PDA

View Full Version : Mijn take op de 80s rock ballad backing



a darker shade of grey
18 juli 2009, 11:29
Uiteraard mateloos geïnspireerd door wat Jordy Norbart heeft laten horen op die track, moest ik het gewoon ook proberen.
Het resultaat is hier (www.soundclick.com/Teun) te beluisteren.
Comments please :D

Gert-Jan
18 juli 2009, 12:04
Hoor je nou echt niet dat het vreselijk vals is?

samthegreat4
18 juli 2009, 12:16
Zo vreselijk vals is het ook weer niet, maar net vals genoeg om storend te zijn.
Voor de rest wel goed concept (op de valsheid na en een net niet doorgeduwde bend).

stratie
18 juli 2009, 12:48
haha, ik voel me zeer gevleid, maar door die phaser klinkt hij af en toe een beetje vals, of wat is het flanger ofzo?:P

Overal best leuk gedaan!

Divine
18 juli 2009, 13:11
Zijn jullie oren kapoet (m.u.v. GJ)?

@Topic starter, luister nog eens goed naar je opname, op deze manier is het erg moeilijk om naar te luisteren.

a darker shade of grey
18 juli 2009, 13:37
Ik hoor zelf ook dat vooral in de tweede helft de gitaar ontstemd raakt, maar dat kwam vooral door het tremolo geweld wat vlak voor de helft komt. Daar was hij niet geheel tegen bestand denk ik. Maar ik vond het persoonlijk nu weer niet zó erg, en was best tevreden met het resultaat. Helaas dat jullie niet dezelfde mening toegedaan is.

Chocola
18 juli 2009, 19:36
Ik hoor zelf ook dat vooral in de tweede helft de gitaar ontstemd raakt, maar dat kwam vooral door het tremolo geweld wat vlak voor de helft komt. Daar was hij niet geheel tegen bestand denk ik. Maar ik vond het persoonlijk nu weer niet zó erg, en was best tevreden met het resultaat. Helaas dat jullie niet dezelfde mening toegedaan is.

Vanaf het begin is het vals, en niet zo een klein beetje ook.
Sommige noten doen pijn aan mijn oren. Sommige stukken vind ik mooi gespeeld, alleen moet je het echt nog eens opnemen, en dan zuiver, dan denk ik dat ik je zeker een 7-8 geef :)

Thundermane
18 juli 2009, 21:57
Het hele probleem is dat de verschillende instrumenten niet op elkaar afgestemd zijn, het is inderdaad gewoon vals over het algemeen met een paar keer dat het niet vals is eigenlijk.

Afgezien het valse, wat toch wel erg afleid, vind ik het mooi gespeeld. Heel erg touchy.