PDA

View Full Version : Voorproefje



Fusion
17 juli 2009, 22:16
Een voorproefje van mijn meest progressieve, schizofrene en opgejaagde nummer. Vroegah kwam er bijna geen 4/4 uit mijn mouw, maar laatste tijd schrijf ik eigenlijk steeds meer normale nummers haha. Maar deze is erg freaky al zeg ik t zelf. Hoewel t qua maatsoorten wel meevalt. De inspiratiebron is John 17:14-16. De usual disclaimers gelden: slordig gespeeld, waarschijnlijk/hopelijk door mijn slechte monitoren klinkt t nog erg schel, mixen kan ik nog niet etc...

(Not Of) This World (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=7436303)

Commentaar welkom.

glennshred
18 juli 2009, 01:16
Ik heb het alleen via hoofdtelefoon gehoord, de gitaarpartijen klinken
klein in begin maar hebben een knappe sound, vooral in combinatie met
dat opgejaagd spelen is knap gedaan :crazyhappy:

Heel origineel gebracht.. die gitaareffectjes die je soms ertussen hoort
klinken lekker, dat cleane stuk in begin en einde is prachtig of het nou schel klinkt of niet
Dat ritmische gevoel erin klinkt bangelijk goed.. alles eraan is top!!!

ellisvertellis
18 juli 2009, 01:47
Niet bekend met dit soort muziek, maar wauw! Hoe steek je dat in godsnaam in elkaar!? Knap!

Thundermane
18 juli 2009, 02:25
Klinkt super cool! Heel apart.
Het doet mij denken aan een tal van bands.
Ritmisch heel apart, dus doet me denken aan Meshuggah. De positieve stukjes doen me weer denken aan Textures, en met de synthesizer geluiden aan the Faceless het snelle stukje vanaf 1:47 doet me weer denken aan de (onbekende) metalband Anata.
Kan het goed waarderen in z'n geheel. :D

meul
18 juli 2009, 22:23
Ik vind dat je gave ideeen hebt. je stijl doet me een beetje denken aan frank schiphorst (ook hier op het forum maar tijdje niet meer gezien) die met zijn maat math aanvoeldende en klinkende metal maakt. deze gasten maakte koele dingen. maar ook Glennshred neigt naar deze hoek.

Ik vind alleen je ritmisch spel soms wat zweverig wat een beetje ten koste gaat van de power.

Fusion
19 juli 2009, 11:56
Je hebt helemaal gelijk met dat zweverige. Ik schrijf meestal een nummer 'al drums programmerende aan de pc", en na 3 uur drums en bas programmeren heb ik n beetje n muisarm en dan lukken zeker de snellere stukjes totaal niet. Ik zal t nummer eerst afmaken en dan de gitaarpartijen eens echt oefenen en strak opnemen. Thanks voor de kritiek!

En Frank 'ken' ik via internet, technisch zeer goede shredder ja. En een aardige gozer.

koen=)
19 juli 2009, 12:37
:rockon:vet cool met dat snelle ecoachtige begin en dan gain aan het einde vet!!!

Fusion
20 juli 2009, 13:39
Bijna af gecomponeerd. Voor t eerst ook geprobeerd n beetje te mixen. Ik hoop dat het nu wat vetter klinkt op jullie speakers?

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=7436303

Fusion
20 juli 2009, 13:59
edit: lamalama