PDA

View Full Version : kickass overdrive gezocht



YannickH
18 juli 2009, 15:00
ik speel over een marshall jcm2000 met1960cab en ik zoek echt een goede overdrive waar ik een heel zwaar en krachtig metal geluid mee krijg.ik heb er nu een zakk wylde mxr overdrive aanhangen maar ik zoek iets anders.
prijs speelt geen rol.
alvast bedankt

Ferraririk
18 juli 2009, 15:07
Marshall guv'nor 1, prijzen tussen 60-90 euro, kijk maar op marktplaats (dus de zwarte versie, met rode streepjes)

Fuhgawz
18 juli 2009, 15:17
Wat bevalt je precies niet aan je MXR? Te weinig laag, te weinig gain, te weinig volume, te veel mids, etc!?
En als geld geen rol speelt zou je misschien ook kunnen kijken naar een andere versterker die jou wel dat metalgeluid geeft dat je zoekt.

YannickH
18 juli 2009, 15:19
Wat bevalt je precies niet aan je MXR? Te weinig laag, te weinig gain, te weinig volume, te veel mids, etc!?
En als geld geen rol speelt zou je misschien ook kunnen kijken naar een andere versterker die jou wel dat metalgeluid geeft dat je zoekt.

nee ik blijf bij men marshall.ik vind de mxr te zacht klinken.hij klinkt niet zwaar genoeg.en hij ruist verschrikkelijk.

Jan Buurman
18 juli 2009, 15:36
Gebruik je hem dan wel goed? De door jou gebruikte combinatie moet toch wel erg vet kunnen klinken... Welke gitaar gebruik je?

Edit: Sorry, ik zie nu je sig pas. Humbuckers dus..

robert-gitarist
18 juli 2009, 15:48
Metal sound in de zin van Zakk Wylde zelf oid?
Als ik de gain channel van mijn DSL gebruik, en ik schakel die extra gain knop in, en speel wat met de EQ, dan heb ik geen extra pedaal voor nodig :D Misschien een tubescreamer voor solo's maar thats it.

YannickH
18 juli 2009, 15:58
nee zakk zen geluid moet ik niet hebben.
meer in de zin van nevermore of cannibal corpse enzo
het zwaardere werk;)

robert-gitarist
18 juli 2009, 16:09
:crazyhappy: Dat ze dat muziek noemen joh...:???:
Smaken verschillen gelukkig :D ;)

Anyway, probeer eens wat minder mids in je sound te draaien, en wat spelen met de presence knop, ik denk dat je dan redelijk ver moet komen. Evt. wat minder treble.

Gitaar4LifeDude
18 juli 2009, 16:13
ik vond de blackstar dist-x een behoorlijk zwaar pedaal, je kan 'm met 'n knopje amerikaans of engels zetten en met dat amerikaanse klinkt het echt heel bruut vooral in het low-end.

YannickH
18 juli 2009, 16:22
Ibanez TS808 Reissue Tube Screamer is dat wat?

Jan Buurman
18 juli 2009, 16:25
Daar schiet je niet heel veel mee op omdat dat, net zoals de zw-44 een tubescreamer-achtige is...

YannickH
18 juli 2009, 16:29
Daar schiet je niet heel veel mee op omdat dat, net zoals de zw-44 een tubescreamer-achtige is...

hmm ok dan

Kellet
18 juli 2009, 16:33
Maxon OD808.

Als je de prijs echt geen punt vind, neem dan een Mad Professor Little Green Wonder.

Jan Buurman
18 juli 2009, 16:36
ik vond de blackstar dist-x een behoorlijk zwaar pedaal, je kan 'm met 'n knopje amerikaans of engels zetten en met dat amerikaanse klinkt het echt heel bruut vooral in het low-end.

Voor die mega harde sh*t moet je inderdaad richting die Blackstar bakkies, ....denk ik.... Kijk ook eens wat meer in de distortionhoek

caliban
18 juli 2009, 16:37
nee zakk zen geluid moet ik niet hebben.
meer in de zin van nevermore of cannibal corpse enzo
het zwaardere werk;)

Heb je wel andere amps geprobeerd toen je de TSL hebt gekocht? Ik zeg niet dat deze sound niet uit de TSL gaat komen, maar bij de bands die jij opnoemt denk ik eerder aan de typische high-gainers. Een 5150 of ENGL zou je veel meer mee zijn.
Voor je TSL kan je misschien wel een tubescreamer zetten, en een equaliser in de fxloop als het nog niet genoeg is.
Wat zijn nu je instellingen op je versterker?

YannickH
18 juli 2009, 16:42
Heb je wel andere amps geprobeerd toen je de TSL hebt gekocht? Ik zeg niet dat deze sound niet uit de TSL gaat komen, maar bij de bands die jij opnoemt denk ik eerder aan de typische high-gainers. Een 5150 of ENGL zou je veel meer mee zijn.
Voor je TSL kan je misschien wel een tubescreamer zetten, en een equaliser in de fxloop als het nog niet genoeg is.
Wat zijn nu je instellingen op je versterker?

ik heb een dsl100;)

caliban
18 juli 2009, 16:46
ik heb een dsl100;)

Oké net hetzelfde verhaal. Op zich geen specifieke metal amp. Ik raad je een tubescreamer aan, overdrive moet ongeveer dicht, tone ongeveer op midden, level op drie kwart. Dit door het leadkanaal met gain op half (kan je zelf natuurlijk wat aanpassen). Verder niet te weinig mid in je geluid.
Wat zijn je instellingen??

YannickH
18 juli 2009, 16:52
Oké net hetzelfde verhaal. Op zich geen specifieke metal amp. Ik raad je een tubescreamer aan, overdrive moet ongeveer dicht, tone ongeveer op midden, level op drie kwart. Dit door het leadkanaal met gain op half (kan je zelf natuurlijk wat aanpassen). Verder niet te weinig mid in je geluid.
Wat zijn je instellingen??

ik ben nu niet thuis maar ik heb men presence,treble,middle en bass ongeveer op7 allemaal staan

Nielsje
18 juli 2009, 16:53
Maxon OD808.

Als je de prijs echt geen punt vind, neem dan een Mad Professor Little Green Wonder.

Ja, want de Maxon is wezenlijk anders dan de Tubescreamers...:dontgeti:
Het verbaast me altijd dat in dit soort topics veel dingen worden aangeraden zonder gedegen onderbouwing..

caliban
18 juli 2009, 17:03
Ja, want de Maxon is wezenlijk anders dan de Tubescreamers...:dontgeti:
Het verbaast me altijd dat in dit soort topics veel dingen worden aangeraden zonder gedegen onderbouwing..

Om het even welke pedaal die hier al is aangeraden, buiten een tubescreamer vind ik ononderbouwd. En of het nu een maxon, een ibanez, een zelfbouw van €25 of een onnozel boutique ding van €250 is, gaat niet veel uitmaken, aangezien het ding alleen maar een beetje moet boosten en wat bas moet wegfilteren.


ik ben nu niet thuis maar ik heb men presence,treble,middle en bass ongeveer op7 allemaal staan

Gain ook?

Jan Buurman
18 juli 2009, 17:05
........ Voor je TSL kan je misschien wel een tubescreamer zetten, ........

Daar is die Zakk Wylde overdrive perfect voor. Daar zou hij juist voor "ontwikkeld" zijn..

Ik denk echt dat je met je DSL 100 + de ZW-44 en je Les Paul een erg vet geluid moet kunnen creëren!

YannickH
18 juli 2009, 17:08
Daar is die Zakk Wylde overdrive perfect voor. Daar zou hij juist voor "ontwikkeld" zijn..

Ik denk echt dat je met je DSL 100 + de ZW-44 en je Les Paul een erg vet geluid moet kunnen creëren!

mja men lespaul gaat er toch uit en er komt een schecter in

caliban
18 juli 2009, 17:11
mja men lespaul gaat er toch uit en er komt een schecter in

Dat gaat denk ik geen gigantisch verschil maken. Hoe stel je de ZW in?

YannickH
18 juli 2009, 17:20
Dat gaat denk ik geen gigantisch verschil maken. Hoe stel je de ZW in?
weet ik niet vanbuiten en ik ben niet thuis nu

caliban
18 juli 2009, 17:27
Even opgezocht (had die ZW dingen nog nooit fatsoenlijk bekeken), om je amp goed te boosten zou je gewoon de gain laag moeten houden, tone rond het midden, output hoog.

Chris Winsemius
18 juli 2009, 17:54
ik speel over een marshall jcm2000 met1960cab en ik zoek echt een goede overdrive waar ik een heel zwaar en krachtig metal geluid mee krijg.ik heb er nu een zakk wylde mxr overdrive aanhangen maar ik zoek iets anders.
prijs speelt geen rol.
alvast bedankt

Als je dat puur uit 'n pedaal wilt halen lijkt mij het handiger 'n (metal)distortion-pedaal te zoeken.

De ZW-overdrive zit meer in de TS9/SD1-regionen en het lead-kanaal v/e 2000 is meer rock dan metal.

Hell's Engl
18 juli 2009, 18:48
Check de LovePedal Amp50 'ns... staat er nu een op gitaarnet...

Joost

caliban
18 juli 2009, 19:08
Als je dat puur uit 'n pedaal wilt halen lijkt mij het handiger 'n (metal)distortion-pedaal te zoeken.

De ZW-overdrive zit meer in de TS9/SD1-regionen en het lead-kanaal v/e 2000 is meer rock dan metal.

Ik ben helemaal niet voor die metal pedaaltjes, ik heb nog nooit een overtuigende metal overdrive uit een pedaaltje gehoord (tenzij het pedaaltje als boost dient, maar in dat geval zitten we weer bij de tubescreamer). Kan je nog beter een line6 preamp door een lampen poweramp doen.

Lexvandoef
18 juli 2009, 19:48
Nou denk ik ook niet dat een DSL de meest geschikte amp is voor cannibal corpse achtige sounds, dat zal je dan toch echt in een pedaaltje moeten zoeken.

Mocht je geld te veel hebben, een HBE Big D, een hele hele vette overdrive/distortion die ook nog eens kan boosten.

caliban
18 juli 2009, 19:50
Nog iets anders wat ik eerder ben vergeten te zeggen: ben je zeker dat de cabinet je ligt. Persoonlijk vind ik g12t75's te schel op zich, hoewel de speaker vaak voor metal wordt gebruikt.

YannickH
18 juli 2009, 21:25
Nou denk ik ook niet dat een DSL de meest geschikte amp is voor cannibal corpse achtige sounds, dat zal je dan toch echt in een pedaaltje moeten zoeken.

Mocht je geld te veel hebben, een HBE Big D, een hele hele vette overdrive/distortion die ook nog eens kan boosten.

waar kun je die HBE Big D krijgen in belgië?

caliban
18 juli 2009, 22:37
Je moet niet naar mij luisteren, maar ik geloof echt niet in distortionpedaal over cleankanaal dingen voor metalgeluiden. Naar mijn mening ga je het beste af zijn met ofwel een andere versterker, ofwel modificaties aan je huidige versterker, ofwel een tubescreamer ervoor (dat moet echt niet veel kosten) en een equaliser in de loop, kan je wat laagmid bij draaien.
@ cobalexi: Toen je de DSL hebt gekocht, had je dit type muziek in mind eigenlijk?