PDA

View Full Version : nieuw fame effectpedaaltjes !!!



bagheera
17 juli 2009, 20:51
Vandaag heb ik redelijk wat afgezocht op internet oa op de musicstore site en wat heb ik daar gevonden terwijl ik aan het zoeken was achter de 10 band eq van mxr :
fame effectpedaaltjes
geen idee hoe goed ze zijn maar tot zo ver heb ik altijd goede ervaringen gehad met fame.
Ik heb hier niet de verwachtingen van van mxr maar misschien toch een beetje boss, marschall niveau.

hier heb je de verzmeling
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?dynamicNavigation=false&webform-id=WFSimpleSearch&DefaultButton=findSimple&WFSimpleSearch_NameOrID=Fame+Sweet+Tone&findSimple=Los

ik ben benieuwd wat jullie denken, ik betwijfel dat er hier al iemand ervaring mee heeft en als dat wel zo is het zullen er toch niet veel zijn.
Waarschijnlijk wordt dit dus een speculatief topic


botom line wat denke jullie goed of slecht

Ferraririk
17 juli 2009, 20:55
ik zag het een tijdje terug ook, toen waren ze net uit
en een week later zag ik dat al weer 3 soorten geretourneert waren, dus verwacht er niet te veel van, maar dat waren volgens mij distortions waar 2 vd 3 metal in de naam zat, en dat is zowieso al minder volgens mij

Quoot uit ander topic:
Wantrouw alles waar metal op staat, die willen te graag


Voor het geld lijkt het me leukt, als iemand het nou even probeert....

bagheera
17 juli 2009, 21:04
ik zag het een tijdje terug ook, toen waren ze net uit
en een week later zag ik dat al weer 3 soorten geretourneert waren, dus verwacht er niet te veel van, maar dat waren volgens mij distortions waar 2 vd 3 metal in de naam zat, en dat is zowieso al minder volgens mij

Quoot uit ander topic:
Wantrouw alles waar metal op staat, die willen te graag


Voor het geld lijkt het me leukt, als iemand het nou even probeert....

ja dat dacht ik nu ook , maar misschien dat die EQ wel wat is of die compressor
misschien probeer ik het wel eens
als het niets is is het toch weer 40 EUR weg gesmeten

Henri K
17 juli 2009, 22:33
Ze doen mij een beetje aan deze pedaaltjes denken, qua uitstraling.
http://www.biyang.com.cn/Prclass.asp?Id=1
Op marktplaats zie je ze wel eens te koop aangeboden die Biyang

bagheera
17 juli 2009, 22:39
daar hebben ze inderdaad wel wat van weg.
Ik blijf toch benieuwd maar dit is zo'n merk dat je moet proberen in Duitsland want ergens anders verkopen ze het niet en dan kan je het beter al maar meteen kopen en laten opsturen want erheen rijden kost bijna even veel als het gewoon te kopen.

peter_heijnen
18 juli 2009, 11:47
Analoge delay tot 1100 ms voor 39 euro? Dacht het toch niet, maar dat zegt verder weinig over die serie. Hoe kunen ze het toch maken, vervoeren, en verkopen tegen die prijzen? Ja verre oosten en natuurlijk, maar dan nog...

Ferraririk
18 juli 2009, 11:59
precies wat onder je forumnaam staat: je weet het niet

EGH
18 juli 2009, 12:31
Deze twee filmpjes vond ik op YT. Gaat om het Delay pedaaltje van Fame.

http://www.youtube.com/watch?v=PsSilUP9oHU

http://www.youtube.com/watch?v=5Znfm30Xzoc

Luke-wannabe
18 juli 2009, 12:33
Klinkt volgens mij nog best aardig: http://www.youtube.com/watch?v=PsSilUP9oHU (Niet letten op de foute duitser :D)

DiscoFreq
18 juli 2009, 14:13
Dat zijn gewoon 100% Biyang pedalen met een ander merkje er op geprint:

Dit is ook zo'n serie:
http://www.effectsdatabase.com/model/collins/biyang
(deze wordt verkocht bij Musik-Produktiv)

interessander
18 juli 2009, 14:40
Gewoon OEM producten inderdaad, zo heb je ook die pedalen met het lego-achtige rubber en zelfs een serie met geripte behuizingen van de Ibanez Soundtank serie.

DiscoFreq
18 juli 2009, 19:22
Gewoon OEM producten inderdaad, zo heb je ook die pedalen met het lego-achtige rubber en zelfs een serie met geripte behuizingen van de Ibanez Soundtank serie.

Soms is het duidelijk, soms maken ze het moeilijker met een heel eigen vormgeving (al dan niet in zelfde behuizing) en meer nadruk op het merk (waardoor het hun eigen pedalen lijken te zijn).

Noctiis
18 juli 2009, 19:31
Even een reactie van een voormalig Fame-pedaaltjes eigenaar.

Ik heb die 'analoge' delay gehad (is gewoon digitaal maargoed), klonk prima maar right out of the box viel er al een knop vanaf. Verder raak je tijdens het intrappen ALTIJD een van de knoppen aan die veels te soepel lopen zodat je settings weer weg zijn.

Arcane, ook hier op het forum, had de Metal Massacre besteld. Daar was al helemaal niks moois uit te krijgen. Amper een rock distortion te noemen, laat staan metal. De Valvestate combo had een vettere distortion.

Kortom, beide pedaaltjes gingen na 4 uur weer retour afzender. TOTAAL geen aanrader. Gelukkig heeft Musicstore een prima retour regeling. Boven de 100 euro = geen verzendkosten (we hadden nog wat andere dingen besteld). Dan nog een 30 dagen niet goed, geld terug garantie dus deze miskoop heeft ons geen cent gekost uiteindelijk. Geen wonder dat er gelijk alweer tig retour-varianten van te koop staan :P

arcane
21 juli 2009, 13:16
Even een reactie van een voormalig Fame-pedaaltjes eigenaar.

Ik heb die 'analoge' delay gehad (is gewoon digitaal maargoed), klonk prima maar right out of the box viel er al een knop vanaf. Verder raak je tijdens het intrappen ALTIJD een van de knoppen aan die veels te soepel lopen zodat je settings weer weg zijn.

Arcane, ook hier op het forum, had de Metal Massacre besteld. Daar was al helemaal niks moois uit te krijgen. Amper een rock distortion te noemen, laat staan metal. De Valvestate combo had een vettere distortion.

Kortom, beide pedaaltjes gingen na 4 uur weer retour afzender. TOTAAL geen aanrader. Gelukkig heeft Musicstore een prima retour regeling. Boven de 100 euro = geen verzendkosten (we hadden nog wat andere dingen besteld). Dan nog een 30 dagen niet goed, geld terug garantie dus deze miskoop heeft ons geen cent gekost uiteindelijk. Geen wonder dat er gelijk alweer tig retour-varianten van te koop staan :P

Juist!

Ik heb zelf een gitaar van Fame, en een buizenamp van Fame, over beiden ben ik echt heel erg te spreken, dus ik had wel hoge verwachtingen van de pedalen. Het was nogal teleurstellend.
Ik had dus zoals gezegd een metal massacre getest. Op verschillende amps geprobeerd, en echt, er kwam geen fatsoenlijk geluid uit. Zelfs dus uit mijn valvestate 8040 kreeg ik een vetter geluid, en dat zegt genoeg denk ik.
Ik snap ook echt de naam niet, metal massacre, de hoeveelheid distortion was hooguit genoeg voor rock, en als je de gain verder open draait, dan komt er een enorm blubberig geluid uit.

interessander
21 juli 2009, 13:19
Ik heb zelf een gitaar van Fame, en een buizenamp van Fame

Dat zegt dus niks over het pedaal, Fame is het huismerk wat op ingekocht spul wordt geplakt, een soort van euroshopper dus ;)

arcane
21 juli 2009, 13:21
Dat zegt dus niks over het pedaal, Fame is het huismerk wat op ingekocht spul wordt geplakt, een soort van euroshopper dus ;)

Ja dat weet ik. Maar tot nu toe waren mijn bevindingen erg positief over de producten die onder de naan Fame verkocht worden. Dus dat ze een goede keuze maakten waar ze wat inkopen.

interessander
21 juli 2009, 13:24
Achso, nou ja, lang leve de retour regeling dan maar, die heb je niet bij euroshopper.

arcane
21 juli 2009, 13:28
Achso, nou ja, lang leve de retour regeling dan maar, die heb je niet bij euroshopper.

Ja precies, die regeling is echt top.

bagheera
21 juli 2009, 17:15
toch jammer van de kwaliteit dan.
Ik had gehoopt even heel goedkoop gesteld te zijn met deze pedaaltjes jammer dan toch maar MXR

Ferraririk
21 juli 2009, 17:33
artec schijnt wel goed, goedkoop

bagheera
21 juli 2009, 17:44
artec schijnt wel goed, goedkoop

ach ik zit er ook niet echt mee in met pleuros neer te tellen voor een fijn geluid.
Het zal wel even moeten wachten want men nieuwe meyer kost zo'n 2000 EUR.
Hij is wel nog in de maak maar ja de voorschotten he.

Wat ik vooral moeilijk vind aan effecten is dat er zoooo veel zijn.
Tig merken en ze hebben allemaal een delay, chorus compressor sommigen hebben dan nog een wah en dan de distortionpeddals alleen al, daar zijn evenveel soorten van als alle andere effecten samen.
Ik vind het moeilijk kiezen zo, eigenlijk zou ik liever hebben dat iemand me zei koop dat.:gitarist: