PDA

View Full Version : Ibanez 7 Snarig



Despair
17 juli 2009, 18:39
Wat is de beste Ibanez 7 Snarige gitaar voor maximale budget 600 euro.?

pannekoek
17 juli 2009, 18:45
Wat is de beste Ibanez 7 Snarige gitaar voor maximale budget 600 euro.?

ga eens even lekker googlen!

zorg eerst even wat voor types er zijn en stel dan je vraag een stuk beter

JeanPaul du Vinnie
17 juli 2009, 19:04
Hij is toch specifiek genoeg? Ibanez, zevensnarig en maximaal €600. Veel specifieker kan het niet echt denk ik. Tenzij stijl misschien, maar ik gok dat hij geen blues gaat spelen met een zevensnarige Ibanez.

OT: met Ibanez kan je niet echt misdoen, zeker niet met een degelijk budget als het jouwe. Een snelle search op Thomann.de levert dit (http://www.thomann.de/be/ibanez_rg7321bk_guitar.htm)op, of als je het graag een beetje minder metal hebt dit (http://www.thomann.de/be/ibanez_s7320bk.htm). Beide gitaren zullen ongetwijfeld waar voor hun geld zijn, zelfs de goedkopere (+/- €400) zijn al kwaliteitsinstrumenten.

Ook hier is mijn raad: zoek ook tweedehands. Met dat budget kan je op marktplaats.nl met wat geluk een gitaar kopen waarvan de nieuwwaarde nog 300 euro hoger ligt.

Soulflyhigh
17 juli 2009, 19:05
Wat is de beste Ibanez 7 Snarige gitaar voor maximale budget 600 euro.?
Ibanez RG 7620 (tweede hands) weet niet of je dan nog geld over houdt maar eventueel met een nieuwe set elementen

Despair
17 juli 2009, 19:30
Hij is toch specifiek genoeg? Ibanez, zevensnarig en maximaal €600. Veel specifieker kan het niet echt denk ik. Tenzij stijl misschien, maar ik gok dat hij geen blues gaat spelen met een zevensnarige Ibanez.

OT: met Ibanez kan je niet echt misdoen, zeker niet met een degelijk budget als het jouwe. Een snelle search op Thomann.de levert dit (http://www.thomann.de/be/ibanez_rg7321bk_guitar.htm)op, of als je het graag een beetje minder metal hebt dit (http://www.thomann.de/be/ibanez_s7320bk.htm). Beide gitaren zullen ongetwijfeld waar voor hun geld zijn, zelfs de goedkopere (+/- €400) zijn al kwaliteitsinstrumenten.

Ook hier is mijn raad: zoek ook tweedehands. Met dat budget kan je op marktplaats.nl met wat geluk een gitaar kopen waarvan de nieuwwaarde nog 300 euro hoger ligt.

Ja @ die link van Thomann, die zag ik ook al, maar wilde even weten of er geen betere waren voor het geld.. Ookal is Ibanez inderdaad echt een heel goed budget merk.

Noctiis
17 juli 2009, 19:56
Ik zou voor de Apex 2 gaan. Beter hout, betere elementen, recessed tune-o-matic, ik wil er stiekem zelf ook wel eentje! 629 euro.

Bram+
17 juli 2009, 20:05
Ibanez RG 7620 (tweede hands) weet niet of je dan nog geld over houdt maar eventueel met een nieuwe set elementen
Ik weet niet of het gaat lukken voor onder de zeshonderd, maar het is inderdaad wel een goed idee om tweedehands te gaan kijken. RG7620, RG7621 (vaste brug), RG1527, allemaal prima.

Nieuw zit alleen de RG7321 onder de 600 als ik me niet vergis, de S7320 die hier ook al voorgesteld is net erboven. Als ik zou moeten kiezen tussen nu die RG kopen of een/twee maandjes doorsparen en dan die S7320 kopen, dan zou ik dat laatste doen. Dat vond ik een fijnere gitaar, maar ik vind S'en sowieso fijner dan RG's: comfortabeler vorm, gewicht, balans, etc. + dat velen de mahonie body van de S zullen verkiezen boven de basswood body van een RG, maar dat is ook een beetje persoonlijk. Het enige dat je inlevert bij een S7320 tegenover een RG zijn de hoogste twee frets.

Een andere optie voor tussen de 600 en 700 is de APEX2. Wel een signature model dus (Munky van Korn), maar op zich een aantrekkelijk pakket met een vaste brug, DiMarzio PAF Pro's en een mahonie body.

De enige andere 7-strings die Ibanez nu nieuw aanbiedt zijn de XPT707FX, RG1527(M) APEX1 en de Universe, en die zijn allemaal redelijk tot erg ver boven je budget.

Thundermane
17 juli 2009, 20:08
Heb zelf een RG7321 waarbij ik zelf vervolgens een Dimarzio Blaze Neck humbucker en een Dimarzio Evolution 7 in heb gedaan.
Klinkt prima, speelt prima. Maar vind andere 7snarige gitaren van Ibanez ook erg goed.

Arvoitus
17 juli 2009, 23:14
Ibanez is een uitstekende keuze voor 7 strings, maar vergeet niet even om naar Schecter te kijken.

Thundermane
18 juli 2009, 01:19
Lijkt me ook een aardig idee ja!
Schecter is nice. :D

mesaman
18 juli 2009, 23:03
koop een gebruikte 7620 dat zijn super gitaren!echt goed en komen redelijk in de buurt van een universe, al heeft die een wat fijnere neck(profiel)dat vind ik de beste 7string.maar voor 600 vind je wel een 7620.ik heb deze ook gehad en vond hem echt leuk.mooi ding lekker geluid.ik denk dat dit het gewoon is.de andere die genoemd zijn hier boven zijn toch koreaanse gitaren?die zijn niet slecht maar ik zou ze niet willen.mn ervaring zegt dat japans het beste is.en voor 7 snarig zou ik zeker naar ibanez kijken.schecter viel mij erg tegen,fender,dean viel me ook niet mee.vooral de betere trem van ibanez bevalt me super.maar tis net wat je wilt.over de hardtail kan ik niets zeggen.geen ervaring.succes met zoeken!