PDA

View Full Version : Magneto guitar



Hallie
18 juli 2009, 00:00
volgens mij is deze nog niet langs gekomen!
maar ik zag vandaag dit;
http://www.magnetoguitars.com/

geen idee van prijs( staat volgens mij niet op de site)
en het bestaat pas sinds kort

maar ik vind persoonlijk dat die tele er GRUWELIJK gaaf uitziet!
een soort duesenberg stijl als je het mij vraagt!
errug leuk:D

ik dacht, ik deel het even mee!

Saf
18 juli 2009, 00:12
kende het merk niet. die tele is mooi gestyled als ik van weekend meer tijd heb die site eens door spitten ziet er gelikt en over nagedacht uit.

barno
18 juli 2009, 00:44
de designs hadden voor mij nog iets meer out of the box mogen zijn.
de tele is idd zeeeer nice

Opzet en insteek zijn zeer herkenbaar voor deze modern vintage freak

if only i had the commercial skills :)

Saf
18 juli 2009, 01:04
De strat vind ik niet zo geweldig eigenlijk, De tele vind ik wel sweet. En Barno met jouw ontwerpen hoe je geen commerciele skills te hebben die verkopen zichzelf.

Pepe
18 juli 2009, 01:13
Ja, de vibe van de tele is goed maar verder dan een cosmetische twist kan ik verder niet zo snel iets innoverends ontdekken.

ellisvertellis
18 juli 2009, 02:43
One day that tele will be mine!! :-)

barno
18 juli 2009, 07:55
De strat vind ik niet zo geweldig eigenlijk, De tele vind ik wel sweet. En Barno met jouw ontwerpen hoe je geen commerciele skills te hebben die verkopen zichzelf.
:)
ik had het ook over het feit dat hij zijn ontwerp laat bouwen in Japan/ lijkt me een heel gedoe om dat gedaan te krijgen en een grote maar vrij riskante investering.

Saf
18 juli 2009, 11:25
Ga je aandelen guttli nverkope naan mede investeerders hier op gitaarnet. Ik dacht dat je een minimale afzet van 15 of 25 duizend moet hebben aan productie voor een fabriek er uberhaupt aan begint .Dan zit je nog met vervoer hierheen, belasting, invoerrechten etc.
Ik dacht dat Sunsmile etc daar wel aan doen, min of meer limited runs van eigen modellen maar das een aantal jaren geleden weet niet of dat nog steeds zo is.

Zou je dan idd een hoop research aan vooraf moeten laten gaan.

niekb
18 juli 2009, 11:29
Je kan het ook gewoon lekker exclusief houden. Zelf bouwen met evt hulp van iemand anders. Iemand vinden die met z'n auto vol Guttlins gaat spammen en naar een beurs.

On topic:

Die tele ziet er wel leuk uit maar ik vind het ontwerp van die strat achtige een beetje cheap.

EGH
18 juli 2009, 11:42
Via MagnetoGuitar's youtube kanaal is een bericht gepost, waarin wordt gezegd dat ze rond de €2500 worden. Klik (http://www.youtube.com/watch?v=c5gcH7wL5HI)

barno
18 juli 2009, 13:10
Via MagnetoGuitar's youtube kanaal is een bericht gepost, waarin wordt gezegd dat ze rond de €2500 worden. Klik (http://www.youtube.com/watch?v=c5gcH7wL5HI)

slik, da's 100.000 Bfr !
Ik associeer dat soort prijzen vooral met mooie topjes en veel zichtbaar hout gitaren voor de liefhebbers. Ik denk dat liefhebbers van modern vintage (think danelectro) die prijs gewoon te hoog gaan vinden.

Pepe
18 juli 2009, 14:02
Ja, dat is een lastig segment waarin je moet concurreren met de Gibsons, de Customshoppers en de high ends van Hamer en consorten. Je kan beter tussen de 1500 en 2000 blijven, uit het bereik van de standard Fenders en Gibson, zoals G+L dat al jaren succesvol doet, of echt de hoogte in voor een publiek dat toch alles daaronder al heeft. Maar dan moet je wel iets unieks op tafel brengen zoals Trussard en een pickguard is echt te mager.

Hallie
19 juli 2009, 14:35
de strat ziet er inderdaad cheap uit!
maar 2500E is wel heel veel.