PDA

View Full Version : hollow ( nog zoekende naar definitieve versie )



pasqual
18 juli 2009, 00:08
we zijn met een nieuw nummer bezig en hebben dit deze week op genomen met een mp-3 recordertje. ik wilde jullie dit ff laten horen om jullie mening te peilen. het rammelt nog aan meerdere kanten maar het gaat ff om het idee. de zang is ingezongen door de drummer bij gebrek aan onze zanger die momenteel ergens in italië op vakantie is ( hij wél :???: ).
de solo rond 5.49 minuten is niet echt geweldig maar is dan ook niet definitief.
het einde rammelt ook nogal, maar ook dit komt goed. wel leuk is het feit dat we deze keer éérst de tekst klaar hadden en van daaruit de muziek zijn gaan schrijven met dit als resultaat. excuses voor slechte geluidsqualiteit ( repetitie opname ) en ondanks dat toch veel luisterplezier en laat ff weten wat je er van denkt.

de link: http://soundclick.com/share?songid=7844853

bedankt en groeten Pasqual.

Maiden Michiel
18 juli 2009, 10:24
Het begin is er, maar ik zou dit pas posten als de kwaliteit van de mix beter is. Vooral van de zang is nauwelijks wat te maken.
Ik kan een beter oordeel geven als dat voor elkaar is maar ik denk dat het zeker goed kan klinken als het goed is opgenomen.

pasqual
18 juli 2009, 21:15
stiekem weet ik dat je gelijk hebt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie mening aangezien we er nogal enthousiast over zijn. we zijn dan ook pas 2 repetities bezig met de structuur van het lied. ik weet dat de geluidsqualiteit niet goed is, maar de bedoeling is wel hoorbaar en ik hoop dat je hier "doorheen" kan luisteren. in ieder geval bedankt voor het luisteren en je commentaar.

groeten Pasqual.

meul
18 juli 2009, 21:55
Hoi pasqual. Waar jij mijn nummer vaak te druk vind, vind mijn oor bij dit nummer te weinig uitdaging. Een nummer als dit valt of staat bij de zang. En die is er (kort door de bocht) gewoon nog niet. dit alles staat los van jouw gitaarspel. jouw spel dient de muziek erg goed.

[edit] Moet er natuurlijk wel even bijzeggen dat de muziek niet zo mijn smaak is, dus in dat perspectief moet je het ook lezen.

gr,
jan

Tony L
18 juli 2009, 23:03
Ik vind het geen verkeerd nummer hoor! Er van uitgaande dat de uiteindelijke mix een stuk beter wordt ;). Ben je van plan om bepaalde delen nog dubbelstemmig uit te voeren? Ik denk dat dit wel goed in het nummer zou passen (met mate uiteraard).

pasqual
19 juli 2009, 08:47
@Jan: bedankt voor het luisteren. de zang is door de drummer gezongen, tijdens het drummen en is simpelweg gezegd niet goed en daar zijn we ons bewust van. we zijn aan het zoeken naar een zanglijn en we moeten ook afwachten wat de zanger er van vind als de vakantie periode achter de rug is. en "te druk en niet uitdagand genoeg" is uiteraard suggestief en persoonlijk. een voorbeeld: ik heb gistermiddag op verzoek auditie gedaan bij een fusion band. ik wist niet wat me te wachten stond en ben geheel neutraal er naar toe gegaan. de opzet was: improviseren en opnemen met 8 sporen en van daar uit nummers gaan schrijven. de muzikanten: drums, bas , sax en gitaar.
het niveau van de overige muzikanten was erg hoog, maar ik voelde me steeds minder op mijn plaats naar mate de repetitie vorderde. ik vond de muziek erg "druk" en continue werd er gesoleerd. de mening van de andere muzikanten naar mij toe was erg enthousiast.voor mij is dit niet de muziekstroming die ik zoek. dan toch liever meer simpele rock waar meer plaats is voor melodie.

ik wil hier maar mee zeggen dat de een het geweldig vindt en de ander ( ik dus in dit geval ) daarbij ontbreekt "het gevoel".

het ging mij bij deze opname meer om de bevestiging of we op de goede weg zijn en aan je commentaar te horen, valt het wel mee dus ( ? ). feit is dat jouw gitaarspel progressiever is als dat van mij. overeenkomst is dat we beiden een toon weten vast te houden en niet constant "noten poepen".;)

@Tony: jij ook bedankt. bedoel je met samenzang? dat zou wel het mooiste zijn. er is in ieder geval nog het een en ander te doen. de bedoeling is uiteraard om uiteindelijk de studio in te duiken. september is de planning.

groeten Pasqual.