullen" met een schuim,... zodat de neck overal ondersteund word,...

zo goed blijven spelen zal wel lukken, je gaat het alleen wel blijven zien (als je het niet laat herlakken). Post eens een foto van de breuk.

euroboy
18 juli 2009, 20:32
SKB-cases, flightcases, koffer "opvullen" met een schuim,... zodat de neck overal ondersteund word,...

zo goed blijven spelen zal wel lukken, je gaat het alleen wel blijven zien (als je het niet laat herlakken). Post eens een foto van de breuk.

DAt je het blijft zien is het probleem niet ik was even bezorgt dat dit ten nadele van de gitaar ging (dat er dus iets mee ging zijn voor altijd.) Ik ga maandag naar de winkel en dan laat ik hem maken. Ik ga een een foto maken.

Quicksilver
18 juli 2009, 20:38
DAt je het blijft zien is het probleem niet ik was even bezorgt dat dit ten nadele van de gitaar ging (dat er dus iets mee ging zijn voor altijd.) Ik ga maandag naar de winkel en dan laat ik hem maken. Ik ga een een foto maken.

Oh god zo een dure gitaar en dan een neck-crack :O

Wat zou ik me kut voelen! alleen al omdat je het ziet ik ben nogal een pietlut..

euroboy
18 juli 2009, 20:40
Oh god zo een dure gitaar en dan een neck-crack :O

Wat zou ik me kut voelen! alleen al omdat je het ziet ik ben nogal een pietlut..

Bwa die dingen gebeuren zeker... Het is kut want het gaat me geld kosten maar ik heb geen geld voor een refin en ik vind dat je dat niet moet overspuiten... Waarom weet ik niet maar ik vind het alsins :p

Quicksilver
18 juli 2009, 20:43
Bwa die dingen gebeuren zeker... Het is kut want het gaat me geld kosten maar ik heb geen geld voor een refin en ik vind dat je dat niet moet overspuiten... Waarom weet ik niet maar ik vind het alsins :p

Nou maak die foto even ik wil hem graag even zien.. :makeup:

zoon van Piet
18 juli 2009, 20:48
Bwa die dingen gebeuren zeker... Het is kut want het gaat me geld kosten maar ik heb geen geld voor een refin en ik vind dat je dat niet moet overspuiten... Waarom weet ik niet maar ik vind het alsins :p

that's the spirit.. wie gibson wil spelen, moet rekening houden met dit soort ongemakken. En het is net als met ontmaagden: de eerste keer doet het een beetje zeer, daarna went het snel..

euroboy
18 juli 2009, 20:56
Hier 2 foto's. Het ziet er alsins niet mooi vlak uit.

http://i27.tinypic.com/2ppxzqh.jpg


http://i27.tinypic.com/1el6yh.jpg



EDIT: Moet ik de snaren op spanning houden of lossen?

Mr.Fingers
18 juli 2009, 21:05
Nee, inderdaad... Ik vrees dat dat "onherstelbaar" is, omdat er echt veel hout weg is, en het toch versplinterd is... en een nieuwe neck laten steken bij Gibson kost meer dan een nieuwe gitaar.

(alles kan hersteld worden, maar het zal niet goedkoop zijn)

euroboy
18 juli 2009, 21:06
Nee, inderdaad... Ik vrees dat dat "onherstelbaar" is, omdat er echt veel hout weg is... en een nieuwe neck laten steken bij Gibson kost meer dan een nieuwe gitaar.

Fingers meen je dit???

Mr.Fingers
18 juli 2009, 21:08
snaren moesten al lang gelost zijn, nu zet je nog steeds kracht op het resterend stukje hout...


Ja, ik "vrees" van wel, ik heb al breuken gezien die "vlakker" waren, en die al niet meer hersteld konden worden, dit ziet er wel erg vies uit :makeup:

Shaggy
18 juli 2009, 21:11
Ik heb net een soortgelijke headcrack laten repareren op een jazz gitaar .. stuur maar een PM. Het ziet er goed uit. Voor 5 tientjes ben je klaar.

Je blijft het altijd zien!! Maar het speelt gewoon weer als tevoren.

beruk
18 juli 2009, 21:13
Ik ook en die werd wél hersteld. Klassieke gitaar en alleen een haarscheurtje nog te zien. Snaren los en naar de beste gitaarbouwer in de buurt ermee.
Moet een beste klap geweest zijn....:(

soup
18 juli 2009, 21:20
Zonde van je gitaar, misschien je koffer gewoon op de grond laten liggen?



Nee, inderdaad... Ik vrees dat dat "onherstelbaar" is, omdat er echt veel hout weg is, en het toch versplinterd is... en een nieuwe neck laten steken bij Gibson kost meer dan een nieuwe gitaar.

(alles kan hersteld worden, maar het zal niet goedkoop zijn)

Ziet er ''redelijk'' makkelijk uit, de hele nek is nog in orde enkel het bovenste gedeelte is gebroken.

kenx
18 juli 2009, 21:20
Hoy,


Ziet er inderdaad niet zo goed uit, maar ga er zeker eens mee langs bij een luthier. Die zal het waarschijnlijk wel kunnen maken...

Dat je een headcrack in de GIBSON case kan voorhebben, kan ik me enigszins nog voorstellen, maar dit???

Dit is bijna onmogelijk in de case, volgens mij heeft toch ièmand hem eruit genomen, en als dat zo niet is, moet het wel een héél zware klap geweest zijn, of is er iets op gevallen...

Naja, het is toch gebeurt dus die zever die ik hierboven verkocht, maakt toch niet veel uit, wel jammer van die mooie gitaar...

Sterkte!

YannickH
18 juli 2009, 21:20
wat een pijnlijke foto's :(

Sinner1980
18 juli 2009, 21:36
Jezus...sneu voor je man. Ik zou denk ik een week lang over mn zeik zijn (als niet langer) als dit met mijn paultje gebeurt...bah, te erg voor woorden. Ik hoop dat ze hem op kunnen lappen voor je....succes:makeup::makeup::makeup:

ACSlater
18 juli 2009, 22:11
Gemakkelijk te repareren. Mr Fingers denkt dat er een hap uit mist maar dat lijkt maar zo. De kop staat bij Gibsons in een hoek op de hals en niet in één lijn.

Thundermane
18 juli 2009, 22:16
Wouw, het zien van zulke foto's voelt net aan als het zien van een gebroken bot ofzo. Heel pijnlijk. Eerlijk gezegd, ook al dat het er nogal rommelig uit ziet, lijkt niet zo veel hout verloren te gaan eigenlijk. Ik denk dat het nog best te repareren is. Ik hoop het in elk geval voor je!
Maar bij waar het gebroken is schat ik zo in dat de kop eerst gevallen is. Zoals ik het me visualiseer dat iemand het idd net heeft geprobeerd terug te leggen ofzo en vervolgens toch nog laat vallen. Dit gebeurt in elk geval niet als de hals de impact heeft gekregen. Het is echt head first. Anderzijds het moest wel een flinke knal zijn geweest, meestal breekt zo iets nog niet wanneer een gitaar gewoon omvalt.
Succes in elk geval! :makeup:

kenx
18 juli 2009, 22:27
meestal breekt zo iets nog niet wanneer een gitaar gewoon omvalt.
Succes in elk geval! :makeup:

Bij fenders niet, gibsons wel...

macwilliams
18 juli 2009, 23:06
Sterkte met het verwerken van het verlies. :'(

kut voor je man.

Orpheo
19 juli 2009, 00:37
op de eerste foto lijkt t alsof er splinters weg zijn, op de tweede niet. Het is in ieder geval wel KLOTE.

Daarom ben ik ook fan van scarf joints en/of verticaal gelamineerd.

Maar de reparatie kan, als het netjes in/op elkaar past, heel simpel gedaan worden. is het een rot-breuk, kan je rekenen op een nieuwe headstock, en dat kost echt heel, heel erg veel. Wellicht is dan een nieuwe hals goedkoper. Ik heb Ben Crowe ooit een nieuwe hals in een SG zien zetten. zoiets is nog enger en spannender dan de nieuwste incarnatie van 'saw'...

GeofJackon
19 juli 2009, 00:47
op de eerste foto lijkt t alsof er splinters weg zijn, op de tweede niet. Het is in ieder geval wel KLOTE.

Daarom ben ik ook fan van scarf joints en/of verticaal gelamineerd.

Maar de reparatie kan, als het netjes in/op elkaar past, heel simpel gedaan worden. is het een rot-breuk, kan je rekenen op een nieuwe headstock, en dat kost echt heel, heel erg veel. Wellicht is dan een nieuwe hals goedkoper. Ik heb Ben Crowe ooit een nieuwe hals in een SG zien zetten. zoiets is nog enger en spannender dan de nieuwste incarnatie van 'saw'...

Hoe doen ze dat dan? Stomen, of de oude neck afzagen en wegfrezen?

Orpheo
19 juli 2009, 01:05
Hoe doen ze dat dan? Stomen, of de oude neck afzagen en wegfrezen?

afhankelijk van wat jij wilt. ik zou bv never de ouwe hals terug willen (ik heb een hekel aan gelakte halzen), dus, zaag erin! de toets kan zo wel bewaard worden overigens. zagen bij de hiel, en overdwars onder het fretboard, en stomen maar, daar waar het fretboard over de body zelf ligt.

GeofJackon
19 juli 2009, 01:18
Ahzo. Ja dat klinkt inderdaad nogal gruwelijk. Gelukkig zijn beide dames hier bolt-on's .

@TS Ik hoop dat je ze gemaakt krijgt

Johannes
19 juli 2009, 04:28
Dit kun je gewoon laten lijmen bij een goede bouwer/ reparateur, geen probleem.

puntdroad
19 juli 2009, 08:59
Heb je wel eens aan de verzekering gedacht?
zou je dit niet onder de inboedelverzekering van je ouders kunnen laten vergoeden?

geert1976
19 juli 2009, 12:32
ik zou wel een bouwer zoeken die niet alleen lijmt, maar er ter versteviging ook stalen pennen door doet, dan zit echt vast en breekt die nooit weer, Big One Music in Zwolle doet dit ook

Nico2
19 juli 2009, 12:50
Heb je wel eens aan de verzekering gedacht?
zou je dit niet onder de inboedelverzekering van je ouders kunnen laten vergoeden?

Bij de inboedel verzekering maak je geen schijn van kans, dat is alleen voor als je huis afgebrand is of je bestolen bent. Als je er achter komt wie het gedaan heeft kun je misschien wel van zijn/haar eventuele aansprakelijkheidsverzekering gebruik maken.

puntdroad
19 juli 2009, 13:01
Bij de inboedel verzekering maak je geen schijn van kans, dat is alleen voor als je huis afgebrand is of je bestolen bent. Als je er achter komt wie het gedaan heeft kun je misschien wel van zijn/haar eventuele aansprakelijkheidsverzekering gebruik maken.


Maar dat zijn hoogstwaarschijnljk z'n ouders toch?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets gedaan, maar ik weet dat sommige mensen álles via de verzekering claimen...
Ze zullen vast niet met alles wegkomen, maar toch..
Niet geschoten is altijd mis.

euroboy
19 juli 2009, 13:04
Ik weet niet wie het gedaan heeft en ik denk ook niet dat ik het zal of ooit zal weten. De meningen zijn nogal tegenstrijdig.... De ene zegt is makkelijk te maken de andere zegt kan je niet maken. Wat is het nu? Morgen ga ik naar de winkel.


Er lag niet echt hout in de koffer dus als hij gebroken is in de koffer denk ik niet dat er hout verloren is gegaan.

humbucker
19 juli 2009, 13:15
Mss weer een aanwijzing dat het niet in de koffer is gebeurd.. Lijkt me toch straf dat dit opeens gebeurd als de koffer omvalt.

Sterkte!

geert1976
19 juli 2009, 13:33
Mss weer een aanwijzing dat het niet in de koffer is gebeurd.. Lijkt me toch straf dat dit opeens gebeurd als de koffer omvalt.

Sterkte!

zal niet de eerste zijn, als je Gibson in de koffer ligt, de koffer gewoon neerleggen of de gitaar in een goed rek zetten, loop je het minste risico

Pepe
19 juli 2009, 13:33
Of het nauwelijk of makkelijk te repareren is kan je onmogelijk hier vaststellen, dat hangt ook in sterke mate af van de deskundigheid en methode van de reparateur. Een winkelbediende met een lijmspuit is goedkoper doorgaans dan een luthier maar niet perse beter...

Een nieuwe neck is inderdaad prijzig. De oude eraf halen is niet zo'n toer... het fretboard eraf stomen en dan verder met de verbinding, dagje werk. Maar een nieuwe neck moet custom gemaakt en gespoten worden, het fretboard kan je dan daar op overzetten. Ik schat al gauw een euro of 7/800.
Een goeie neck reparatie wordt uitgevoerd met plugjes, alleen lijmen is de mindere methode.

nickofzo
19 juli 2009, 18:07
auw!!!

zoiets kan echt niet in de koffer gebeuren.. mijn koffer is ook een keer met een harde klap neergekomen .. maar gelukkig nergens last van..

laat ff weten wat je er uiteindelijk mee gedaan hebt..

pueblo
19 juli 2009, 18:22
ik heb ergens een neck repair gezien van iemand die nog een stukje van de nek afzaagde, scarfed joint, en een nieuwe kop maakte

TIMBER
19 juli 2009, 21:42
Lijkt idd erger dan het is.. tis goed te repareren.. 1 x laten doen en 1 x zelf gedaan.. je blijft het idd zien maar de plank is gewoon weer als vanouds bespeelbaar.. de reparatie zal zoals gezegd rond de 5 tientjes liggen dat zijn de kosten niet.. de kosten liggen vooral in de waardedaling van je plank bij een eventuele verkoop c.q inruil.

FruscianteFan
19 juli 2009, 22:12
auw!!!

zoiets kan echt niet in de koffer gebeuren.. mijn koffer is ook een keer met een harde klap neergekomen .. maar gelukkig nergens last van..

laat ff weten wat je er uiteindelijk mee gedaan hebt..
Dat de jouwe een dergelijke klap in de koffer heeft overleefd, betekent niet dat het in dit geval niet in de koffer kan zijn gebeurd.

frankpaul1
20 juli 2009, 00:18
Waarom zegt iedereen dat je ofwel plugjes, of zelfs metalen pennen nodig hebt voor een goede reparatie? Als het goed gelijmd kan worden zal de gitaar echt nooit meer op dat punt breken. Een goede lijmverbinding is vaak sterker dan het hout was. Heb dit helaas al met meerdere gitaren mee mogen maken. Ik denk dat euroboy's gitaar prima te repareren is door een goede vakman.

geert1976
20 juli 2009, 00:25
Waarom zegt iedereen dat je ofwel plugjes, of zelfs metalen pennen nodig hebt voor een goede reparatie? Als het goed gelijmd kan worden zal de gitaar echt nooit meer op dat punt breken. Een goede lijmverbinding is vaak sterker dan het hout was. Heb dit helaas al met meerdere gitaren mee mogen maken. Ik denk dat euroboy's gitaar prima te repareren is door een goede vakman.

wordt de hals net iets sterker van, heb het van meerdere bouwers gehoord, mijn SG is in het verleden in St. Louis gerepareerd en die bouwer zweerde erbij, heeft na de tijd, mogelijke holle ruimtes rondom de pennen opgevuld met een soort epoxy dmv injecties (gaatjes zijn nog zichbaar)

Agent_Smith
20 juli 2009, 12:11
auw!!!

zoiets kan echt niet in de koffer gebeuren.. mijn koffer is ook een keer met een harde klap neergekomen .. maar gelukkig nergens last van..

laat ff weten wat je er uiteindelijk mee gedaan hebt..

Wat een onzin! Moet je m eens hard op de platte voor- of achterkant laten stuiteren. Grote kans dat-ie gaat.
Repareren is geen probleem hoor. Ik heb al vele Gibsons gehad met gerepareerde cracks. De één wat mooier dan de andere, maar altijd zo stabiel als maar kan en never stemming problemen.

geert1976
20 juli 2009, 12:46
Wat een onzin! Moet je m eens hard op de platte voor- of achterkant laten stuiteren. Grote kans dat-ie gaat.
Repareren is geen probleem hoor. Ik heb al vele Gibsons gehad met gerepareerde cracks. De één wat mooier dan de andere, maar altijd zo stabiel als maar kan en never stemming problemen.


zoals ik ook al eerder opgemerkt heb, ook in een koffer breken ze als de koffer valt, heb dit al vaker gezien(niet bij mijzelf gelukkig)

na reparatie is er niets meer aan de hand en speelt die hetzelfde als voorheen

Nobler
20 juli 2009, 13:07
He, Euroboy, hebben je kleine broertjes of zusjes? Of hebben jullie een werkster? Die kan wat te enthousiast spullen verplaatst hebben bij het stofzuigen. Als die het gedaan zou hebben zou zij een beroep kunnen doen op haar aansprakelijkheidsverzekering.

Of misschien heb je een klein buurjongetje dat ook graag zo'n gave gitaar zou hebben en toen hij bij je moeder om een koekje kwam vragen naar boven gesneakt is om nu je er niet was even Slash te spelen met jouw gitaar? Ook als dat boven water zou komen is de kans groot dat ze een aansprakelijkheidsverzekering hebben.

Over pinnen of deuvels bij de reparatie: óp de lijmnaad (precies er op) zal hij als het goed gedaan is nooit breken, maar als hij weer breekt, dan is de kans groot dat hij er net naast zal breken, en dat is volgens mij de reden dat sommige reparateurs in bepaalde gevallen pinnen of deuvels plaatsen.

Noid
20 juli 2009, 16:37
.... Kan hij als hij in de koffer zit barsten als hij valt?
...
Ten 1e: lullig voor je.
Ten 2e: ja uit ervaring kan ik bevestigen dat hij kan breken in de koffer. Een keer kwam de stofzuiger tegen de koffer terwijl deze rechtop stond. De koffer viel voorover en tot mijn verbazing had ik toen ook een dikke headcrack.

Heb je de spanning zoals al eerder in dit topic al geadviseerd al van de snaren afgehaald? Hoe sluit de breuk dan op elkaar aan?

RS-Rik
20 juli 2009, 18:37
volgens mij kan dit veel erger!!

De crack zit in de kop, niet in de neck, dat scheelt bespeelbaarheid. Ik hoop dat je alle stukjes nog hebt, dan is een reparatie denk ik wel mogelijk.

TIMBER
20 juli 2009, 20:46
wordt de hals net iets sterker van, heb het van meerdere bouwers gehoord

Hoef je geen gitaarbouwer voor te zijn.. werk al mijn hele leven in de houtconstructie en houtlijm (gewoon die van de bouwmarkt) is zoals al aangegeven sterker dan de binding van de houtcellen zelf. Zoals ik al aangaf is het goed te repareren.. 1 x laten doen en 1 x zelf gedaan.. je blijft het zien maar de plank is gewoon weer als vanouds bespeelbaar.. de reparatie zelf zullen de kosten niet zijn dit zal vooral liggen in de waardedaling van je plank bij een eventuele verkoop c.q inruil.

Highway49
21 juli 2009, 07:36
Ik heb zoiets ook eens meegemaakt met een akoestische gitaar, met een vergelijkbare scheur erin als bij Euroboy.

Is door een bekwame gitaarbouwer weer prima in elkaar gelijmd. Mijn ongelukje bewijst misschien (hoewel het door ervaren forumleden al gezegd was) extra dat lijmen stevig genoeg is, omdat het om een 12 snarige gitaar ging. Naar mijn weten heb je daarbij veel meer trek op je hals.

Ik ken bij mij in de buurt 2 gitaarbouwers die dit soort dingen vaker gedaan hebben, maar daar heb jij weinig aan. Voor die 4 a 5 tientjes die genoemd worden werd er bij mij nog een nieuwe set snaren opgezet ook :)

Ik zou zeggen, no worries

Agent_Smith
21 juli 2009, 08:36
Hoef je geen gitaarbouwer voor te zijn.. werk al mijn hele leven in de houtconstructie en houtlijm (gewoon die van de bouwmarkt) is zoals al aangegeven sterker dan de binding van de houtcellen zelf. Zoals ik al aangaf is het goed te repareren.. 1 x laten doen en 1 x zelf gedaan.. je blijft het zien maar de plank is gewoon weer als vanouds bespeelbaar.. de reparatie zelf zullen de kosten niet zijn dit zal vooral liggen in de waardedaling van je plank bij een eventuele verkoop c.q inruil.

Absoluut volledig mee eens! :)

frander
21 juli 2009, 17:59
En gewoon je moeder aansprakelijk stellen. Kost haar niets en je krijgt een smak poen terug. Daarom heeft ze ook een verzekering! Mijn pa had pas een dure polo verwassen. Geen probleem 100% vergoed.

frankpaul1
21 juli 2009, 18:09
En gewoon je moeder aansprakelijk stellen. Kost haar niets en je krijgt een smak poen terug. Daarom heeft ze ook een verzekering! Mijn pa had pas een dure polo verwassen. Geen probleem 100% vergoed.

Haha, ja dat is wel lekker makkelijk, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Je bent je no-claim kwijt en als je te vaak zo'n geintje uithaalt gaat je premie ook omhoog.

frander
21 juli 2009, 18:17
Ik zou maar gauw overstappen op een andere verzekeringsmaatschappij al je no-cleam hebt op een aansprakelijkheidsverzekering. Ik zeg ook niet dat je er misbruik van moet maken. Alleen je moeder de schuld geven. Die koffer ketst niet vanzelf om!

frankpaul1
21 juli 2009, 18:26
Tsja, misschien beetje slechte ervaring gehad met een laptop. Maar ik denk dat het gewoon een kwestie wordt van jammer maar helaas, laten fixen en de waardedaling voor lief nemen.

puntdroad
21 juli 2009, 20:35
Tsja, misschieen beetje slechte ervaring gehad met een laptop. Maar ik denk dat het gewoon een kwestie wordt van jammer maar helaas, laten fixen en de waardedaling voor lief nemen.


Je zal waarschijnlijk gelijk hebben, maar dát is precies wat de maatschappijen willen.

Dat je dus niks claimt..

Ik weet het niet hoor, ik heb het nooit gedaan, maar als m'n kinderen of m'n vriendin m'n usa strat laten vallen....wie weet zou ik het proberen...

Raytheman
21 juli 2009, 22:49
Even over verzekeringen (er worden hier nogal wat aannames gedaan)
Je kan altijd claimen bij je verzekering (inboedel) - ook als het je eigen schuld is-
bijvoorbeeld: strijkijzer op je strijkgoed laten staan en de telefoon gaat of
stekker van het aquarium eruit om te stofzuigen en vergeten terug te doen.

Wil je het op de aansprakelijkheid verhalen dan moet je iemand middels een aangetekende brief daadwerkelijk aansprakelijk stellen- ook als het familie is!-

Overigens is in beide gevallen vaak een eigen risico van toepassing; 500 euro is niet ongebruikelijk...(dwz als reparatie/vervanging duurder is dan 500 dan wordt het meerbedrag vergoed)

FruscianteFan
21 juli 2009, 23:49
Je zal waarschijnlijk gelijk hebben, maar dát is precies wat de maatschappijen willen.

Dat je dus niks claimt..

Ik weet het niet hoor, ik heb het nooit gedaan, maar als m'n kinderen of m'n vriendin m'n usa strat laten vallen....wie weet zou ik het proberen...
Als iemand een USA strat laat vallen is er (meestal) niets aan de hand.

euroboy
22 juli 2009, 14:53
de gitaarwinkel geweest waar ik hem gekocht heb. Het gaat me 100/150 euro kosten en ik ben hem kwijt tot 15 aug. Ben blij dat ze gemaakt kan worden! Wel jammer dat ik er niets mee te maken heb en dat ik er toch voor moet opdraaien... Achja het is nu maar zo. Wat nu wel enorm klote is is dat ik geen gitaar meer hebhopelijk zie ik vanavond een vriend van me en kan ik hopelijk zijn squier lenen. Bedankt voor alle info enz. En natuurlijk voor de reacties!

nickofzo
22 juli 2009, 15:03
super... komt helemaal goed;)

mikeyaxeman
22 juli 2009, 16:06
Zonde en echt zuur dit! :(
Hoop dat je Gibbie weer in puike staat terug komt..
Hoop dit nooit mee te maken..

nickofzo
22 juli 2009, 16:37
misschien zelf voor een backup gitaar sparen?

epiphone ofzo...

en anders een gibson sg special.. zijn niet zo heel duur

TIMBER
22 juli 2009, 20:31
Als iemand een USA strat laat vallen is er (meestal) niets aan de hand.

Neen hooguit wat plastic schade..;)

TIMBER
22 juli 2009, 20:32
de gitaarwinkel geweest waar ik hem gekocht heb. Het gaat me 100/150 euro kosten..


Voor die prijs mag de afwerking ook zekers toppie zijn.. dus even goed controleren.

snaarplukker
22 juli 2009, 20:53
Voor die prijs mag de afwerking ook zekers toppie zijn.. dus even goed controleren.
Of ze gebruiken Gibson houtlijm, Gibson klemmen, Gibson handen...........;)