PDA

View Full Version : spulletjes vervangen?



Spanky
28 maart 2003, 18:49
ik kan een tweedehands versterker kopen,
maar ik heb enkele vraagjes

1 'knopje' ontbreekt, ik bedoel een regelaar, het 'omhulsel' eigenlijk, je kan wel gewoon draaien aan het ding.
Enkele van de andere zijn ook niet meer in zo'n goeie staat.
Kan je er ergens nieuwe kopen???

ten tweede,
het 'ijzeren frame' dat voor de speaker zit (ik weet niet hoe je zo'n ding noemt, maar je weet ik bedoel hetgeen bijna de hele grootte van de versterker inneemt) het deel waarbij bvb bij marshall en fenders het logo opstaat. Dat ziet er ook nogal verouderd uit. Het ziet er mij gemakkelijk af te halen uit (enkele veisjes losmaken).
Kan je die ook nieuw kopen ergens?

thx

Dirtypool
28 maart 2003, 19:00
Grill?

wietse
28 maart 2003, 20:46
als er gewoon een knop mist dan kan je er wel 1 bijzoeken ,als de potmeters verrot zijn kan je die meestal wel krijgen in een electronica zaak zijn ong 4 tot 10 euro per stuk hangt van model af.
denk er wel om dat potmeters voor volume em toon regeling verschillend zijn en ze niet teveel afwijken van de originele anders heb je een probleem met alles weer in elkaar te passen.

voor de grille daar kan je gewoon het frame van kaal maken en er nieuwe stof over heen te spannen wel stevige speakerstof aub ter bescherming van de speaker.
maar als er veel aan die versterker mankeert kan het nog een dure hobby worden dus effe nadenken of tie het waard is ,is het bv een vintage bakkie die je niet veel ziet en een goed geluid heeft dan is het wel leuk als het een gewoon alledaags,oefen versterkertje is zou ik er niet aan beginnen of hij moet al heel goedkoop zijn.

Spanky
29 maart 2003, 00:08
ja inderdaad, daarom dat ik de vraag hier stelde,
om te zien of het de moeite zou zijn
ben het nog aan het overwegen

die grill mankeert eigenlijk nix mee, vind gewoon dat die er wat oud, denk mss beetje 'verroest' (niet echt letterlijk, maar verkleurd ofzo) uitziet.
Kan ik die er gewoon afhalen en hoe krijg ik ze dan schoon?

wietse
29 maart 2003, 06:41
als je de stof heelhuids er af kan krijgen kan je het in de wasmachine gooien, wel effe de temp in de gaten houden.
maar als ie wat smerig is kan je het proberen schoon te maken met bekleding reiniger.
als het mogelijk is altijd de originele stof laten zitten of die moet al helemaal stuk zijn.
trouwens welk merk is die versterker??

Spanky
29 maart 2003, 09:44
sorry jongens, denk dat er een foutje gebeurd is

de grill is niet van 'stof' zoals bvb bij een klassieke fender
maar echt van metaal of staal of ijzer ofzo, ik weet het niet goed.
Er zit geen stof over
Het is een Laney PL (prolinebacker) 100 amp.
Ik heb wrsch vandaag een foto, dan zet ik hier effe een link.

Spanky
29 maart 2003, 11:00
hier is een goed voorbeeld van wat ik bedoel
het is een ander model, maar het geeft een idee van het soort 'grill' dat ik bedoel

bij mij staat er overigens geen logo op de grill (wel onderaan de versterker)

http://www.laney.co.uk/html/products/hardcore/popup/HCM65R.jpg

wietse
29 maart 2003, 13:18
oh dat verklaart veel , vondt het al vreemd roest enzo.
maar volgens mij kan je dan het beste de grille eruit pakken schuren(of als je echt het als nieuw wilt hebben eerst met afbijt alle verf er af halen)en dan overspuiten in de gewenste kleur.
en ik denk dat je voor een laney nog wel de originele knoppen kan krijgen, moet je mischien wel bestellen maar verder geen probleem lijkt mij.
Ikzelf denk wel dat het de moeite loont want het is wel een zware amp.