PDA

View Full Version : Nieuwe pedalen @ Summer NAMM...



DiscoFreq
18 juli 2009, 14:00
Ik hou weer een lijstje bij hier:
http://www.effectsdatabase.com/news/namm/2009/summer

rhcp_schipper
18 juli 2009, 14:54
Vette shit dat er een reissue uitkomt van de ibanez wh-10. Denk dat dat een goede set is van ibanez, gezien de belachelijke prijzen die dingen nu voor worden verkocht op ebay/marktplaats ebz.

Vind ik wel een interessant pedaal.

David1223
19 juli 2009, 01:39
Ja en hij gaat 99 USD kosten!!!

DiscoFreq
19 juli 2009, 11:16
Ja en hij gaat 99 USD kosten!!!

In Euro's is dat wel héél mooi...






... moesten de importeurs eens aan de huidige wisselkoers ipv die van 5 jaar geleden rekenen...

koentjo
19 juli 2009, 11:47
cool, kleine MMDLX's.
past ten minste wat beter op een pedalboard. :P

Mitch
19 juli 2009, 11:49
Memory Boy, Memory Toy... twee analoge delays mét modulatie erbij, ze gaan er wel voor bij EHX!

zoon van Piet
19 juli 2009, 12:04
en naar verluid hadden ze er ook 's werelds grootste pedalenbordje (http://www.flickr.com/photos/7297852@N05/3728932711/in/set-72157621596146152/).

het móet mogelijk zijn om dat record te breken...
maar niet met mijn pendale, want die benne ammel vintitsj en ongeschikt voor zo'n bord!
( want dit is geen doen zonder ledjes..)

David1223
19 juli 2009, 13:20
In Euro's is dat wel héél mooi...






... moesten de importeurs eens aan de huidige wisselkoers ipv die van 5 jaar geleden rekenen...

Je kan er ook eentje zelf uit amerika kopen niet?

EDIT: Hoeveel euro's zou dat dan gaan kosten? 100?

DiscoFreq
19 juli 2009, 15:34
Je kan er ook eentje zelf uit amerika kopen niet?

EDIT: Hoeveel euro's zou dat dan gaan kosten? 100?
Ja, tuurlijk, zelf op internet of in Duitsland kopen scheelt dikwijls veel.

Soms wel spijtig voor de lokale winkels want die kunnen er dikwijls niets aan doen...


Waarschijnlijk zal dat hier evenveel euro's als dollars kosten ja :)

David1223
19 juli 2009, 17:16
Maar als ie inderdaad hetzelfde gaat klinken als de WH10 is dat niet veel natuurlijk!! Ik kan niet wachten.

Frustastic
19 juli 2009, 17:35
Ik hoop dat ze ook replacement pots van de WH-10 gaan verkopen.:soinnocent:

Dirk_Hendrik
19 juli 2009, 18:21
en dus kun je je afvragen welke van de 2 verschillende versies van "de WH10" eigenlijk in dit doosje zit ;)

David1223
19 juli 2009, 21:40
en dus kun je je afvragen welke van de 2 verschillende versies van "de WH10" eigenlijk in dit doosje zit ;)

Ik snap 'm niet

xaviervr
19 juli 2009, 22:02
Er zijn vroeger 2 modellen uitgebracht. Een groen/grijze versie en een zwarte versie.

Het schijnt dat de zwarte versie een lichte volumeboost geeft en de grijze niet.

Ik heb ze allebei gehad (zelfs een WF10), maar ik vond er niets aan. Het plastiken omhulsel ging rap kapot en het geluid klonk te schel voor mij.

Frustastic
19 juli 2009, 22:05
Er zijn vroeger 2 modellen uitgebracht. Een groen/grijze versie en een zwarte versie.

Het schijnt dat de zwarte versie een lichte volumeboost geeft en de grijze niet.

Ik heb ze allebei gehad (zelfs een WF10), maar ik vond er niets aan. Het plastiken omhulsel ging rap kapot en het geluid klonk te schel voor mij.

De zwarte zou geen volume boost hebben, omdat er een ander potmeter in zou zitten. De grijze heeft dat wel.

Hallie
19 juli 2009, 22:53
wat is dat abovegroundFX? ziet er wel grappig uit, en het het roept een gevoel dat het niet zoveel gaat kosten!
kan niet wachten tot die kleine memory mans

The Lo Lands
20 juli 2009, 11:25
Vette shit dat er een reissue uitkomt van de ibanez wh-10. Denk dat dat een goede set is van ibanez, gezien de belachelijke prijzen die dingen nu voor worden verkocht op ebay/marktplaats ebz.

Vind ik wel een interessant pedaal. Kunnen 'zij' die de eerste versie hebben straks gaan verkondigen dat deze toch veeeel beter klinkt en daardoor zijn geld dubbel en dwars waard is. Ik snap zoiezo niet die hijsa rond dit pedaal. Omdat een J. Frusciante dit pedaal gebruikt is het een bijzonder pedaal?? Inderdaad wel een slimme zet om als bedrijf hier op in te haken en te komen met een reissue. Verbetering is wel de metalen behuizing! Maarja die plastic versie klinkt echt beter hoor :seriousf:

Mitch
20 juli 2009, 12:45
Hij klinkt wel duidelijk anders dan andere wah pedalen. Een nuance natuurlijk, maar ik zou 'm toch wel een aparte plaats in de wah-wereld geven. Zoals de Crybaby en de Vox ondanks de technische overeenkomsten een andere klank hebben, zo heeft de WH10 dat ook. Je moet er van houden, maar da's met alles.
Ik zou mijn picture wah er niet voor inruilen bijvoorbeeld :D