PDA

View Full Version : Jelle Welagen



Welagen
17 juli 2009, 21:22
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Jelle Welagen. Ik bouw gitaarversterkers in de traditie van Howard Dumble zoals de Overdrive Special en de Steel String Singer.

Verder ben ik een enorm fan van oude stratocasters en de blues.

Groet,

Jelle Welagen,

www.welagenamps.com

budje
17 juli 2009, 21:34
Zo, jij komt van een eind weg! Welkom!

VanMeekeren
17 juli 2009, 21:47
Hallo, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Jelle Welagen. Ik bouw gitaarversterkers in de traditie van Howard Dumble zoals de Overdrive Special en de Steel String Singer.

Verder ben ik een enorm fan van oude stratocasters en de blues.

Groet,

Jelle Welagen,

www.welagenamps.com

Zou je mij kunnen PM'en met de prijs van een amp in de 'traditie van Alexander "Howard" Dumble?'

Welkom!
Van Meekeren

EDIT:
For more information, please contact:
Welagen Musical Sound
Manhattan, New York, USA

KUT! :p

erwin_ve
18 juli 2009, 08:26
Hoi Jelle,

Ben jij de Jelle van ampgarage? Welkom hier!

Gr Erwin

JeroenSchaaf
18 juli 2009, 08:33
Heey Jelle welkom hier!:cheerup:

Welagen
18 juli 2009, 17:06
Erwin,

Jazeker! That's me!
Ik zag dat je een mooie dumbleator gebouwd had. Gefeliciteerd!

Jelle

Bernardduur
20 juli 2009, 11:21
Hey man! Jij hier :D

Ik ben deze man mijn sound verschuldigd...... en de liefde voor amps. Vroeger zag ik ze als statische onderdelen van mn sound die gewoon klonken, nu zie ik ze als dynamische onderdelen; ze ademen, hebben ook wel eens een slechte dag, en zijn een verlengde van je sound...... er is gewoon meer om zo maar te zeggen.

Ik ben nog steeds extreem tevreden over mn amp, een JW (of dan nu Welagen ODR-s; Overdrive Reverb Special). Ze kan alles doen wat ik dr vraag en meer. Clean is Clean, OD is van een randje tot een wat meer dichtgesmeerd geheel. En zeker met de controls aan de binnenkant van de amp + de Dumbeator die erin zit is ze niet te houden. Ik heb dr tijdens de vierdaagse uitgeleend aan een vriend van me; toen ik de straat van zn gig inliep hoorde ik mn amp..... ik herkende haar sound en de draagkracht...... I'm still in love!

Deze soort amps wordt vaak omschreven als klinisch en kil...... ik zou juist het tegendeel beweren. Ze zijn warm, vol, dynamisch. Gooi dr een medium output gitaar voor en je hebt op het OD kanaal een heerlijke Crunch om u tegen te zeggen. Gooi dr wat mids in en voila, je kan zelfs schredden. Mooie is wel dat dr karakter wel overeind blijft waardoor het laag niet zompig word en je helder boven alles uitkomt.

Keuze van speakers is zeker een manier om de amp anders te laten klinken. Op een 12' speaker is het totaal anders dan mn normale 4x10 setup. Ik ben al bezig voor een 2x12 voor eronder.......

Ga zo door man!

Welagen
22 juli 2009, 05:50
Bedankt voor de mooie woorden! :-)

Jelle