PDA

View Full Version : Elementen Allround tele



Hendriks
17 juli 2009, 22:54
Ik heb net een (nieuwe) Fender body gewonnen op ebay en een Musikrafhals is ook onderweg (maple met wenge toets).
De body heeft een uitsparing voor een humbucker bij de hals.
Ik wil een allround tele bouwen die ook wat stevigers aankan , dus rock (geen metal oid) , het brug element moet wel een beetje het tele karakter hebben.
Het liefst zou ik Joe Bardens willen maar dat word mij iets te kostbaar.
Nu zit ik voor het hals element te denken aan iets van een P90, Filtertronachtig iets te denken en in de brug iets van een SD Quaterpounder.
De brug word een tradtionele tele brug.

Waar moet ik aan denken bij de keuze , het lijkt mij bv niet handig om een low output te combineren met een low output P90.

Graag suggesties of andere inzichten , elemnten mogen samen iets van €150 kosten.

barno
18 juli 2009, 00:35
mij lijkt je plan dik ok: een p90 in de hals, een straffe sc in de klassieke telebrug setting. Hals: rocking, Brug: stinging

Hendriks
18 juli 2009, 09:12
Ik zit eventueel ook nog te denken aan een SD Prail.
Heeft iemand een suggestie voor een kleur slagplaat , de hals heeft een donkere toets.
http://img198.imageshack.us/img198/6818/11362.jpg

Dit is de body , nieuwe Fender mex , lichtgewicht alder , gewonnen voor $140.

Hendriks
19 juli 2009, 13:12
Ik heb een Phatcat bestelt, p90 in hum formaat , dit maar eens proberen.

Pepe
19 juli 2009, 13:43
Een P90/Bardon in de brug en een Charlie Christian is de neck, dat lijkt me geen slecht uitgangspunt, via jazz en country naar rock'n roll en stevige boerenjongens.

http://www.mondocatto.pwp.blueyonder.co.uk/guitars/tele25a.jpg

Hendriks
19 juli 2009, 17:47
Deze ken ik nog niet , ik heb inmiddels een Quoterponder en een Phatcat (neck) gekocht op ebay, ik zie dan wel verder , ik ga wel wat experimenteren.

Pepe
19 juli 2009, 18:30
Deze ken ik nog niet , ik heb inmiddels een Quoterponder en een Phatcat (neck) gekocht op ebay, ik zie dan wel verder , ik ga wel wat experimenteren.

Ja, de enige juiste manier, pickups swappen is fun, je leert een hoop over je gitaar tussendoor.

Hendriks
19 juli 2009, 18:59
Blijft ook heel persoonlijk , ik heb wel eens reviews gelezen en iets aangeschaft en vervolgens tot de conclusie gekomen dat het helemaal niets is.